Οι λανθασμένες -τεχνηέντως ή και όχι -ενέργειες των πολιτικών των ελληνικών κυβερνήσεων φαίνονται για άλλη μία φορά μέσα από ένα τραγικό περιστατικό που στοίχισε πρωτίστως σε ανθρώπινες ζωές και δευτερευόντως σε υλικές ζημιές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Με τα αίτια του δυστυχήματος στο Άδενδρο της Θεσσαλονίκης να διερευνώνται ακόμα πληροφορίες του id αναφέρουν ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ασφαλίζονται οι αμαξοστοιχίες για ιδίες ζημιές, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν αποζημιώσεις ούτε για το κτίριο ούτε για την αμαξοστοιχία.
Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές ενδεχομένως οι αιτίες του δυστυχήματος να βρίσκονται στα προβλήματα που μεταφέρουν άνθρωποι που γνωρίζουν πολύ καλά το χώρο, οι οποίοι και αναφέρουν ότι οι οδηγοί αναγκάζονταν συχνά να διέρχονται από παρακαμπτήριους και όχι από τις κύριες σιδηροδρομικές γραμμές. Ταυτόχρονα εδώ και χρόνια δεν έχει καταστεί εφικτό από τους υπευθύνους να συμφωνήσουν στο ποιος θα αναλάβει τη συντήρηση των γραμμών του έργου.
Ρεπορτάζ που δημοσιεύεται στο euro2day αναφέρει ότι “ο εκτροχιασμός έγινε σε τμήμα του δικτύου του ΟΣΕ που έχει παραληφθεί από τον οργανισμό. Όμως, εδώ και επτά χρόνια λειτουργεί ο προαστιακός στο τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) – Κιάτο χωρίς να έχει παραληφθεί επισήμως. Τι συμβαίνει; Για να μην έχει την ευθύνη της συντήρησης ο ΟΣΕ πολλά έργα εμφανίζονται για χρόνια ως ημιτελή και ας έχουν ολοκληρωθεί!”.
Την επομένη του ατυχήματος και με εντολή του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη, έγινε σύσκεψη υπό τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών & Μεταφορών κ. Αθ. Βούρδα, στα γραφεία του ΟΣΕ όπου συμμετείχαν και οι επικεφαλής ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ΕΕΣΣΤΥ, όπου και αποφασίστηκε να δημιουργηθεί τριμελής Επιτροπή η οποία θα παραδώσει έως την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017 την πρώτη εκτίμηση του πορίσματος.
Η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την Κυριακή αναφέρει:
Χθες στις 21:45 η αμαξοστοιχία I/C58 η οποία μετέφερε 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό και εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο, ενώ στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο του ΟΣΕ το οποίο και διαπέρασε. Άμεση υπήρξε η κινητοποίηση όλων των αρμόδιων υπηρεσιών για τον απεγκλωβισμό των επιβατών και του προσωπικού της αμαξοστοιχίας. Ειδικότερα, συμμετείχαν 28 διασώστες και 3 κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ με γιατρούς, καθώς και 12 ασθενοφόρα οχήματα.
Για τον απεγκλωβισμό των επιβατών επιχείρησαν ακόμα 21 οχήματα της πυροσβεστικής με 60 άτομα προσωπικό καθώς και 15 αξιωματικοί και 75 άντρες της αστυνομίας και της Τροχαίας. Επίσης άμεση ήταν η κινητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά με λεωφορεία και εφεδρική αμαξοστοιχία στον τελικό τους προορισμό των επιβατών που δεν τραυματίστηκαν αλλά και των επιβατών που λόγω της διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας είχαν παραμείνει σε εκατέρωθεν σταθμούς.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, μετά από εντολή του Υπουργού κυρίου Χρ. Σπίρτζη, μεταβαίνουν επιτόπου στο σημείο του δυστυχήματος, όπου ήδη βρίσκονται κλιμάκια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και του ΟΣΕ για τη διερεύνηση των συνθηκών και αιτιών του τραγικού συμβάντος. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες υπάρχουν δυο νεκροί, τρεις σοβαρά τραυματίες εκ των οποίων οι δυο είναι πολυτραυματίες, ένας διασωληνωμένος σε βαριά κατάσταση και τέσσερις ελαφρά τραυματίες. Στα νοσοκομεία όπου έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες έχουν σπεύσει στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να συνδράμουν με οποιονδήποτε τρόπο χρειαστεί τους ίδιους και τις οικογένειες τους.