Αναδημοσιεύουμε από το blog της ERGO άρθρο που αναφέρεται στις ασφαλίσεις σκαφών.
Τα σκάφη στη χώρα μας, μικρά ή μεγάλα, δεν χρησιμοποιούνται μόνο ως ιδιωτικό μέσο, αλλά αποτελούν για αρκετούς και πηγή εσόδων. Μεταφέρουν κόσμο και αγαθά, χρησιμοποιούνται για αλιεία και εξορμήσεις και υποστηρίζουν τον τουρισμό σε όλες τις εκφάνσεις του. Λογικό, με δεδομένο ότι στην Ελλάδα κατοικούνται 227 νησιά, ενώ υπάρχουν συνολικά πάνω από 6.000 νησίδες και βραχονησίδες.
Αυτή η έντονη εν πλω δραστηριότητα απαιτεί όμως και την ανάλογη προσοχή, ειδικά σε κατοικημένες περιοχές με αυξημένη κίνηση παράκτια, αλλά και στα λιμάνια, η οποία ειδικά τους θερινούς μήνες αυξάνεται κατακόρυφα.
Γι’ αυτό το λόγο η ασφάλιση σκαφών είναι υποχρεωτική από το νόμο και κάθε χειριστής σκάφους οφείλει να γνωρίζει τους κανόνες θαλάσσιας κυκλοφορίας και να τους τηρεί υπεύθυνα σε κάθε του πλεύση. Όπως στα οχήματα έτσι και στα σκάφη, η βασική ασφάλιση αφορά την αστική ευθύνη χειριστή σκάφους προς τρίτους και επιβαίνοντες. Το ενδεχόμενο δηλαδή ο ιδιοκτήτης του σκάφους να προξενήσει σωματικές βλάβες, υλικές ζημιές ακόμα και απώλεια ζωής ως αποτέλεσμα λάθους χειρισμού. Ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο σκάφους μπορεί βέβαια να προσφέρει προστασία και από πληθώρα άλλων εξίσου σημαντικών και απρόβλεπτων κινδύνων όπως θαλάσσιοι κίνδυνοι, αμέλεια χειριστή, κλοπή και άλλοι, σύμφωνα με τις δικές μας ανάγκες.
Ποια σκάφη πρέπει να ασφαλίζονται;
Κάθε σκάφος, ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο, όπως επίσης και κάθε άλλο θαλάσσιο μέσο αναψυχής που θεωρείται ταχύπλοο. Τα ασφαλισμένα κεφάλαια ορίζονται σε 50.000 ευρώ ανά επιβάτη με ανώτατο όριο τις 500.000 ευρώ ανά συμβάν. Για τις υλικές ζημιές – όπως και τις περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης – το ανώτατο κεφάλαιο υπολογίζεται στις 150.000 ευρώ.