Στα σχέδια και το όραμα της Δύναμις Ασφαλιστική για το μέλλον, την πολιτική που εφαρμόζει στη σχέση με τους συνεργάτες η νέα διοίκηση και αποτελεί εφαλτήριο ισχυροποίησης της θέσης της στην αγορά και την ανοδική τροχιά στα μεγέθη της αναφέρεται σε συνέντευξή του στο «am» ο Ιωάννης Τζανάκος, που έχει αναλάβει τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας από τον Ιούλιο του 2021. Ο κ. Τζανάκος μεταξύ άλλων αναφέρεται:
– στην νέα νοοτροπία που καλλιεργείται από τη διοίκηση όσον αφορά τη σχέση της με το προσωπικό, τον τελικό καταναλωτή και τους διαμεσολαβητές. Νοοτροπία που θέτει στο επίκεντρο την ποιοτική ανάπτυξη για την διαμεσολάβηση μέσα από το νέο κανονισμό πωλήσεων και τις πραγματικές ανάγκες για το ανθρώπινο δυναμικό και τους ασφαλισμένους μέσα από το υβριδικό μοντέλο εργασίας και τις ανανεωμένες υπηρεσίες.
– την οικονομική ανάπτυξη της εταιρείας το 2021 και το πρώτο πεντάμηνο του 2022.
Το 2021 ο δείκτης κεφαλαιοποίησης Solvency II ήταν 159% και η αύξηση εσόδων έφτασε στο 6,1%.
– στις εξελίξεις όσον αφορά τον δεύτερο και τρίτο πυλώνα ασφάλισης στην Ελλάδα, το ΤΕΑ που δημιούργησε η ΔΥΝΑΜΙΣ και τα εμπόδια στην ανάπτυξη των PEPP.
(Περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing “am”, τεύχος Ιούνιος 2022)
Η ΔΥΝΑΜΙΣ Α.Ε.Γ.Α. φέτος συμπληρώνει 45 έτη από την ίδρυσή της. Τι σημαίνει για εσάς αυτό το χρονολογικό ορόσημο;
Η ΔΥΝΑΜΙΣ Α.Ε.Γ.Α. στην πορεία της μέσα στις δεκαετίες έχει αποδείξει ότι έχει σταθερές αξίες και αρχές τις οποίες διατηρεί αναλλοίωτες. Ο ιδρυτής της, κ. Παύλος Γ. Καρακώστας, μαζί με τους συνεργάτες του, επέλεξε ένα ελληνικό όνομα για την εταιρεία και δημιούργησαν το “Πολιτισμός στην Ασφάλιση” όχι ως διαφημιστικό σλόγκαν, αλλά ως στρατηγική παρακαταθήκη που αναδεικνύει την σχέση της με τον άνθρωπο. Τα 45 έτη αποτελούν για εμάς έναν ισχυρό σηματοδότη για τη συνέχεια. Αποτελούν το εχέγγυο και τη βάση για τα επόμενα βήματα που θα οδηγήσουν την εταιρεία σε υψηλότερες προοπτικές. Με την αλλαγή της διοικητικής σκυτάλης που πραγματοποιήθηκε πέρυσι, η νέα διοίκηση επέλεξε να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο τη διαχρονική συνεργασία με το ανθρώπινο κεφάλαιό της, και κυρίως με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Με τη βοήθειά τους, σκοπεύουμε η ΔΥΝΑΜΙΣ να γίνει πιο αναγνωρίσιμη ως brand και να προωθήσει περαιτέρω το σύνθημα “Πολιτισμός στην Ασφάλιση”, ως αδιαμφισβήτητο συστατικό εξέλιξης και προόδου. Παράλληλα, με την ίδρυση του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης (Τ.Ε.Α.) αναδείξαμε το εταιρικό μας προφίλ, επιβεβαιώνοντας έτσι και την παρουσία μας στην ελληνική αγορά ιδιωτικής ασφάλισης. Ως γνωστόν, το γνώρισμα του επώνυμου Καρακώστα είναι η δημιουργία ισχυρού αποτυπώματος στην οικονομική ζωή της χώρας. Μη ξεχνάμε ότι και η συγγενής εταιρεία ΓΕΝΚΑ Εμπορική Α.Ε. συντελεί στη διαμόρφωση της ελληνικής οικονομίας από το 1877 αποτελώντας εθνικό κεφάλαιο. Ομοίως τώρα συντελούμε στη γραφή μιας αντίστοιχης ιστορίας για τη ΔΥΝΑΜΙΣ Α.Ε.Γ.Α.
