Ακριβά έχουν αρχίσει να κοστίζουν στις ασφαλιστικές εταιρείες όσες υποθέσεις τροχαίων ατυχημάτων καταλήγουν στα δικαστήρια, με σκοπό τον προσδιορισμό των σχετικών αποζημιώσεων.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται, λόγω Covid-19, για την εκδίκαση των υποθέσεων αυτών επιβαρύνουν το συνολικό κόστος αποζημιώσεων με τόκους υπερημερίας της τάξης του 8% με 10%.
Το γεγονός ότι τα δικαστήρια διέκοψαν τη λειτουργία τους για πολύμηνο διάστημα, είχε ως αποτέλεσμα να μείνουν σε εκκρεμότητα χιλιάδες υποθέσεις, για τις οποίες δεν εκδόθηκαν οι προβλεπόμενες αποφάσεις.
Και όλα αυτά ενώ προ Covid-19 είχε παρατηρηθεί μία θεαματική επιτάχυνση των χρόνων απονομής της Δικαιοσύνης. Είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε υπόθεση που παραπέμπονταν στις αίθουσες των δικαστηρίων η πρώτη δικάσιμος ορίζονταν μετά από διάστημα πέντε ή έξι μηνών, όταν προ ετών μεσολαβούσε τουλάχιστον ένα δωδεκάμηνο.
Σήμερα εικόνα έχει αλλάξει εντελώς, με αποτέλεσμα οι ασφαλιστικές εταιρείες να καλούνται να πληρώσουν υψηλούς τόκους υπερημερίας για κάθε εκδίκαση υπόθεσης.
Κι σαν να μην έφτανε αυτό, η αύξηση της κυκλοφορίας στους δρόμους τόσο της Αθήνας όσο και των μεγάλων επαρχιακών πόλεων, μετά την άρση των σχετικών απαγορεύσεων, είχε ως επακόλουθο και την αύξηση της συχνότητας και της σοβαρότητας των τροχαίων ατυχημάτων.
Κατά συνέπεια, η διόγκωση του κόστους των αποζημιώσεων που εκδικάζονται από τα δικαστήρια, σε συνδυασμό με την αύξηση του αριθμού των αποζημιώσεων, αναμένεται να προκαλέσουν έναν διπλό πονοκέφαλο στις ασφαλιστικές εταιρείες, ο οποίος δεν αποκλείεται να ανατρέψει την πτωτική τάση των ασφαλίστρων που παρατηρήθηκε τους τελευταίους 18 μήνες λόγω της πανδημίας.