Σε σχετική ανακοίνωση η ΕΑΕΕ υπογραμμίζει τα εξής: Με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται στην τροπολογία που κατατέθηκε –με μεγάλη καθυστέρηση- στη Βουλή στις 5/10/2012, τη σχετική με τη λειτουργία του Επικουρικού Κεφαλαίου και προς αποφυγή σύγχυσης του κοινού, επισημαίνεται ότι: 1. Τα οικονομικά προβλήματα του Επικουρικού Κεφαλαίου είναι πραγματικά και σοβαρά, γνωστά από καιρό σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. 2. Οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνει εισηγητικά η τροπολογία δεν θίγουν, με κανέναν τρόπο, το είδος και το ύψος της αποζημίωσης που δικαιούνται, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, να αξιώσουν από το Επικουρικό Κεφάλαιο τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούνται από ανασφάλιστο ή άγνωστο όχημα.
Υπογραμμίζεται ότι σε τέτοια περίπτωση, δεν περιορίζεται η αποζημίωση που δικαιούται ο παθών τόσο για τις οικονομικής φύσεως ζημίες του (όπως είναι π.χ. τα έξοδα νοσοκομειακής περίθαλψης και αποκατάστασης εν γένει της υγείας του θύματος, η αμοιβή γιατρών και νοσοκομείου, η απώλεια εισοδήματος, το κόστος μετατροπής της κατοικίας ή του οχήματος του ζημιωθέντος λόγω αναπηρίας, το κόστος της ειδικής διατροφής κ.λπ.), όσο και για την ικανοποίηση της ηθικής βλάβης του.
3. Είναι γεγονός ότι το Επικουρικό Κεφάλαιο, πέραν των απαιτήσεων της Κοινοτικής Νομοθεσίας που επέβαλε τη σύστασή του, με πρωτοβουλία της Ελληνικής Πολιτείας καταβάλλει αποζημιώσεις και στις περιπτώσεις ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ή πτώχευσης ασφαλιστικής επιχείρησης. Ακόμη, επισημαίνεται ότι η πρόσθετη αυτή υποχρέωση του Επικουρικού Κεφαλαίου υιοθετήθηκε από την Ελληνική Πολιτεία χωρίς τη θέσπιση επιμέρους ορίων αποζημίωσης, όπως συνηθίζεται να συμβαίνει στις περιπτώσεις σύστασης παρόμοιων εγγυητικών κεφαλαίων που αποζημιώνουν σε περιπτώσεις ανάκλησης λειτουργίας επιχειρήσεων.
Η αδιέξοδη, ωστόσο, οικονομική θέση στην οποία έχει περιέλθει σήμερα το Επικουρικό Κεφάλαιο λόγω της μεγάλης αύξησης των αποζημιώσεων που καταβάλλει, κατέστησε επιβεβλημένη την επανεξέταση από την Πολιτεία της θέσης της απέναντι στο πρόβλημα και την αναζήτηση λύσεων, αφενός για τη βέλτιστη δυνατή προστασία των θυμάτων από τροχαίο ατύχημα και αφετέρου για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του Επικουρικού Κεφαλαίου.
Με δεδομένα τα ανωτέρω, οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην τροπολογία προωθούν τη θέσπιση ανώτατου ορίου ευθύνης του Επικουρικού Κεφαλαίου για τις περιπτώσεις που αυτό καταβάλλει αποζημίωση λόγω ανάκλησης της άδειας λειτουργίας ή πτώχευσης ασφαλιστικής επιχείρησης. Το ανώτατο αυτό όριο ευθύνης προσδιορίζεται στις 100.000 ευρώ, αφού προηγουμένως και για το σκοπό αυτό λήφθηκαν υπόψη στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου που καταδεικνύουν ότι μόλις το 2 % των διεκδικούμενων αποζημιώσεων υπερβαίνουν το ποσό αυτό.
4. Οι ρυθμίσεις της τροπολογίας υιοθετούν τη μη καταβολή αποζημίωσης από το Επικουρικό Κεφάλαιο για την ψυχική οδύνη και την ανακούφιση του πόνου των συγγενών του θύματος, προτάσσοντας τη διασφάλιση της πλήρους αποκατάστασης της βλάβης, οικονομικής και ηθικής, των ίδιων των παθόντων, χωρίς όμως να θίγουν τις οικονομικής φύσεως αξιώσεις των συγγενών του θανόντος έναντι του Επικουρικού Κεφαλαίου, όπως είναι για παράδειγμα η αξίωση της οικογένειας του θανόντος για διατροφή.
Εύκολη λύση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου δεν υπάρχει. Η λύση, που παρουσιάζεται μέσα από την εν λόγω τροπολογία, είναι εφικτή και βιώσιμη προς όφελος της συντριπτικής πλειοψηφίας των δικαιούχων αποζημίωσης.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς οφείλουν να αντιληφθούν το πρόβλημα του Επικουρικού Κεφαλαίου και να συμβάλουν στη διασφάλιση της βιωσιμότητάς του ώστε το Επικουρικό Κεφάλαιο να συνεχίσει να εκπληρώνει το κοινωνικό έργο του και να παρέχει προστασία και ανακούφιση στα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων.