Σε μία εποχή που η ταχύτητα της διαδικτυακής επικοινωνίας είναι ασύλληπτη και οι πολιτικές που ασκούνται προς τον ελεύθερο επαγγελματία τόσο αποστειρωμένες και απομακρυσμένες από την πραγματικότητα της επιβίωσής του, στα social media παρουσιάζεται μία μοναδική ευκαιρία: η δημιουργία ισχυρών ομάδων πίεσης.
Ομάδων που μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις του κλάδου τους μέσα από τη διάδραση και την αμεσότητα που τους παρέχει το ίντερνετ. Ομάδων που μπορούν να μεταφέρουν εύκολα πληροφόρηση και ενημέρωση προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως οι “Ενεργοί Ασφαλιστές” στο Facebook που αριθμούν περισσότερα από 5.100 μέλη.
Όλοι όσοι συμμετέχουν μπορούν να διαχέουν πληροφορίες, να καταγγέλλουν πρακτικές που θεωρούν ότι δεν συνάδουν με τον κλάδο, να αναλύουν τους προβληματισμούς τους και να αναζητούν διεξόδους.
Ενδεχομένως μπορούν να αναζητήσουν και λύσεις μέσα από μαζικές πρακτικές αντιμετώπισης σε ό,τι τους απασχολεί.
Άλλωστε στα βασικά χαρακτηριστικά των ομάδων πίεσης είναι η οργανωμένη ομάδα, η προάσπιση συμφερόντων και η άσκηση πίεσης. Και στην επιδίωξη οποιασδήποτε αλλαγής η ισχύς εν τη ενώσει παίζει καταλυτικό ρόλο.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι πώς θα εξελιχθούν αυτές οι ομάδες σε όποιον κλάδο και εάν εμφανίζονται και κατά πόσο θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν την ευκαιρία που τους δίνεται. Είναι άραγε σε θέση να αντιληφθούν τη δύναμή τους και να συνασπιστούν φέρνοντας αποτελέσματα;