Στα προγράμματα ασφάλισης υγείας που σχεδιάζει η Generali, τις εξατομικευμένες υπηρεσίες ασφάλισης και το εγχείρημα των απογευματινών χειρουργείων αναφέρεται η κα Ελένη Μάνου, Τεχνική Διευθύντρια, Ατομικών Ασφαλίσεων Ζωής, στην Generali Hellas. Όπως εξηγεί η πρωτοβουλία είναι θετική, ωστόσο στην πράξη θα αποδειχθεί η αποτελεσματικότητά της.
(περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing Απριλίου 2024)
1. Ποια είναι η άποψη σας για το μέτρο των απογευματινών χειρουργείων και υπό ποιες προϋποθέσεις εκτιμάτε ότι θα μπορούσε η ασφαλιστική αγορά να συμμετέχει;
Για αρκετά χρόνια ακούμε για την αδυναμία προγραμματισμού χειρουργείων στα δημόσια νοσοκομεία και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες. Τα απογευματινά χειρουργεία είναι ένα μέτρο στην κατεύθυνση της βελτίωσης των χρόνων ανταπόκρισης των δημόσιων νοσηλευτικών ιδρυμάτων και, κυρίως, της ανακούφισης των ασθενών που βρίσκονται σε αναμονή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η δική μας ανάγνωση αυτής της πρωτοβουλίας είναι θετική καθώς προσφέρει μια πραγματική λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα αξιοποιώντας τις υπάρχουσες δυνατότητες. Το αν θα έχει αποτελέσματα μένει να ιδωθεί και να κριθεί εκ του αποτελέσματος αν και η διαδικασία αυτή υφίσταται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχοντας σημαντική συνεισφορά στην αποσυμφόρηση του συστήματος.
Η απογευματινή λειτουργία αυξάνει το συνολικό λειτουργικό κόστος των νοσοκομείων και προϋποθέτει αμοιβές γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτό δεν είναι ένα δεδομένο κοινώς αντιληπτό εξ’ ου και ακούμε συχνά το γνωστό «πληρώνω εισφορές για να τα έχω όλα δωρεάν». Εδώ υπάρχουν δύο στοιχεία που πρέπει να γίνουν σαφή: πρώτον, ότι οι πόροι του κράτους δεν είναι ανεξάντλητοι, τη στιγμή που το αίτημα της μείωσης των εισφορών είναι πάγιο, και δεύτερον, ότι η ορθή, κατά τα άλλα, απαίτηση για ιατρική περίθαλψη υψηλού επιπέδου που καλύπτει τις ιδιαιτερότητες των περιπτώσεων των ασθενών δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς συμμετοχή.
Στην Generali μιλάμε πάντοτε για την δημιουργία προσωποποιημένων προγραμμάτων υγείας που σχεδιάζονται βάσει των αναγκών των ασφαλισμένων μας. Σε αυτή τη λογική υπάρχει στα προγράμματά μας πρόβλεψη για την κάλυψη του ιατρικού κόστους σε δημόσια νοσοκομεία όπου αυτό προκύπτει. Δεδομένου ότι η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών έχει ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις με το Υπουργείο για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να στηρίξει την προσπάθεια αυτή, με την σειρά μας θα αναζητήσουμε τις πλέον σύγχρονες και προσιτές λύσεις για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πολιτών.
2. Είναι προσιτά τα προγράμματα υγείας για το μέσο καταναλωτή;
Ο σχεδιασμός των ασφαλιστικών προϊόντων έχει σημειώσει μεγάλη εξέλιξη τα τελευταία χρόνια με στόχο να παραμένει δίπλα στους ανθρώπους που αναζητούν προγράμματα για τα προστατέψουν την ζωή και την περιουσία τους. Ωστόσο, η εμπέδωση της αξίας της ασφάλισης στην Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι για μεγάλο αριθμό των πολιτών η απόκτηση ασφαλιστικού προγράμματος οποιουδήποτε είδους θεωρείται, πιθανότατα, μία περιττή πολυτέλεια. Στην Generali γνωρίζουμε καλά ότι διαθέτουμε εξαιρετικά προϊόντα με κύρια χαρακτηριστικά τους την προσωποποιημένη και ολιστική ασφαλιστική κάλυψη των κατόχων τους.
Στόχος μας όμως δεν είναι να πείσουμε τον ενδιαφερόμενο ότι χρειάζεται να αποκτήσει ένα πρόγραμμα υγείας αλλά να του δώσουμε να αντιληφθεί και να κατανοήσει την αυταξία αυτής του της επιλογής. Τα σύγχρονα προγράμματα υγείας επηρεάζονται συχνά από τις τρέχουσες συνθήκες και, ταυτόχρονα, πρέπει να ανανεώνονται συνεχώς ενσωματώνοντας καλύψεις για τους ταχύτατα μεταβαλλόμενους κινδύνους περισσότερο από κάθε άλλο προϊόν καθώς μιλάμε για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Από την πλευρά μας γίνεται κάθε προσπάθεια για την απορρόφηση των μεταβολών αλλά, οπωσδήποτε, δεν μπορούμε να τις εξαλείψουμε. Η αύξηση των ασφαλίστρων μπορεί να μειωθεί με την στήριξη της Πολιτείας και νομικές ρυθμίσεις που θα εξορθολογήσουν τα κόστη των ιδιωτικών νοσοκομείων και τις τιμές των φαρμάκων. Σημαντική διαφοροποίηση για τα ασφάλιστρα θα είχε η αύξηση του αριθμού των κατόχων ιδιωτικής ασφάλισης καθώς θα οδηγούσε στον επιμερισμό του κόστους ασφάλισης χωρίς να επηρεαστεί η ποιότητα των καλύψεων. Τέλος, η πρόληψη αλλά και η σωστή διαχείριση των προγραμμάτων από τους ασφαλισμένους θα βοηθούσε πολύ στη συμπίεση του ασφαλιστικού κόστους προς όφελος όλων.