Πώς αυτοπροσδιορίζεται η Δύναμις ΑΕΓΑ στην ελληνική ασφαλιστική αγορά; Ποια είναι σήμερα τα μεγέθη της εταιρείας;
Τα οικονομικά αποτελέσματα της ΔΥΝΑΜΙΣ Α.Ε.Γ.Α. την τοποθετούν στις εταιρείες υψηλών επιδόσεων, δεδομένου φυσικά και του μεριδίου της στην ελληνική ασφα- λιστική αγορά. Αποστολή της είναι να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών που εστιάζουν σε ασφαλιστικές υπηρεσίες αξίας και επιλέγουν προϊόντα value for money. Με ημερομηνία αναφοράς 31.12.2021, ο δείκτης κεφαλαιοποίησης Solvency II ήταν 159%, με την εταιρεία να καταγράφει συνολική παραγωγή ασφαλίστρων 18,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο εσόδων κατά 6,1%. Τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα 1,83 εκατ. ευρώ. Στο πρώτο τρίμηνο του 2022, ο δείκτης κεφαλαιοποίησης SCR αυξήθηκε, με την εταιρεία να διατηρεί την κερδοφορία της. Η εταιρεία ξεπερνά τους παραγωγικούς της στόχους, καταγράφοντας αύξηση παραγωγής μεγαλύτερη της αγοράς, η οποία προέρχεται μέσω ανάπτυξης του δικτύου συνεργατών. Παρά τις προκλήσεις του 2022, η πορεία της ΔΥΝΑΜΙΣ Α.Ε.Γ.Α. αποτυπώνει τη δομημένη στρατηγική ανάπτυξής της και φυσικά αποδεικνύει την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητά της. Για φέτος, βραχυπρόθεσμος στόχος είναι το κερδοφόρο τεχνικό αποτέλεσμα, ενώ μακροπρόθεσμος η ισχυροποίηση της στην εγχώρια αγορά, διευρύνοντας τις εργασίες της.
Σε ποιους πυλώνες στηρίζεται μακροπρόθεσμα η στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας;
Ο μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός της ΔΥΝΑΜΙΣ έχει εφαλτήριο τον άνθρωπο. Η θετική τροχιά που διαγράφει η εταιρεία είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας της διοίκησης, που αποτελείται από νέους ανθρώπους και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στην ηλικία, όπως ενδεικτικά οι κ.κ. Δ. & Α. Καρακώστα, Γ. Καλπάκος, Κ. Ρ. Ευσταθόπουλος, Π. Βλαχογεωργακόπουλος, Μ. Δημτσούδη, Α. Χονδράκη, Κ. Μαυριλάκος, Σ. Βαλσαμίδης. Η διοικητική ομάδα προσπαθεί να φέρει αλλαγή νοοτροπίας σε όλους τους εμπλεκόμενους με την ΔΥΝΑΜΙΣ ανθρώπους. Ουσιαστικά, κάθε μας πράξη τον τελευταίο χρόνο έχει ανθρωποκεντρική φιλοσοφία, με απώτερο σκοπό την ισχυροποίηση της θέσης μας στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά. Ενδεικτικά θα μπορούσε να αναφερθεί το υβριδικό μοντέλο εργασίας που εφαρμόζουμε για τους εργαζόμενους, μονταρισμένο πάνω στις προσωπικές ανάγκες τους και υπό το πρίσμα της βέλτιστης παραγωγικότητας. Πιστεύουμε ότι η αποτελεσματική ηγεσία απαιτεί ευελιξία και ορθή διαχείριση των αναγκών του ανθρώπινου δυναμικού. Επιπλέον, δημιουργούμε συνεχώς νέα ασφαλιστικά προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας, διαχειριζόμαστε ορθολογικά τα χαρτοφυλάκια παραγωγής, ζημιών και επενδύσεων εξασφαλίζοντας το συμφέρον των μετόχων μας, επενδύουμε σε υποδομές και εργαλεία τεχνολογίας που διευκολύνουν τον τρόπο εργασίας του προσωπικού μας, εξελίσσουμε προσωπικό και συνεργάτες διευρύνοντας τη συστηματική τους εκπαίδευση και τέλος φροντίζουμε για το μέλλον όλων μας με την ίδρυση του Τ.Ε.Α.
