Στα ζητήματα συλλογικής δράσης του κλάδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και την ανάγκη συσπείρωσης αναφέρεται σε συνέντευξη που παραχώρησε στο “am” o Δημήτρης Κρέτσης, Πρόεδρος ΣΕΑΔΙΔΕ “Γνωρίζω πως δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί μια καθολική συσπείρωση της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης , αλλά είμαι επίσης βέβαιος πως οι καιροί απαιτούν από εμάς να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να βρούμε τους τρόπους για να πετύχουμε τις μεγαλύτερες δυνατές συναινέσεις , συνενώσεις , συνεργασίες και συμμαχίες” αναφέρει.
Συνέντευξη του Δημήτρη Κρέτση, Προέδρου ΣΕΑΔΙΔΕ (Ασφαλιστικό Marketing, Τεύχος Σεπτέμβριος 2023)
1. Ποια είναι η άποψή σας σχετικά με την εκπροσώπησή του κλάδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Θεωρείτε ότι πρέπει να υπάρξει περαιτέρω συσπείρωση;
Τα θέματα και οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης είναι πολλά και σε πολλούς τομείς . Θέματα που για την αντιμετώπισή τους απαιτείται και θεωρώ πως στο μέλλον θα απαιτηθεί ακόμη περισσότερο , το σύνολο των δυνάμεων της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης . Το γεγονός αυτό , καθιστά περισσότερο από αναγκαία , θα έλεγα επιτακτική , την συσπείρωση , την σύμπραξη , την συνεργασία , όλων των δυνάμεων . Δεν περισσεύει κανείς και η συμβολή του καθενός είναι σημαντική και κρίνεται απαραίτητη .
Μέχρι πρότινος , η εκπροσώπηση του κλάδου γινόταν μέσω ενός συντονιστικού οργάνου , της ΕΑΔΕ , η οποία με την δομή και τον τρόπο λειτουργίας της , εξασφάλιζε την καθολική αποδοχή και αποτελούσε έναν φορέα που εξέφραζε το σύνολο της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης . Με την λήξη της λειτουργίας της και κατά την διάρκεια της προσπάθειας επανασύστασης του οργάνου , υιοθετήθηκαν αλλαγές και ακολουθήθηκαν πρακτικές , που έθεσαν υπό αμφισβήτηση τον αντικειμενικό σκοπό της, που δεν ήταν άλλος από την επίτευξη και έκφραση της ομοφωνίας του του συνόλου των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών , πάνω σε σημαντικά θέματα του κλάδου . Τελικά η συσπείρωση και η ομοθυμία , που για μια δεκαετία είχε επιτευχθεί και εκφραστεί στους κόλπους της ΕΑΔΕ , θεωρώ πως δεν υφίσταται πλέον , εφόσον σε αυτή δεν συμμετέχει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Πρακτόρων (ΠΟΑΔ) , το μοναδικό δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο στον χώρο της ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης .
Προφανώς θεωρώ αρνητική εξέλιξη την υπόθεση αυτή , αλλά αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που πιστεύω ακράδαντα , πως ίσως περισσότερο από ποτέ , είναι απαραίτητη μια περαιτέρω συσπείρωση της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης .
Στα πλαίσια της ΠΟΑΔ , έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος τα τελευταία χρόνια σε ότι αφορά την συσπείρωση στον τομέα των Ασφαλιστικών Πρακτόρων . Έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τόσο ο αριθμός των σωματείων που μετέχουν σε αυτή , όσο και οι δράση της Ομοσπονδίας η οποία καλύπτει πλέον σχεδόν το σύνολο της ελληνικής επικράτειας . Αυτό είναι από μόνο του ένα πολύ σημαντικό γεγονός , γιατί άρει το φαινόμενο της απομόνωσης των τοπικών Σωματείων , συσπειρώνει και εκφράζει σχεδόν το σύνολο των Ασφαλιστικών Πρακτόρων που δραστηριοποιούνται στη Ελλάδα . Αφενός το εύρος της γεωγραφικής κάλυψης και αφετέρου η εξωστρέφεια της δράσης της Ομοσπονδίας , σε συνδυασμό με σημαντικές και ουσιαστικές συνεργασίες , όπως με τoν Πανευρωπαϊκό Σύνδεσμο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (BIPAR) και τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΣΕΑΔ) , της έχουν προσδώσει μια αξιοσημείωτη δυναμική . Μια δυναμική που αποσκοπεί στο να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στην διαμόρφωση των εξελίξεων στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση , όχι μόνο στην Ελλάδα , αλλά και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο .
Γνωρίζω πως δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί μια καθολική συσπείρωση της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης , αλλά είμαι επίσης βέβαιος πως οι καιροί απαιτούν από εμάς να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να βρούμε τους τρόπους για να πετύχουμε τις μεγαλύτερες δυνατές συναινέσεις , συνενώσεις , συνεργασίες και συμμαχίες .
2. Ποια είναι τα καίρια ζητήματα που καλείστε να διαχειριστείτε ως επικεφαλής του ΣΕΑΔΙΔΕ και ποιες λύσεις προκρίνετε;
Ουσιαστικά τα περισσότερα θέματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές είναι κοινά , ανεξάρτητα από το σε μέρος της Ελλάδας δραστηριοποιούνται . Αυτό καθιστά πιο εύκολο τόσο την κατανόηση μεταξύ μας , όσο και την ανάληψη κοινών δράσεων .
