Tα καταγεγραμμένα περιστατικά αδυναμίας πληρωμής το Χειμώνα του 2010 παραμένουν ψηλότερα απ’ αυτά του 2009 καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη διαχείρισης των πιστωτικών κινδύνων σε όλη την Ευρώπη.
Η Atradius Payment Practices Barometer είναι μια εξαμηνιαία αξιολόγηση της εταιρικής πιστοληπτικής συμπεριφοράς που διενεργεί η Atradius. Σε συνεργασία με τον οργανισμό Heliview, εξέτασε περίπου 1.500 εταιρείες σε οκτώ Ευρωπαϊκές χώρες (το Βέλγιο, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία, τις Κάτω Χώρες και τη Σουηδία) και αποκαλύπτει:
•Οι Γερμανικές επιχειρήσεις παρέχουν τη μικρότερη περίοδο πίστωσης μεταξύ των χωρών της ΕΕ , οι δε Ιταλικές τη μεγαλύτερη.
Ο μέσος όρος περιόδων πίστωσης είναι σχετικά σταθερός αν και η τάση είναι προς τις μικρότερες περιόδους πίστωσης. Οι Γερμανικές επιχειρήσεις παρέχουν τη μικρότερη περίοδο πίστωσης (19 μέρες κατά μέσο όρο) ακολουθούμενες απ τις Δανέζικες και τις Βρετανικές εταιρείες (26 μέρες). Οι Ιταλικές επιχειρήσεις παρέχουν τη μεγαλύτερη περίοδο πίστωσης (60 μέρες κατά μέσο όρο).
•Η εγχώρια πιστοληπτική ικανότητα στη Σουηδία και τη Δανία παρουσιάζει επιδείνωση ενώ βελτιώνεται στη Μ. Βρετανία και τη Γαλλία.
Δανοί και Σουηδοί συμμετέχοντες στην έρευνα μαρτυρούν μια επιδείνωση της εγχώριας πιστοληπτικής συμπεριφοράς τα τελευταία δυο χρόνια σε σύγκριση με ένα πιο σταθερό οικονομικό περιβάλλον που συναντούμε σε άλλες αγορές. Στον αντίποδα, Βρετανοί και Γάλλοι συμμετέχοντες εισπράττουν θετικά μηνύματα αρχής γεννωμένης από το χειμώνα του 2009.
Η πιστοληπτική συμπεριφορά από εξαγωγές παρουσίασε αξιοσημείωτη επιδείνωση στο Βέλγιο, τη Δανία, τη Σουηδία και τις Κάτω Χώρες το χειμώνα του 2010 σε σχέση με την έρευνα που διεξήχθη το καλοκαίρι του 2009. Τα μόνα σημάδια μικρής βελτίωσης προέρχονται από Γάλλους ερωτηθέντες. Σε σχέση με το καλοκαίρι του 2008 μόνο η Μ. Βρετανία και η Γαλλία έχουν να επιδείξουν κάποια μικρά σημάδια βελτίωσης.
•Οι εμπορικές συναλλαγές με Γερμανούς αγοραστές είναι οι πιο ικανοποιητικές
•Το “credit check” ο πιο σημαντικός παράγοντας στην απόφαση για χορήγηση πίστωσης
Ακολουθεί, η «γνωριμία με τον πελάτη» και στη συνέχεια το «ιστορικό της προγενέστερης εμπορικής συνδιαλλαγής».
Ο Isidoro Unda, CEO της Atradius σχολίασε: «Παρά τη σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας ο κίνδυνος αδυναμίας πληρωμής παραμένει κρίσιμος. Υπάρχουν κάποια εμφανή σημάδια βελτίωσης όμως οι επιχειρήσεις δε δύνανται να επαναπαύονται. Η επίδειξη διαρκούς σύνεσης, τόσο στην εκτίμηση των δυνατοτήτων πληρωμής όσο και στη διαχείριση του πιστωτικού κινδύνου είναι η καλύτερη προστασία απέναντι στο κίνδυνο της αδυναμίας πληρωμής και στα ενδεχόμενα σοβαρά προβλήματα ρευστότητας.»