Ως προς τα κανάλια ανάπτυξης ασφαλιστικών εργασιών ποια είναι η εκτίμησή σας;
Είμαστε αρωγός της κλασικής ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και η αγορά το γνωρίζει. Στηριζόμαστε στον επαγγελματισμό των συνεργατών και στην εμπιστοσύνη που έχουμε αναπτύξει μέσα από μακροχρόνιες σχέσεις και διαπροσωπικές επαφές. Η ΔΥΝΑΜΙΣ αποδεικνύει καθημερινά ότι οι συνεργασίες που δημιουργεί είναι βαθιές, ισχυρές και άρρηκτες. Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές είναι ο “βραχίονάς μας”. Ο νέος Κανονισμός Πωλήσεων που σχεδιάσαμε για αυτούς είναι κατανοητός, ξεκάθαρος και προσφέρει υγιή κίνητρα απόδοσης. Οι συνεργάτες μας έχουν πλέον μια βελτιωμένη πολιτική αμοιβών και επιβράβευσης, η οποία δίνει έμφαση στο καλό αποτέλεσμα καθώς και στις παροχές που προσφέρει το Τ.Ε.Α. Οι direct πωλήσεις μέσα από πλατφόρμες καθώς και τα υπόλοιπα κανάλια ανάπτυξης ασφαλιστικών εργασιών, τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, αποκτούν μερίδιο αγοράς και δίνουν περιθώρια επέκτασης στις εταιρείες που τα δοκιμάζουν, όμως μεταβάλλουν την ασφάλιση σε απρόσωπη και τυποποιημένη. Στην ΔΥΝΑΜΙΣ δεν συμμεριζόμαστε την προοπτική που μετατρέπει την ασφάλιση σε πιο απλή, εύκολη και γρήγορη, καθώς με αυτό τον τρόπο στερείται ποιοτικών χαρακτηριστικών και προσήλωσης στην ανάληψη κινδύνου.
Τα τελευταία χρόνια σημειώνονται φυσικές καταστροφές με αυξημένη συχνότητα και σφοδρότητα. Σε ποιο πλαίσιο θεωρείτε ότι πρέπει να ενταχθεί το ζήτημα της προστασίας της περιουσίας, των κατοικιών αλλά και των επιχειρήσεων;
Σε αυτή την κατεύθυνση το επιδιωκόμενο είναι η προστασία των ανθρώπων και των περιουσιών. Η ασφάλιση περιουσίας όπως γίνεται σήμερα, δηλαδή με την παρουσία του κράτους όποτε χρειάζεται και με την ελευθεριότητα των ιδιωτών να ασφαλιστούν κατά βούληση δεν αποδίδει. Είμαστε επικίνδυνα υπό-ασφαλισμένοι. Επιβάλλεται από κοινού, πολιτεία και κοινωνία να αξιοποιήσουν την ιδιωτική ασφάλιση, είτε με απευθείας μοντέλα συνεργασίας που στόχο θα έχουν την συμπληρωματική συμβολή της κάθε πλευράς για ολική ή μερική έστω κάλυψη των περιουσιών, είτε μέσω φοροαπαλλαγών ώστε ο καθένας από μόνος του να έχει κίνητρο να ασφαλιστεί. Η έως σήμερα εμπειρία σε εθνικό επίπεδο σε συνδυασμό με όσα ισχύουν σε άλλες χώρες, αποδεικνύει ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε διαφορετικά το εν λόγο πρόβλημα. Χρειάζεται ένα κοινωνικό συμβόλαιο, για το οποίο θα συμφωνήσουν μετά από διάλογο όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και στην συνέχεια οι αρμόδιοι φορείς θα λάβουν τις όποιες αποφάσεις. Επιβάλλεται όλοι μας να στηρί- ξουμε κάθε πρωτοβουλία που είναι υπέρ της κοινωνίας αλλά και του κράτους, το οποίο αιμορραγεί οικονομικά αποζημιώνοντας τις όποιες φυσικές καταστροφές χωρίς μάλιστα να επιτυγχάνεται ικανοποιητική αποκατάσταση των ζημιών.
