Τα ποσά των αποζημιώσεων που ενδέχεται να πάρουν οι επιβάτες που θα κινηθούν νομικά λόγω των τραυματισμών από τις σοβαρές αναταράξεις στην πτήση της Singapore Airlines την Τρίτη, που οδήγησε και στον θάνατο έναν επιβάτη, αναμένεται να είναι διαφορετικά ακόμη και για πανομοιότυπους τραυματισμούς λόγω των νομικών συστημάτων που λειτουργούν σε κάθε χώρα.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες 30 επιβάτες νοσηλεύτηκαν για τραυματισμούς μετά από την αναγκαστική προσγείωση της πτήσης από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη στην Μπανγκόκ. Το νοσοκομείο Samitivej δήλωσε ότι περιθάλπει 71 επιβάτες. Σύμφωνα με δικηγόρους ειδικούς στο θέμα βάσει όσων ορίζονται στη Σύμβαση του Μόντρεαλ, η Singapore Airlines είναι υπεύθυνη για ατυχήματα, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν αναταράξεις, σε διεθνείς πτήσεις, ανεξάρτητα από το εάν η αεροπορική εταιρεία φέρει ή όχι αμέλεια. Εάν οι επιβάτες υποβάλουν μήνυση, η αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί να αμφισβητήσει αποζημίωση έως και 175.000 $ περίπου. Εάν ένας επιβάτης ζητήσει μεγαλύτερη αποζημίωση, η Singapore Airlines μπορεί να προσπαθήσει να περιορίσει την ευθύνη της φέροντας στοιχεία που αποδεικνύουν ότι έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγει την αναταραχή, εξηγεί ο Mike Danko, δικηγόρος στην Καλιφόρνια.
Ο Danko είπε ότι η αεροπορική εταιρεία μπορεί επίσης να περιορίσει την ευθύνη της στην περίπτωση που ο επιβάτης είναι συνυπαίτιος για τον τραυματισμό, λ.χ. αγνοώντας τις προειδοποιήσεις να φορέσει ζώνη ασφαλείας.
Το μέγεθος των αποζημιώσεων εξαρτάται συχνά από τη χώρα στην οποία υποβάλλεται η υπόθεση και τον τρόπο με τον οποίο το νομικό σύστημα αξιολογεί το ποσό της αποζημίωσης.
«Πρώτα και κύρια ποια είναι η δικαιοδοσία όπου μπορείτε να υποβάλετε αξίωση και πώς εκτιμούν τις αξιώσεις τραυματισμών», είπε ο Daniel Rose, δικηγόρος της Νέας Υόρκης με την Kreindler & Kreindler, η οποία εκπροσωπεί τους επιβάτες.
Για παράδειγμα, τα δικαστήρια των ΗΠΑ έχουν επιδικάσει σε επιβάτες περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια για το συναισθηματικό τραύμα από σοβαρές αναταράξεις, ενώ πολλά δικαστήρια σε άλλες χώρες επιδικάζουν πολύ λιγότερα, αν μη τι άλλο, για παρόμοια συναισθηματική δυσφορία.
Η Σύμβαση του Μόντρεαλ ορίζει διάφορους κανόνες για τον καθορισμό του τόπου υποβολής αξίωσης. Η διαδικασία μπορεί να εξαρτάται από τον προορισμό, τον τόπο αγοράς του εισιτηρίου και την κατοικία του επιβάτη. Η πτήση της Τρίτης αναχώρησε από το Λονδίνο με προορισμό τη Σιγκαπούρη και μετέφερε επιβάτες από όλο τον κόσμο. Οι δικηγόροι δήλωσαν ότι οι Βρετανοί επιβάτες με εισιτήριο μετ’ επιστροφής που προέρχεται από το Λονδίνο θα μπορούσαν να υποβάλουν αγωγή στα δικαστήρια του Ηνωμένου Βασιλείου. Άλλοι μπορεί να σχεδίαζαν να πάρουν μια πτήση ανταπόκρισης για να επιστρέψουν στην Ινδονησία, όπου θα έπρεπε να υποβάλουν την αξίωσή τους. Ως αποτέλεσμα, οι αξιώσεις ενδέχεται να διαφέρουν πολύ σε αξία για τον ίδιο τραυματισμό.
Ο Κέρτις Μάινερ, δικηγόρος της Φλόριντα που εκπροσωπεί επιβάτες, είπε ότι η συντριβή του αεροσκάφους της Asiana Airlines το 2013 στο Σαν Φρανσίσκο είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστούν επιβάτες με ευρέως διαφορετικές αποζημιώσεις, επειδή πολλοί πετούσαν μετ’ επιστροφής προερχόμενοι από διάφορες πόλεις της Ανατολικής Ασίας.
Πηγή: Insurance Journal