Πόσο κρατάει σε χρόνο και σε ποιο ποσοστό – ύψος– είναι ασφαλής ο δείκτης φερεγγυότητας;
Το μείζον αυτό ερώτημα απασχολεί την ασφαλιστική αγορά που για πρώτη χρονιά πέρασε το σχετικό τεστ της Solvency II. Οι εταιρείες σύμφωνα με τις καταστάσεις που δημοσίευσαν, απέδειξαν, ότι πράγματι έχουν φερέγγυα εικόνα στα οικονομικά τους. Άρα συνεχίζουν χωρίς πρόβλημα; Βεβαίως ναι, αλλά υπό προϋποθέσεις ότι θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν την ίδια οικονομική εικόνα καθώς η Οδηγία ήρθε για να «μείνει»…
Πράγματι η προσπάθεια των εταιρειών δεν σταματά εδώ. Η μέριμνά τους, η καθημερινή τους ενασχόληση, η μακροπρόθεσμη στόχευσή τους οφείλουν να περνούν μέσα από τη σκοπιά της ΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑΣ.
Πράγματι όλες πέρασαν τον πήχη. Μέσα από συνεργασία με τη ΔΕΙΑ, με πολλή προσπάθεια από τα στελέχη τους, με τη συμβουλή ειδικών, μπόρεσαν η καθεμιά εταιρεία με τη δική της προσέγγιση να εμφανίσει υψηλό δείκτη φερεγγυότητας. Όμως δεν ήταν για όλες και για όλους ίδιος ο «δείκτης». Υπάρχουν περιπτώσεις κοντά στη βάση και άλλες που απέχουν αρκετά. Άρα δεν είναι όλες οι εταιρείες στην ίδια γραμμή. Κάποιες έχουν μεγαλύτερη έννοια να μην πέσουν κάτω από τη βάση ενώ κάποιες άλλες γνωρίζουν ότι απέχουν τόσο ώστε ακόμα και λάθη να γίνουν, και αστοχίες, και απρόβλεπτα και κίνδυνοι να ανακύψουν έχουν «μαξιλάρι» ανοχής. Συνεπώς ήδη από την πρώτη κιόλας «ημέρα» της Solvency διαπιστώνουμε την ύπαρξη «ταχυτήτων».
Ένα στοιχείο διάκρισης που με το πέρασμα του χρόνου μπορεί να εξελιχθεί απρόβλεπτα. Για αυτό και οι ασφαλιστικές οφείλουν να δουν με άλλη ματιά το μέλλον τους. Να δώσουν βάρος στην περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών τους και να απεξαρτηθούν από όλους εκείνους τους παράγοντες που πιθανόν του χρόνου, ή του παραχρόνου, μπορούν να προκαλέσουν ζημιές. Το «παιχνίδι» με την έννοια της προσοχής και της πολυπλοκότητας, δεν είναι εύκολο. Μάζεψε πολλούς ενδιαφερόμενους αλλά στη διαδρομή ως γνωστόν κάποιοι αναχωρούν… Όμως αυτό δεν επιτρέπεται σε μια αγορά σοβαρή.
Οι εταιρείες καλούνται σήμερα να δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην επόμενη χρονιά δεδομένων και των δυσκολιών που υπάρχουν. Όπως είπαμε η πρώτη φορά ήταν αναμενόμενο ότι θα πετύχει. Υπήρξε αρωγή από την εποπτεία και συνέπεια από τις εταιρείες – όλες. Οι επόμενες φορές αποδεικνύουν τη διατηρησιμότητα, την εμπέδωση των υποχρεώσεων και απαιτούν και τις ανάλογες κινήσεις. Ας μην ξεχνιόμαστε λοιπόν! Υ.Γ.: Μην ξεχνάμε ότι η είσοδος μεγάλων εταιρειών –πολυεθνικών και διεθνών επενδυτών στην αγορά ασφάλισης της Ελλάδος– βρίσκεται σε εξέλιξη. Αυτό ανεβάζει τα στάνταρ.
Όμως εντείνει και τον ανταγωνισμό. Οι «άλλες» –και είναι πολλέςεταιρείες της ελληνικής αγοράς έχουν μια σημαντική ευκαιρία σε αυτό το περιβάλλον που διαμορφώνεται: μπορούν να έχουν μια θέση περίοπτη. Μπορούν να ανέβουν υψηλότερα και να σταθούν ανάμεσα σε μεγάλους παίκτες. Και αυτό θα είναι η επιτυχία της ελληνικής αγοράς. Καλή συνέχεια.
Η διαρκής αγωνία… ΤΗΣ ΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑΣ
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing – Τεύχος Ιουνίου 2017