Ποια είναι η άποψή σας για την εξέλιξη του δεύτερου και τρίτου πυλώνα ασφάλισης στην Ελλάδα;
Η παρουσία των κεφαλαιοποιητικών πυλώνων στην παγκόσμια οικονομία είναι καθοριστική. Στηρίζουν τα κοινωνικά συστήματα και κυρίαρχα τους ασφαλισμένους πολίτες. Ο δεύτερος και ο τρίτος πυλώνας ασφάλισης αναπτύσσονται συνεχώς σε νομοθετικό και λειτουργικό επίπεδο στα περισσότερα κράτη μέλη της ένωσης καταλαμβάνοντας ισχυρή θέση στη δομή της ενιαίας ευρωπαϊκής κεφαλαιαγοράς. Δυστυχώς, στην Ελλάδα η κατάσταση παραμένει σταθερή τα τελευταία χρόνια με τον πρώτο πυλώνα να λαμβάνει τη μερίδα του λέοντος και να καταπιέζει το δεύτερο και τρίτο πυλώνα. Επιβάλλεται η πολιτεία και οι ενδιαφερόμενοι να προσεγγίσουν τους πυλώνες αυτούς με νέα οπτική και να τους αξιοποιήσουν θεσμικά για την πρόοδο της κοινωνίας και της οικονομίας.
Πείτε μας για την εμπειρία σας από την συμμετοχή σας έως τώρα στην επιτροπή OPSG της EIOPA και ποιες θα είναι οι εξελίξεις όσον αφορά τα PEPP;
Τα τελευταία δύο χρόνια αποτελώ μέλος της επιτροπής ενδιαφερόμενων μερών επί επαγγελματικών συνταξιοδοτικών ιδρυμάτων (OPSG). Πιο συγκεκριμένα, η επιτροπή προσπαθεί να διευκολύνει τη διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους στην Ευρώπη για ζητήματα που αφορούν τη διαμόρφωση της κοινοτικής νομοθεσίας, όπως κανονιστικά και εκτελεστικά τεχνικά πρότυπα, κατευθυντήριες γραμμές και συστάσεις προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τους επόπτες τους. Πρόσφατα, στα πλαίσια των καθηκόντων μου, ως αρμόδιος εκπρόσωπος των μικρών και micro ιδρυμάτων επαγγελματικών συνταξιοδοτικών παροχών, κλήθηκα ταυτόχρονα να συμμετάσχω και στην Επιτροπή ACP Task Force, η οποία διαπραγματεύεται τα εποπτικά μέτρα που πρέπει να εφαρμόζονται κατά τρόπο αναλογικό λαμβάνοντας υπόψη τη φύση, την κλίμακα και την πολυπλοκότητα των κινδύνων που ενέχουν οι δραστηριότητές τους. Τέλος, αναφορικά με την προώθηση του προϊόντος PEPP, τροχοπέδη φαίνεται πως αποτελεί το γεγονός ότι δεν υπάρχει ενιαίος τρόπος φορολογικής αντιμετώπισής του σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτή τη στιγμή φαίνεται πως είναι εκτός προθέσεων των αρμοδίων να υπάρξει ίδια φορολογική αντιμετώπιση σε επίπεδο κινήτρων στα κράτη μέλη της ένωσης, με συνέπεια μόνο τριάντα πάροχοι σε όλη την Ευρώπη να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το PEPP.