Σαφήνεια και κανονιστικό πλαίσιο όσον αφορά την ανταλλαγή δεδομένων και πρότυπα για την κυβερνοασφάλεια στα οχήματα που κινούνται χωρίς οδηγό ζητά η AXA.
Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο η δημιουργία κανόνων είναι απαραίτητη για τη νέα τεχνολογία που αναμένεται να κατακλύσει την αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα χρόνια.
Σε έκθεση που εκπόνησε από κοινού η AXA μαζί με την ανεξάρτητη δικηγορική εταιρία Burges Salmon της Βρετανίας ο David Williams, Τεχνικός Διευθυντής της AXA αναφέρει ότι “Η συνδεσιμότητα είναι θεμελιώδους σημασίας για την εξέλιξη του οικοσυστήματος των μεταφορών. Ωστόσο ταυτόχρονα φέρνει νέους και αναδυόμενους κινδύνους, όπως η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και η προστασία των δεδομένων. Το γεγονός είναι ότι το αναδυόμενο οικοσύστημα CAV είναι μεγαλύτερο από κάθε βιομηχανία. Εάν πιστέψουμε πραγματικά τα κοινωνικά οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν τα Connected & Autonomous Vehicles – CAV, τότε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι φορείς παροχής υποδομών και οι φορείς εκμετάλλευσης των μεταφορικών δικτύων οφείλουν να τυποποιήσουν και να επιτρέψουν την πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο, τα σχετικά τρίτα μέρη, όπως οι ασφαλιστές και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, θα μπορούν να διαδραματίσουν το ρόλο τους σε περίπτωση ατυχήματος”.
Από την πλευρά του ο Chris Jackson, επικεφαλής των μεταφορών στο Burges Salmon, σχολιάζει πως “από τη νομική πλευρά,έχουμε εστιάσει σε δύο μέρη: Α)Πρώτον στην ασφάλεια: όπου γίνεται κατηγοριοποίηση στις βασικές υπηρεσίες και την σταρτηγική που πρεπει να ακολουθηθεί για να μην υπάρξει διαδικτυακός κίνδυνος και β) δεύτερον, τα δεδομένα: υπάρχουν συγκεκριμένα μέτρα που ισχύουν για συγκεκριμένα δεδομένα για την εξεύρεση της ισορροπίας μεταξύ χρηστικότητας και αποτελεσματικότητας αλλά και την προστασία των δεδομένων των ανθρώπων. Όπως ποιος το επεξεργάζεται, ποια είναι η θέση ενός φορέα εκμετάλλευσης, ποιος είναι ο κανονισμός, ποια είναι η βάση της συγκατάθεσης”.
Τι προτείνεται:
- Η κυβέρνηση θα πρέπει να δει τις συνέπειες του Κανονισμού Γενικής Προστασίας Δεδομένων για τα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα και τι σημαίνει η πρόσβαση στα δεδομένα για τρίτους, καθώς αυτό θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της τεχνολογίας. Ειδικότερα, η κυβέρνηση θα πρέπει να εξετάσει πώς θα λειτουργήσει το σύστημα στον έλεγχο και την επεξεργασία δεδομένων στο πλαίσιο των αυτόνομων οχημάτων.’
- Το Information Commissioner Office – ICO θα πρέπει να παράσχει περαιτέρω καθοδήγηση σχετικά με το εάν τα δεδομένα για τα CAV εμπίπτουν είτε σε διαδικασίες δεδομένων για σκοπούς δημόσιας υγείας προς το δημόσιο συμφέρον είτε για επιστημονική έρευνα, προκειμένου να αποσαφηνιστεί η έκταση του «δικαιώματος στη λήθη» σε αυτόν τον τομέα.
- Η κυβέρνηση θα πρέπει να αποσαφηνίσει τη θέση της σχετικά με τα κρυπτογραφημένα δεδομένα
- To ICO πρέπει να αποσαφηνίσει τη μορφή συναίνεσης που απαιτείται για τη χρήση των «ειδικών κατηγοριών» στο πλαίσιο του GDPR, συμπεριλαμβανομένου του εάν ένα άτομο μπορεί να παράσχει τη συγκατάθεσή του για λογαριασμό άλλου ατόμου.
- Η κυβέρνηση θα πρέπει επίσης να συμβουλεύεται σχετικά με ζητήματα ασφάλειας του κυβερνοχώρου που εγείρονται, ώστε να διασφαλίζεται ότι κατανοούνται οι κίνδυνοι και εφαρμόζονται οι κατάλληλες διασφαλίσεις κατά την κυκλοφορία της τεχνολογίας.
- Η κυβέρνηση θα πρέπει να διευκρινίσει από άλλες απόψεις πώς σκοπεύει να ρυθμίσει τα πρότυπα και τη λειτουργία των CAV και των συστημάτων CAV, δεδομένου ότι σχετίζονται με την ασφάλεια των δεδομένων
- Η κυβέρνηση και η βιομηχανία θα πρέπει να εξετάσουν πιθανές προσεγγίσεις για την έγκριση και τη ρύθμιση της αλυσίδας εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των ανταλλακτικών και των οργανισμών συντήρησης. Αυτό θα πρέπει να βασίζεται στην εμπειρία σε αντίστοιχες βιομηχανίες και τρόπους μεταφορών, όπως είναι η σιδηροδρομική (π.χ. έγκριση των φορέων που είναι επιφορτισμένες με τη συντήρηση) και η αεροπορία (εγκρίσεις φορέων συντήρησης και εγκρίσεις φορέων παραγωγής).