Τρεις σελίδες αφιέρωσε ο αγαπητός Βαγγέλης, εκδότης του ΝΑΙ στο «Λιοντάρι» της Generali, ξεκινώντας με μια αφηγηματική περιγραφή των προβλημάτων που δημιουργούν οι… παλίρροιες στη Βενετία, για να καταλήξει ότι το «Λιοντάρι» της Generali φροντίζει και ασφαλίζει τον κόσμο και τον προστατεύει από κάθε κακό.
Συμφωνούμε, αλλά ενώ το «Λιοντάρι» της Generali βρίσκεται στην Ελλάδα πάνω από 100 χρόνια, το 80% περίπου των Ελληνικών Σπιτιών παραμένουν ανασφάλιστα από Φωτιά και Σεισμό!
Καλοπροαίρετα επομένως διερωτώμεθα τι κάνει το «Λιοντάρι» της Generali 100 τόσα χρόνια στην Ελλάδα ή, καλύτερα, τι κάνει στην Ελλάδα η Generali διατηρώντας ένα ασήμαντο μερίδιο αγοράς, που δεν ξεπερνάει το 1,6% του συνόλου.
Το άλλο «Λιοντάρι», της ING, με γενναίες εκκαθαρίσεις τα τελευταία χρόνια, έφτασε σε λιγότερο από 30 χρόνια να διαθέτει το 9,4% της Αγοράς. Θα περίμενε κανείς ότι ξένες πολυεθνικές που ήρθαν και εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα, με το υποτιθέμενο know how που διαθέτουν, θα άρπαζαν την ευκαιρία και θα ασφάλιζαν το 75% των Ελληνικών Σπιτιών, προσφέροντας έστω δωρεάν το πρώτο ετήσιο ασφάλιστρο. Ποιος δε θα έτρεχε να ασφαλίσει το σπίτι του δωρεάν… για ένα χρόνο; Μήπως το Μάνατζμεντ που ασκούσαν οι κατά καιρούς υπεύθυνοι δεν ήταν αρκετά επιθετικό, αλλά μάλλον ήταν διαχειριστικό, πράγμα που σημαίνει ότι με την ξέφρενη ταχύτητα που τρέχουν οι Αγορές μένει επικίνδυνα πολύ πίσω;
Άλλο πράγμα το Σύγχρονο Μάνατζμεντ και άλλο η Συγκεντρωτική, Ασφυκτική Διαχείριση.
Οι Οικονομικοί Διευθυντές των Κεντρικών ενδιαφέρονται αποκλειστικά για τις χρονικές αποδόσεις των Κεφαλαίων τους. Δεν τους ενδιαφέρουν τα μεγέθη, ούτε τα κέρδη τα οποία θα μπορούσαν να αντλήσουν επενδύοντας τα κεφάλαιά τους σε διάφορες Επενδύσεις. Να ασχολούμαστε με όλα, τους πονοκεφάλους της Επιχειρηματικής Δράσης και τα δύσκολα προβλήματα του Μάνατζμεντ, και να βγάζουμε λιγότερα από ό,τι θα βγάζαμε από άλλες Επενδύσεις είναι ολίγον τι περίεργο, μονολογούν αρκετοί CFOs αρκετών πολυεθνικών.