Την τεχνολογία της AI αξιοποιεί η ΝΝ που βρίσκεται στη φάση υλοποίησης chatbot για το δίκτυο πωλήσεων και εν συνεχεία για τους ασφαλισμένους της. Όπως εξηγεί η κα Φρύνη Παυλίδου, CTO της εταιρείας στο μέλλον το ενδιαφέρον ως προς την υψηλή τεχνολογία εστιάζεται στη δημιουργία εξατομικευμένων υπηρεσιών, την αξιολόγηση του κινδύνου και την τιμολόγηση.
Της Φρύνης Παυλίδου, CTO NN Hellas
Σε ποιούς τομείς αξιοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά και ποιές είναι οι μελλοντικές τάσεις στον τομέα αυτό;
H ψηφιοποίηση εντάσσεται πλέον σε πολλούς τομείς της ζωής μας και αντίστοιχα ο όγκος των δεδομένων που μπορούν να αξιοποιηθούν πολλαπλασιάζονται. Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του ασφαλιστικού κλάδου τα τελευταία χρόνια είναι η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε διάφορες ασφαλιστικές διαδικασίες, καθώς προσφέρει νέες δυνατότητες αυτοματοποίησης σε μεγάλη κλίμακα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΝΝ καινοτομεί, καθώς συγκαταλέγεται στις 20 πρώτες εταιρίες παγκοσμίως που έχουν συνεργαστεί με την Open AI πειραματιζόμενοι με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, τις οποίες και έχουν εντάξει πλέον στην παραγωγική διαδικασία. Έτσι, αντίστοιχα, και η NN Hellas έχει τη δυνατότητα να αντλεί από την εμπειρία και την τεχνογνωσία του ομίλου, ώστε να εφαρμόσει ότι πιο καινούργιο τεχνολογικά στην ελληνική αγορά. Η εταιρία βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης Chatbot για την εξυπηρέτηση του δικτύου πωλήσεων της, το οποίο θα παρέχει απαντήσεις γύρω από τα προϊόντα και τις διαδικασίες της εταιρίας, ενώ προετοιμάζεται για τη χρήση παρόμοιας τεχνολογίας στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, με προσωποποιημένες πληροφορίες.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί η αυτοματοποίηση εργασιών, που μέχρι σήμερα γίνονται χειροκίνητα, όπως για παράδειγμα ο έλεγχος των δικαιολογητικών για τα claims για Fraud, Waste and Abuse.
Σε ό,τι αφορά τις μελλοντικές δράσεις στο τομέα της αυτοματοποίησης, εστιάζουμε στη δημιουργία νέων προϊόντων, τα οποία θα προσαρμόζονται στις ανάγκες του κάθε πελάτη, καθώς και στην εξατομικευμένη πρόταση πώλησης των προϊόντων αυτών. Μια άλλη διαδικασία, η οποία δρομολογείται να συστηματοποιηθεί και να ψηφιοποιηθεί και είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον κλάδο, είναι η αξιολόγηση κινδύνου με περιοχές εφαρμογής όπως η τιμολόγηση.
Επίσης, προγραμματίζεται η χρήση εργαλείων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη σε τομείς υποστηρικτικών εργασιών, όπως η ανάπτυξη λογισμικού για την αύξηση της παραγωγικότητας.
Πώς επωφελούνται οι καταναλωτές; Πώς συμβάλλει στην αλληλεπίδραση με τους πελάτες και τη βελτίωση των υπηρεσιών;
Με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, τόσο οι εταιρίες όσο και οι καταναλωτές επωφελούνται σημαντικά σε συγκεκριμένους τομείς. Αρχικά σε ό,τι αφορά το χρόνο, οι νέες απλοποιημένες και ψηφιοποιημένες εργασίες συμβάλουν στη βελτίωση του χρόνου ολοκλήρωσης. Έτσι παρέχεται η δυνατότητα άμεσης και γρήγορης εξυπηρέτησης μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών, 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα. Ανάμεσα στις διαδικασίες που απλοποιούνται, μέσω της ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης μειώνοντας το χρόνο που δαπανά ένας καταναλωτής, είναι οι διαδικασίες ανάληψης κινδύνου (underwriting) και αποζημιώσεων. Η αγορά νέων προϊόντων ή και οι μεταβολές σε υφιστάμενα συμβόλαια γίνονται άμεσα με παροχή υψηλής ποιότητας εξατομικευμένων υπηρεσιών.