Τα κυριότερα ζητήματα τα οποία υπάρχουν και δημιουργούν εμπόδια στους συναδέλφους δυσκολεύοντας το έργο τους , είναι πρωτίστως η ύπαρξη πρακτικών Αθέμητου Ανταγωνισμού κυρίως από τα Τραπεζικά Ιδρύματα τα οποία εκμεταλλεύονται την θέση ισχύος που κατέχουν έναντι των πελατών , αλλά και από μερίδα εταιριών που λειτουργούν κυρίως με ηλεκτρονικές πλατφόρμες πωλήσεων , η ύπαρξη και δραστηριοποίηση διαμεσολαβητών που δεν διαθέτουν τις κατάλληλες άδειες και πιστοποιήσεις , η κατακόρυφη αύξηση του λειτουργικού κόστους και των απαιτήσεων από το κανονιστικό πλαίσιο στην λειτουργία των ασφαλιστικών Γραφείων , η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών ως αποτέλεσμα της οικονομικής ύφεσης , η έλλειψη ουσιαστικής στήριξης και συνεργασίας με τις ασφαλιστικές εταιρίες .
Για την αντιμετώπιση όλων των παραπάνω σημαντικών ζητημάτων , αλλά και άλλων διαχρονικών θεμάτων όπως είναι η επαρκής ενημέρωση και εκπαίδευση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών , ώστε να ανταποκρίνονται στα κριτήρια ενός καταρτισμένου επαγγελματία , καθώς και το χαμηλό επίπεδο ασφαλιστικής συνείδησης στην Ελλάδα , ο Σύνδεσμος Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Δυτικής Ελλάδος (Σ.Ε.Α.ΔΙ.Δ.Ε) αναπτύσσει πολυεπίπεδη δράσεις . Δράσεις που αφορούν , αφενός εκδηλώσεις ενημερωτικού χαρακτήρα , όπως η διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για το κοινό και εκπαιδευτικών εκδηλώσεων για τα μέλη μας , και αφετέρου δράσεις με διεκδικητικό και αγωνιστικό χαρακτήρα , όπως η πραγματοποίηση συναντήσεων με φορείς , ασφαλιστικές εταιρίες και παραστάσεις διαμαρτυρίας , όταν και όπου απαιτείται . Για την υλοποίηση όλων των παραπάνω , διατηρούμε άριστη συνεργασία με τους φορείς της τοπικής Αυτοδιοίκησης , τα Επιμελητήρια καθώς και με άλλα επαγγελματικά σωματεία στην περιοχή μας και συνδέσμους ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και φυσικά διαρκής και στενή συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Πρακτόρων (ΠΟΑΔ) , στην οποία ενταχθήκαμε αμέσως μετά την ίδρυσή μας και είμαστε από τα πρώτα μέλη με τα οποία άρχισε ένας κύκλος διεύρυνσης της Ομοσπονδίας .
3. Πως μπορεί η ασφαλιστική αγορά να γίνει καλύτερη για τον καταναλωτή; Μπορεί η ιδιωτική ασφάλιση συνολικά σαν κλάδος να βελτιώσει τις υπηρεσίες που παρέχει προς τον καταναλωτή;
Ο θεμέλιος λίθος σε κάθε σημαντική σχέση , είναι η Εμπιστοσύνη και ο Σεβασμός . Χωρίς την ύπαρξη και επικράτηση των βασικών αυτών αξιών , όχι μόνο δεν μπορεί να αναπτυχθεί οποιαδήποτε σχέση , αλλά δεν μπορεί καν να υπάρξει . Από αυτό το σημείο πιστεύω πως οφείλουμε να ξεκινήσουμε . Να οικοδομήσουμε σχέσεις Σεβασμού και Εμπιστοσύνης ανάμεσά μας . Όλοι έχουμε ρόλο και ευθύνη σ’ αυτό . Ασφαλιστικές εταιρίες , Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές και Ασφαλισμένοι , στηριζόμενοι στην Ειλικρίνεια και τον αμοιβαίο Σεβασμό , να δημιουργήσουμε σχέσεις που θα μπορούνε να υπηρετήσουν το αγαθό της Ασφάλισης . Σε έναν κόσμο ραγδαία εξελισσόμενο , με όλο και μεγαλύτερους κινδύνους να απειλούν την κοινωνική και οικονομική ευημερία μας , το να μπορέσουμε να υπερασπιστούμε τις αρχές της Υποστήριξης , της αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας , δεν αποτελεί πολυτέλεια , αλλά επιβεβλημένη ανάγκη . Αρχές , που είναι συνυφασμένες με τον θεσμό της Ιδιωτικής Ασφάλισης .
Θεωρώ πως μπορεί , αλλά πρωτίστως οφείλει η Ιδιωτική Ασφάλιση , να προχωρήσει σε ουσιαστική βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει στους ασφαλισμένους . Και η πρώτη ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση είναι η «εκπαίδευση» των ασφαλισμένων , μέσα από την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση και ενημέρωση . Βασικός Σκοπός των Φορέων της Ιδιωτικής Ασφάλισης θα πρέπει να είναι η θεμελίωση σχέσεων Εμπιστοσύνης και Σεβασμού μεταξύ της ασφαλιστικής αγοράς και των ασφαλισμένων – καταναλωτών .