Με αφορμή τη διεξαγωγή του 8ου Allianz Motor Day το οποίο πραγματοποιήθηκε φέτος σε phygital περιβάλλον στις 22 Σεπτεμβρίου 2020 με θέμα τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη χρήση ανέπαφων και συνδεδεμένων στο internet κλειδιών αυτοκινήτου, το “am” τεύχος 80 φιλοξενεί συνέντευξη του CEO Automotive, της Allianz Partners, Claudius Leibfritz, που μας μιλά για το παρόν και μέλλον της ασφάλισης αυτοκινήτου. Ποιες είναι οι σχέσεις που διατηρούν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και το πώς διαχειρίζονται από κοινού τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους. Όπως εξηγεί, η ενσωμάτωση νέων υπηρεσιών στο κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά θα φέρει επανάσταση στην ασφάλιση αυτοκινήτου καθώς θα απλοποιήσει όλες τις διαδικασίες και θα διευκολύνει τόσο τις πωλήσεις όσο και τις αποζημιώσεις.
Λίγα λόγια για το 8ο Allianz Motor Day
Το βασικό θέμα του φετινού συνεδρίου ήταν εστιασμένο στο κατά πόσο ασφαλείς θα είμαστε στο μέλλον όταν τα μέσα μετακίνησης που θα χρησιμοποιούμε θα είναι συνέχεια συνδεδεμένα στο διαδίκτυο εκτεθειμένα ως πιθανός στόχους από hackers. Στο θέμα τοποθετήθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη του Ομίλου – όπως ο Hans Adlkofer, Sr. Vice president Automotive Systems, ο Dr. Claudius Leibfritz, Μέλος του ΔΣ στην Allianz Partners και CEO Automotive, ο Frank Sommerfeld, CEO Allianz Versicherungs-AG and Member of the Board of Management of Allianz Deutschland AG – όσο και στελέχη της Allianz στον κλάδο οχημάτων και ειδικοί στην τεχνολογία και τα συστήματα διαδικτυακής ασφάλειας. Μια από τις βασικές προτάσεις που έγιναν στο συνέδριο ήταν η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού κέντρου πληροφοριών και διαχείρισης της ασφάλειας των συνδεδεμένων οχημάτων το οποίο θα παρακολουθεί τις τάσεις στο συγκεκριμένο θέμα και θα εξυπηρετεί όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και κλάδους που σχετίζονται. Παράλληλα πρέπει προσεκτικά, χωρίς να θίγονται τα δικαιώματα των χρηστών και χωρίς να γίνεται έκθεση των προσωπικών δεδομένων τους, να αξιοποιούνται τα δεδομένα των κυβερνοεπιθέσεων για την καλύτερη μελλοντική αντιμετώπισή τους.
Στην τοποθέτησή του, ο κ. Leibfritz δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η Allianz Automotive είναι μια από τις ηγέτιδες εταιρείες στην παροχή ασφαλιστικών και λοιπών σχετικών υπηρεσιών στους κλάδους της αυτοκινητοβιομηχανίας και των μετακινήσεων γενικά. Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί ένα νέο κεφάλαιο προς συζήτηση και έρευνα που βασίζεται σε τέσσερις άξονες. Στη συνδεσιμότητα (Connectivity), στα Αυτοκινούμενα οχήματα (Autonomous), στην Κοινόχρηστη χρήση (Shared) και την Ηλεκτροκίνηση (Electric) με την περίπτωση της Συνδεσιμότητας να δημιουργεί μεγάλο ενδιαφέρον λόγω των ευκαιριών που δημιουργούνται αλλά και της προστιθέμενης αξίας του να μπορούμε να επεξεργαστούμε τα δεδομένα που συλλέγουμε από τα συνδεδεμένα οχήματα.
Συνέντευξη του Dr. Claudius Leibfritz, Μέλους ΔΣ, Allianz Partners και CEO Automotive στον Νίκο Μωράκη
Πιστεύετε ότι το μέλλον της «διαμοιραζόμενης οικονομίας» κινδυνεύει εξαιτίας της πανδημίας και έξαρσης του Covid-19;
Μπορεί η έξαρση της πανδημίας να άλλαξε πολλά από τα πρότυπα κινητικότητας που είχαμε υιοθετήσει και να ανάγκασε πολλές εταιρείες να αναστείλουν τα όποια μοντέλα τους είχαν προσαρμόσει με βάση τη διαμοιρασμένη οικονομία. Όμως πιστεύω, ότι δεν θα επηρεάσουν το μέλλον της και ότι θα επανέλθουν μόλις λήξει η πανδημία. Βραχυπρόθεσμα, ναι, τα lockdowns και τα έκτακτα υγειονομικά μέτρα που επιβλήθηκαν άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε και μείωσαν τη χρήση τόσο των «κοινόχρηστων αυτοκινήτων» όσο και των «κοινόχρηστων μηχανών» όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτά τα μέσα προσφέρουν μια εναλλακτική λύση από τα μαζικά μέσα μετακίνησης σε πολλούς κατοίκους μεγάλων πόλεων. Οι πάροχοι «κοινόχρηστων ποδηλάτων» και «κοινόχρηστων ηλεκτρικών πατινιών» μπορεί να ευνοήθηκαν περισσότερο από την έξαρση της πανδημίας όμως αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα η ζήτηση για ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα μικρής ή μεσαίας διάρκειας μετά την πανδημία θα συνεχίσει να υπάρχει και να αυξάνεται. Το ίδιο ισχύει και για τη χρήση αυτοκινήτου με συνδρομή όπου στην ουσία ο χρήστης θα ικανοποιεί τις ανάγκες μετακίνησής του έχοντας συνδρομή με κάποια εταιρεία διαχείρισης στόλου οχημάτων. Η συγκεκριμένη συνδρομή θα καλύπτει όλα τα έξοδα του αυτοκινήτου από την ασφάλισή του, τη συντήρηση, τα τέλη κυκλοφορίας, τους φόρους κ.λπ. εκτός των καυσίμων μειώνοντας στο ελάχιστο τις ευθύνες τού να χρησιμοποιεί κάποιος ένα αυτοκίνητο.
Κατά την άποψή σας, ποια υπηρεσία είναι αυτή που θα αλλάξει την αγορά ασφάλισης οχημάτων;
Αν παρακολουθήσει κανείς τις πρόσφατες εξελίξεις, θα συμφωνήσει ότι η περαιτέρω ψηφιοποίηση της γενικότερης προσφερόμενης υπηρεσίας «ασφάλισης οχήματος» θα γίνει από μόνη της ο “game changer” τόσο για την ασφαλιστική αγορά όσο και για την αυτοκινητοβιομηχανία. Αν πρέπει να εστιάσουμε σε συγκεκριμένες υπηρεσίες και προϊόντα, θα έλεγα ότι η ενσωμάτωση αυτών των υπηρεσιών στο κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά θα φέρει επανάσταση στην ασφάλιση αυτοκινήτου καθώς θα απλοποιήσει όλες τις διαδικασίες και θα διευκολύνει τόσο τις πωλήσεις όσο και τις αποζημιώσεις. Πρόσφατα με τη Volvo μια από τις OEM (Original Equipment Manufacturer) εταιρείες που συνεργαζόμαστε στη Γερμανία, αναπτύξαμε κοινή τεχνολογία στη μεικτή ασφάλιση οχημάτων τους με στόχο να επεκτείνουμε τη συγκεκριμένη δράση και με τους υπόλοιπους ΟΕΜ του Ομίλου.