Eίναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρείται μια κινητικότητα των πολύ μεγάλων εταιρειών διεθνών προγραμμάτων ασφάλισης υγείας, με σαφή προσανατολισμό την ελληνική ασφαλιστική αγορά.
του Φίλιππου Μυτιληναίου, Managing Director της Consensus Insurance Services
Είναι εταιρείες με πολύ μεγάλη παγκόσμια εμπειρία στον κλάδο ασφάλισης υγείας και με εκτεταμένα δίκτυα συνεργαζόμενων κέντρων παροχής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας περίθαλψης, καθώς και συστημάτων διαχείρι σης περιστατικών οπουδήποτε ανά τον κόσμο μπορεί να βρίσκεται ο ασφαλιζόμενος.
Είναι λογικό κάποιος να προβληματιστεί σχετικά με το πώς μπορεί τέτοιου μεγέθους εταιρείες να στρέφονται με επιθετικό τρόπο σε μια μικρή αγορά όπως η ελληνική.
Η απάντηση είναι σύνθετη και σαφώς χρειάζεται χρόνο και χώρο για να αναλυθεί πλήρως. Θα γίνει μια προσπάθεια γενικής ανάλυσης και ίσως αυτό βοηθήσει στην καταρχήν κατανόηση των βασικών λόγων, καθώς και των δυνητικών ευκαιριών που δημιουργούνται σε έναν υποψήφιο πελάτη ή σε έναν ασφαλιστικό επαγγελματία διαμεσολαβητή.
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα έχει επιφέρει κατά κύριο λόγο σημαντικές αρνητικές εξελίξεις, έχει όμως ανοίξει και νέους ορίζοντες σε παραγωγικά στοιχεία της οικονομίας, τα οποία καινοτομούν και με εξωστρέφεια βρίσκουν διόδους. Ενδεικτικά: η ναυτιλία, η τουριστική βιομηχανία, η εξαγωγή αγροτικών προϊόντων, ελληνικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. Αρκετές από αυτές τις οντότητες έχουν καταφέρει να δημιουργούν ανταγωνιστικά προϊόντα ή υπηρεσίες, οι οποίες δεν απευθύνονται κατά κύριο λόγο στην ελληνική αγορά, αλλά έχουν ξεκάθαρο παγκόσμιο προσανατολισμό. Αρκετές από τις εταιρείες αυτές τολμώ να πω ότι διαπρέπουν και σίγουρα δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα από τον παγκόσμιο ανταγωνισμό.
Η ραγδαία ανάπτυξη τέτοιων σχημάτων δημιουργεί διεθνείς ανάγκες για φυσική παρουσία και στο εξωτερικό, και εδώ είναι που εμφανίζεται μια πρώτη βασική ανάγκη για διεθνείς ασφαλίσεις υγείας για το προσωπικό σε γραφεία αυτών των εταιρειών ανά τον κόσμο, καθώς και των στελεχών τους που χρειάζεται να ταξιδεύουν πολύ συχνά.
Τα INTERNATIONAL προγράμματα υγείας δίνουν τη δυνατότητα κάλυψης σε όλο τον κόσμο χωρίς να απαιτούνται γραφειοκρατικές διαδικασίες, όπως, εκταμίευση χρημάτων από τον ασφαλιζόμενο και θεώρηση εγγράφων και παραστατικών σε κατά τόπους ελληνικά προξενεία.
Επίσης, ο ασφαλιζόμενος όπου και εάν βρίσκεται στον κόσμο μπορεί να τηλεφωνήσει σε παγκόσμια 24/7 τηλεφωνικά κέντρα και να λάβει στη γλώσσα που ομιλεί οδηγίες για συνεργαζόμενα νοσοκομεία, οδηγίες για την άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού και αρκετές φορές να συνεννοηθεί για την απευθείας κάλυψη της οικονομικής υποχρέωσης από την ασφαλιστική εταιρεία προς το νοσοκομείο με έκδοση εγγυητικής επιστολής (GOP).
Σε αρκετές από αυτές τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι σύνηθες ακόμα και η απευθείας πληρωμή ιατρών ή κέντρων πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Επιπλέον, οι εταιρείες αυτές παρέχουν πολύ μεγάλη γκάμα πακέτων κάλυψης με πολύ υψηλά όρια, αλλά και παγκόσμιες παροχές που εδώ στην Ελλάδα δεν τις συναντούμε εύκολα, όπως, οδοντιατρική φροντίδα, ψυχιατρική θεραπεία, τεστ οράσεως, εμβολιασμοί κ.λπ.
Σημαντικό επίσης, πλεονέκτημα είναι η ελεύθερη επιλογή νοσοκομείων, διαγνωστικών κέντρων και ιατρών σε όλο τον κόσμο. Το μοναδικό θα έλεγα αρνητικό είναι το σαφώς υψηλότερο κόστος σε σχέση με τα τοπικά προϊόντα ασφάλισης. Διεθνείς ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται χρόνια στην Ελλάδα είναι η BUPA INTERNATIONAL και η AXA PPP INTERNATIONAL.
Τα τελευταία χρόνια διεισδύουν επίσης, δύο ακόμα πολύ μεγάλες εταιρείες η CIGNA και η AETNA. Οι εταιρείες αυτές επιλέγουν περιορισμένες στρατηγικές συνεργασίες με μεσίτες ασφαλίσεων σε κάθε χώρα που δραστηριοποιούνται.
Η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται με το μεσίτη με την πάροδο των ετών, είναι η εγγύηση για το αποτέλεσμα που θα διαφυλάξει και την ασφαλιστική εταιρεία από δυνητικούς κινδύνους, αλλά θα δώσει και στον πελάτη ή ασφαλιστικό συνεργάτη την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.
Πηγή: “Μεσίτες και Πράκτορες: Οδηγός Ασφάλισης Επιχειρήσεων”, Ετήσια Έκδοση της Morax Media SA