Σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα επιδότησης στα καύσιμα, για το επόμενο τρίμηνο θα δοθεί στους δικαιούχους το ποσό των 80 ευρώ, ως ένα αντιστάθμισμα στις πολύ μεγάλες αυξήσεις της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα.
Μάλιστα για τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας το ποσό της επιδότησης θα φτάσει στα 100 ευρώ καθώς, όπως είναι γνωστό, η τιμή της βενζίνης είναι ακριβότερη στα νησιά μας, συγκριτικά με την ηπειρωτική χώρα.
Πρόκειται για ένα μέτρο αναμφίβολα θετικό, καθώς θα δώσει μία «ανάσα» σε περίπου 3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι λύνει ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί για μήνες την ελληνική κοινωνία και που θα συνεχιστεί καθώς δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την αποκλιμάκωση της κρίσης στην ενέργεια και βέβαια στις τιμές των καυσίμων.
Με επιδοματική πολιτική δεν μπορούμε ως οικονομία να πάμε μακριά. Θεωρώ επιβεβλημένο να κινηθούμε σε μία πιο δραστική λύση και αυτή δεν μπορεί να είναι άλλη από τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα. Και συγκεκριμένα η μείωση αυτή να γίνει στο ποσοστό της αύξησης που σημειώθηκε τους τελευταίους μήνες, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο και η εκτέλεση του προϋπολογισμού. Εκτιμώ ότι αυτή η κίνηση θα συμβάλει καθοριστικά στην συγκράτηση των τιμών που για την ώρα ανεβαίνουν διαρκώς και θα ανακουφιστεί περισσότερο το καταναλωτικό κοινό.
Σε διαφορετική περίπτωση θα συζητάμε πάλι στα μέσα Σεπτεμβρίου για το Fuel Pass 3, με στόχο να γεμίσουμε μία φορά –και αν- το ντεπόζιτο μας, όπως θα γίνει δηλαδή με την παρέμβαση που ανακοίνωσε σήμερα η κυβέρνηση.
Με τον πληθωρισμό να «τρέχει», να έχουν ανατιμηθεί τα πάντα στην αγορά και με την τιμή της βενζίνης να αγγίζει σε λίγο τα 3 ευρώ το λίτρο, νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν τις αντοχές για να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες υποχρεώσεις τους.