Συνεχίζοντας το ρεπορτάζ μας στην Ασφαλιστική Αγορά του Νομού Κέρκυρας – στο πλαίσιο της στήλης “Ασφαλιστικό Οδοιπορικό” – επισκεφτήκαμε τον κ. Γιάννη Πουλιάση, νέο Πράκτορα με μακρά πορεία στο agency και μιλήσαμε μαζί του σχετικά με τα νέα του επαγγελματικά σχέδια όπως επίσης και την εικόνα που έχει σχηματίσει ο ίδιος για την τοπική αγορά στην οποία δραστηριοποιείται.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΙΑΣΗΣ
Ανήκατε για χρόνια στο agency της Εθνικής Ασφαλιστικής ως Διευθυντής Γραφείου. Η πρόσφατη απόφασή σας να ανεξαρτητοποιηθείτε πού οφείλεται;
Έπειτα από 27 χρόνια στο agency και αφού είχα καταφέρει αυτό που πάντα είχα ως στόχο, τη δημιουργία ενός Γραφείου με τους δικούς μου κανόνες αρχών και αξιών, ένιωσα την ανάγκη να εξελίξω το επάγγελμά μου μεταφέροντας όλη τη γνώση και δύναμη που αποκόμισα από το agency της Εθνικής Ασφαλιστικής ,στο ελεύθερο δίκτυο. Νομίζω ότι το agency όταν λειτουργεί σωστά είναι πολύ καλό σχολείο το οποίο προσφέρει γνώση και προστασία στους ανθρώπους του.
Ποια είναι η διαδρομή σας στο επάγγελμα;
Ξεκίνησα αυτό το όμορφο ταξίδι τον Μάρτη του 1990. Πέντε χρόνια αργότερα είχα «κτίσει» το απαραίτητο χαρτοφυλάκιο ώστε να νιώθω δυνατός και συνέχισα την εξέλιξή μου στην ιεραρχία του agency, ένα ταξίδι γεμάτο υπέροχες αναμνήσεις και διακρίσεις.
Με ποιες εταιρείες έχετε επιλέξει να συνεργάζεστε και σε ποιους κλάδους θα επενδύσετε;
Όπως γνωρίζετε το ανεξάρτητο δίκτυο πωλήσεων έχει τη δυνατότητα να συνεργάζεται με όποιες και όσες εταιρείες επιθυμεί. Θεωρητικά τουλάχιστον έχουμε αυτήν τη δυνατότητα, διότι πρακτικά κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο. Έχουμε επιλέξει στενή συνεργασία με τις Ασφαλιστικές Εταιρείες AXA, Ευρωπαϊκή Πίστη, Generali και φυσικά την Εθνική Ασφαλιστική όπου η εξαιρετική συνεργασία διαρκεί πλέον 28 χρόνια. Επίσης συνεργαζόμαστε με Εταιρείες οι οποίες εξειδικεύονται σε κάποιους κλάδους.
Διαβάστε επίσης: Κέρκυρα: Στην εστίαση και όχι στην Ασφάλιση επενδύουν οι νέοι
Πώς σκοπεύετε να αναπτύξετε τη δραστηριότητά σας; Έχετε σκοπό να στρατολογήσετε νέους ασφαλιστές; Να διαφημιστείτε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ή να χρησιμοποιήσετε την εμπειρία σας και το όνομά σας στην αγορά;
Έχουμε ήδη ομάδα συνεργατών στο πρακτορείο μας. Στο agency είχα συγκεκριμένη φιλοσοφία, κουλτούρα και όραμα. Ως πράκτορας-επιχειρηματίας έχω επίσης όραμα και σχέδιο υλοποίησής του. Αυτό που δημιουργήσαμε δεν είναι πρακτορείο, είναι μια σύνθεση των πλεονεκτημάτων του agency και του πρακτορείου. Οι συνεργάτες μας απολαμβάνουν τα καλά του agency όπως εγκαταστάσεις γραφείων, εκπαίδευση, στήριξη και της ελευθερίας επιλογών του πρακτορείου. Εγώ το ονομάζω «πρακτορειακό agency». Μετά από 28 χρόνια γνωρίζω τι κάνω καλά και τι μου αρέσει. Η ανάπτυξη (η στρατολόγηση ήταν και παραμένει το αγαπημένο μου κομμάτι του επαγγέλματος) είναι στο DNA μου και θα συνεχίσω. Όπως όλοι γνωρίζουμε η διαφήμιση στο χώρο μας παίζει πολύ μικρό ρόλο. Περίπου το 85% της επιτυχίας οφείλεται στον Ασφαλιστικό Σύμβουλο. Την εμπειρία μου και το όνομά μου τα κτίζω όλη μου τη ζωή, εκεί στηριζόμουν και εκεί θα στηρίζομαι. Όμως θα χρησιμοποιήσω και τη διαφήμιση ως ένα ακόμη εργαλείο. Αφότου ξεκίνησα, εντόπισα τις κακές πρακτικές εκ των έσω. Τις εντόπιζα και εκτός και αυτός ήταν ο λόγος που μέχρι τότε ήμουν ο ίδιος ανασφάλιστος!
