Το ξέσπασμα του κορωνοϊού μεταβάλλει τις ισορροπίες στις ασφαλιστικές αποζημιώσεις και δημιουργεί νέες τάσεις αναφέρει ο Thomas Sepp, Chief Claims Officer and Member of the Board of Management στην Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS).
Η πανδημία είναι σίγουρα ένα από τα πιο ζημιογόνα γεγονότα για την ασφαλιστική βιομηχανία στην ιστορία με τις αξιώσεις σύμφωνα με τους Lloyd’s να ενδέχεται να φτάσουν και στα 110 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020. Η Allianz μόνο έχει δεσμεύσει περίπου 488 εκατ. € (571 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για τις αξιώσεις από την πανδημία, ειδικά για την ακύρωση εκδηλώσεων και τη διακοπή παραγωγών της βιομηχανίας της ψυχαγωγίας.
Δεν είναι μόνο το μέγεθος των απωλειών Covid19, που είναι άνευ προηγουμένου, αλλά και οι αλλαγές στα πρότυπα και τις αιτίες απώλειας. Η πανδημία έχει μειωμένο κίνδυνο σε ορισμένες περιοχές ενώ, ταυτόχρονα αυξημένο σε άλλους. «Με την απότομη πτώση της οικονομικής δραστηριότητας και τα παρατεταμένα μέτρα κοινωνικής απόστασης, μειώθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι ζημιές σε περιουσίες και αστική ευθύνη, είχαμε λιγότερα ατυχήματα στις αεροπορικές εταιρείες αλλά και στα τροχαία. Η πανδημία προκάλεσε το κλείσιμο των επιχειρήσεων και διαταραχές παγκοσμίως – οι οποίες μπορεί να είναι εν μέρει να είναι ασφαλισμένες. Επίσης, επηρέασε τις συνήθεις επιχειρήσεις αξιώσεις διακοπής που προκλήθηκαν από ζημία περιουσίας με διαφορετικούς τρόπους:
Από τη μία πλευρά, το κόστος της επιχείρησης που δεν σχετίζεται με το Covid-19 διακοπή, που προκαλείται από γεγονότα όπως πυρκαγιά ή ακραίες καιρικές συνθήκες, έπεσε σε πολλές περιπτώσεις, όπως και πολλές κατασκευαστές, καθώς και τους πελάτες τους και προμηθευτές, είτε να κλείσουν είτε να μειώσουν τα δικά τους παραγωγή. Από την άλλη πλευρά, Covid-19 Τα μέτρα περιορισμού οδήγησαν σε πιο δαπανηρές αξιώσεις σε ορισμένες περιπτώσεις.
Για παράδειγμα, μια πυρκαγιά σε εργοστάσιο χημικών στο Νότο Η Κορέα ανάγκασε το κλείσιμο της εγκατάστασης. Περιορισμένος πρόσβαση λόγω του κλειδώματος του ιού coronavirus παράτεινε την περίοδο αποκατάστασης, αυξάνοντας το συνολικό κόστος της ακινησίας» αναφέρει ο Sepp. Αυτό που έχουμε παρατηρήσει σε πολλές χώρες, εξηγεί, είναι οτι “όσο αυξάνεται η δραστηριότητα αυξάνεται και η συχνότητα Των ζημιών.
Η επανεκκίνηση της επιχείρησης έχει τους δικούς της κινδύνους καθώς τα εργοστάσια και τα μηχανήματα επανενεργοποιούνται και με την αναμενόμενη αύξηση της αφερεγγυότητας και της ανεργίας – για παράδειγμα, ενδέχεται να δούμε αξιώσεις για την ευθύνη προϊόντος ή την ανάκληση προϊόντων.
Επίσης το άνοιγμα εργοστασίων και η επανεκκίνηση γραμμών παραγωγής είναι στρεσογόνες καταστάσεις που μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε κινδύνους. Η αδρανοποίηση ορισμένων βιομηχανιών, όπως της αεροπορίας, δημιουργούν επιπλέον νέους κινδύνους. Για παράδειγμα, μεγάλα μέρη του παγκόσμιου στόλου είναι γειωμένοι σε αεροδρόμια, πολλά από τα οποία μπορεί να είναι εκτεθειμένοι σε τυφώνες, ανεμοστρόβιλους ή χαλάζι”.