Του Πλάτωνα Τσούλου
Την αντίδραση της αγοράς προκάλεσε η απουσία από το φορολογικό νομοσχέδιο ρύθμισης που να προβλέπει τη χορήγηση φορολογικών κινήτρων για τη σύναψη ατομικών ιδιωτικών ασφαλιστηρίων προγραμμάτων.
Ανώτατα στελέχη της ιδιωτικής ασφάλισης δηλώνουν στο ID ότι, η αγορά είχε λάβει από την κυβέρνηση κάποιες πρώτες, άτυπες, δεσμεύσεις για το εν λόγω θέμα, ενώ παραμονές προώθησης του νομοσχεδίου στη Βουλή είχε προγραμματιστεί συνάντηση με ανώτατο πολιτικό στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να συζητηθεί το ζήτημα των φορολογικών κινήτρων, όπως και άλλα εκκρεμή ζητήματα του κλάδου. Η συνάντηση αυτή ωστόσο ακυρώθηκε από το υπουργείο.
Τα ίδια στελέχη προσθέτουν ότι από το ΥΠΟΙΚ δεν υπήρξε όχληση για κάποιο νέο ραντεβού, ενώ επισημαίνουν και την αναβολή που πήρε η κατάρτιση του νομοσχεδίου για τη μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης. Για το θέμα αυτό, η κυβέρνηση επρόκειτο τέλη του μήνα να θέσει σε δημόσια διαβούλευση τη νομοθετική της πρόταση, που σε μεγάλο βαθμό θα βασίζονταν στην εισήγηση της «Επιτροπής Σοφών» προς τον υφυπουργό Εργασίας, κ. Νότη Μηταράκη. Όμως, ο υπουργός, Γιάννης Βρούτσης, ανακοίνωσε ότι το νομοσχέδιο θα δοθεί προς διαβούλευση το 2020 με την προοπτική να ισχύει από το 2021.
Κύκλοι της αγοράς επιχειρώντας να ερμηνεύσουν τα ανωτέρω, θεωρούν ως πολύ πιθανό τα φορολογικά κίνητρα για τα ατομικά προγράμματα να συντονιστούν τελικά με το νομοσχέδιο για την Επικουρική Ασφάλιση, ώστε η κυβέρνηση να παρουσιάσει μια συνολική μεταρρυθμιστική πρόταση, εστιασμένη στο δεύτερο και τρίτο πυλώνα ασφάλισης.
Ενδέχεται φυσικά η μη προώθηση των φορολογικών κινήτρων να οφείλεται και στο δημοσιονομικό κόστος που θα συνάγονταν η εφαρμογή τους.