Ως πράκτορας πλέον εντοπίζετε κακές πρακτικές στο επάγγελμα που δυσκολεύουν το έργο σας ή κάνουν κακό στο σύνολο της αγοράς; Αν ναι, μπορείτε να μας τις αναφέρετε;
Συνήθιζα πάντοτε να είμαι αυστηρός και με κριτική διάθεση απέναντι στις κακές πρακτικές όχι μόνο επειδή δυσκολευόμουν, αλλά κυρίως επειδή βλάπτουν βάναυσα το θεσμό της ασφάλισης. Άποψή μου είναι ότι η κρίση είναι πρωτίστως κρίση αξιών και δευτερευόντως οικονομική. Ενώ λοιπόν οι κοινωνικοί φορείς αφήνουν διαρκώς και περισσότερο χώρο για την ιδιωτική ασφάλιση, τα ασφάλιστρα ως ποσοστό επί του ΑΕΠ (του μειουμένου επίσης), είναι μειωμένα. Γιατί άραγε;
Σε σχέση με την ερώτηση σας, θεωρώ ότι οι παθογένειες και στρεβλώσεις της κοινωνίας μας επηρεάζουν και τον δικό μας χώρο. Η αναφορά στις κακές πρακτικές χρειάζεται πολύ ανάλυση. Ενδεικτικά αναφέρω:
- Άναρχη ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς χωρίς επαρκή εποπτικό μηχανισμό.
- Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, από εμάς που είχαμε/έχουμε αναλάβει αυτόν το ρόλο, χωρίς επαρκή κριτήρια. Κυρίαρχο κριτήριο ήταν η παραγωγή με κάθε μέσο πολλές φορές!
- Δεν έχουμε ακόμη κατορθώσει να βρούμε έναν κώδικα επικοινωνίας, σεβόμενοι κανόνες δεοντολογίας, ώστε να λύνουμε τα προβλήματα του Κλάδου ενωμένοι.
- Πολλές φορές η αξιοκρατία είναι ζητούμενο. Προσωπικά πιστεύω ότι ο ρόλος μας είναι πολύ σημαντικός. Ο ασφαλιστικός σύμβουλος δεν είναι παραγγελιολήπτης. Οφείλει να αλλάζει νοοτροπία στον πελάτη. Ο ασφαλιστικός σύμβουλος δεν “φοβάται” τον πελάτη. Ο ασφαλιστικός σύμβουλος οφείλει να αλλάξει την ασφαλιστική συνείδηση των Ελλήνων.
Είμαι αισιόδοξος! Νομίζω ότι όλα τα παραπάνω θα συμβούν σύντομα γιατί είναι μονόδρομος.
Τέλος, μιλήστε μας για το λογότυπο που επιλέξατε για τη νέα σας εταιρεία. Ποια είναι η ιστορία του και ποιος ο λόγος της επιλογής του;
Στην Κέρκυρα συνεπεία της ιστορίας της υπάρχουν πολλά εμβλήματα. Πάντοτε μου άρεσαν (όπως π.χ. η κεφαλή του Δία στο λογότυπο της Εθνικής). Η ιστορία του λογοτύπου του Γραφείου μας είναι απλή. Ο πελάτης αναζητεί λύσεις μέσω του Ασφαλιστικού Συμβούλου. Εμείς βρίσκουμε αυτές τις λύσεις μαζί του. Δημιουργούμε μα σχέση ισόβια με τον πελάτη μας, αναζητώντας πάντοτε την κατάλληλη λύση. Στο λογότυπο/πινακίδα μας, «παίξαμε» με τη λέξη ασφάλιση= ασφάλυση. Η ιστορία του εμβλήματος του λέοντα τώρα, έχει ως εξής: επί 411 χρόνια ο φτερωτός Λέων, σύμβολο της Βενετίας, έθετε υπό τη σκιά των φτερών του το νησί προσφέροντας προστασία στην Κέρκυρα. Νομίζω πως ο συμβολισμός είναι προφανής.