Τέλος, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι μέσω της ψηφιοποίησης και του υψηλού βαθμού αυτοματοποίησης δημιουργούνται δυνατότητες για δικλείδες ασφαλείας σε όλα τα κατάλληλα σημεία, με αποτέλεσμα να προλαμβάνονται και να αντιμετωπίζονται περιστατικά κακοδιαχείρισης ή/και απάτης, χωρίς να επηρεάζεται η εμπειρία του πελάτη, αλλά να καθίσταται πιο αξιόπιστη και ασφαλής.
Η χρήση της ΑΙ αλλάζει το ρόλο των ανθρώπων στην ασφάλιση και με ποιο τρόπο; Λαμβάνει μέτρα ο κλάδος για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων;
Η ένταξη της τεχνητής νοημοσύνης στην εργασιακή καθημερινότητα του ασφαλιστικού κλάδου μεταβάλλει το ρόλο των εργαζομένων, καθώς διευκολύνει κάποιες εργασίες και αυτοματοποιεί κάποιες διαδικασίες, οι οποίες στο παρελθόν απαιτούσαν ανθρώπινη παρέμβαση. Το γεγονός αυτό δίνει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να επικεντρώνονται και να αξιοποιούν το χρόνο τους σε πιο ουσιώδεις και σύνθετες εργασίες, στις οποίες δεν μπορεί να δώσει απαντήσεις η τεχνητή νοημοσύνη, όπως η ανάλυση δεδομένων, η αξιολόγηση τους και η λήψη αποφάσεων, οι οποίες απαιτούν ανθρώπινη κρίση και εμπειρία.
Σε αυτό το πλαίσιο, και θέλοντας πάντα να εξελίσσουμε τους ανθρώπους μας, λαμβάνουμε ήδη μέτρα για τη βελτίωση των δεξιοτήτων των εργαζομένων μας με εξειδικευμένα προγράμματα κατάρτισής τους στις νέες τεχνολογίες και, επιπλέον, έχουμε δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στους αντίστοιχους τομείς. Εντός του ομίλου έχουμε δημιουργήσει εκείνο το περιβάλλον και τις ομάδες εξειδικευμένων δεξιοτήτων που μοιράζονται με τους συναδέλφους τους βέλτιστες πρακτικές και τεχνογνωσία, η οποία προέρχεται από την καθημερινή δραστηριότητα του κάθε τμήματος και μπορεί να εφαρμοστεί και στα υπόλοιπα.
Πώς μπορεί η ΑΙ να βοηθήσει τους ασφαλιστές να προσαρμοστούν στις αλλαγές στο νομικό και κανονιστικό τοπίο;
Είναι αλήθεια πως η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει νέους ορίζοντες στην εργασιακή καθημερινότητα του ασφαλιστικού κλάδου. Με την έξυπνη διαχείριση των εφαρμογών που προσφέρει, μπορεί να κάνει την εργασιακή μας καθημερινότητα πιο γρήγορη, πιο αποτελεσματική πιο απλή. Μπορεί να βοηθήσει τους ασφαλιστές στην παρακολούθηση των αλλαγών των κανονιστικών προτύπων και τη γρήγορη προσαρμογή τους σε αυτές. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο αυτόματης ανίχνευσης κανόνων, χαρακτηριστικών προϊόντος και διαδικασιών. Ως βοηθός με χρήση φυσικής γλώσσας, δίνει την δυνατότητα στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή να επικεντρωθεί στην πώληση, καλύπτοντας με πληρότητα και ασφάλεια μεγάλο μέρος των υποστηρικτών εργασιών του.