Μια νέα μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (Allianz Zentrum für Technik, ή AZT) δείχνει ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου για τους νέους, ανεξάρτητα από το επίπεδο οικονομικής ευημερίας της κάθε χώρας. Ένα συγκλονιστικό 31 τοις εκατό επί του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως είναι έφηβοι και νέοι ενήλικες, ηλικίας μεταξύ 15 και 29 ετών. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες από 400.000 ζωές που χάνονται ετησίως, ένας αριθμός που υπερβαίνει τους θανάτους των νέων που προκαλούνται από ασθένειες, χρήση ναρκωτικών, αυτοκτονία, βία ή γεγονότα που σχετίζονται με πόλεμο.
Το αν ένας θάνατος νέου από τροχαίο συμβαίνει σε χώρα χαμηλού, μεσαίου ή υψηλού εισοδήματος δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο. Σύμφωνα με το ΑΖΤ, τα ποσοστά θανάτου των νέων από τροχαίο ατύχημα, εμφανίζουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις αγγίζοντας το 31,5%σε χώρες χαμηλού εισοδήματος, 32,0% σε χώρες μεσαίου εισοδήματος και το 28,5% σε χώρες υψηλού εισοδήματος.
Ένα παγκόσμιο ζήτημα που δεν αφορά μόνο τη νεολαία
Κάθε χρόνο, σχεδόν 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν εξαιτίας τροχαίων ατυχημάτων, και περισσότερα από 50 εκατομμύρια τραυματίζονται, καθιστώντας την οδική ασφάλεια ένα ιδιαίτερα σημαντικό παγκόσμιο ζήτημα. Ανά 100.000 κατοίκους, 18 χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα. Αυτό τοποθετεί το θάνατο από τροχαίο ατύχημα στην 9η θέση στη λίστα των κορυφαίων αιτιών θανάτου, σύμφωνα με την τελευταία Παγκόσμια Έκθεση για την Οδική Ασφάλεια από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ). Οι πρόσφατες εξελίξεις, όμως, δείχνουν πως θα γίνει η πέμπτη κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως μέχρι το 2030, αν δεν ληφθούν κατάλληλα αντισταθμιστικά μέτρα κατά των τροχαίων ατυχημάτων.
Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η Ελλάδα έχει 12,2 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά 100.000 κατοίκους. Αυτό τοποθετεί τη χώρα στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η χώρα που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας είναι η Σουηδία με μόλις 3 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά 100.000 κατοίκους. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα υψηλότερα ποσοστά σημειώνονται στη Δομινικανή Δημοκρατία (41,7), την Ταϋλάνδη (38,1) και τη Βενεζουέλα (37,2).
Το ΑΖΤ στην πρώτη γραμμή του αγώνα υπέρ της οδικής ασφάλειας
Το ΑΖΤ λαμβάνειπολύ σοβαρά υπόψη προβλέψεις και ποσοστά σαν κι αυτά στην προσπάθειά του να προωθήσει μέτρα για την οδική ασφάλεια. «Για περισσότερα από 40 χρόνια, το ΑΖΤ έχει παίξει ενεργό ρόλο στην εδραίωση της οδικής ασφάλειας, και μέσω ερευνών και εκστρατειών πρόληψης έχει ως στόχο να καταστήσει τους δρόμους πιο ασφαλείς για όλους» , λέει ο Christoph Lauterwasser, Διευθυντής του ΑΖΤ. «Είτε έχουμε να κάνουμε με “αφηρημένη” οδήγηση, με ασφάλεια πεζών και ποδηλατιστών, με πρότυπα ασφαλείας γύρω από τα βοηθητικά συστήματα οδήγησης και την αυτοματοποιημένη οδήγηση, ή με το πώς να μεταφέρεις ασφαλώς φορτίο στο αυτοκίνητο, οι ειδικοί της ΑΖΤ έχουν πολλές φορές συνεισφέρει στην αυτοκινητοβιομηχανία, τον κανονισμό της κυκλοφορίας και όλες τις άλλες πτυχές της οδικής ασφάλειας.»
Καινοτόμες λύσεις από την Allianz Ελλάδος για την οδική ασφάλεια
Η Allianz Ελλάδος αξιοποιεί την τεχνολογία και εξασφαλίζει στους Έλληνες οδηγούς μεγαλύτερη ασφάλεια στις μετακινήσεις τους με τις υπηρεσίες που προσφέρει η κάλυψη Secure Drive, μία πρωτοποριακή υπηρεσία για την Ελληνική αγορά που προσφέρεται προαιρετικά με όλα τα προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτου All For1.
Η ηλεκτρονική συσκευή τηλεματικής Secure Driveτοποθετείται στο ασφαλισμένο αυτοκίνητο και μέσω δορυφόρου εντοπίζει την ακριβή θέση του αυτοκινήτου, δίνοντας σήμα στο κέντρο επιχειρήσεων της Allianz Assistance σε περίπτωση ατυχήματος, βλάβης ή κλοπής.
Θάνατοι από τροχαίο ατύχημα ανά 100.000 κατοίκους