Τρία εμπόδια καλείται να ξεπεράσει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να περιορίσει δραστικά το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων.
του Πλάτωνα Τσούλου
Όπως εξηγεί στο ID ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου, η ηγεσία του ΥΠΟΙΚ θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε:
- Να απλοποιηθεί η διαδικασία διασταύρωσης των στοιχείων μεταξύ των ασφαλισμένων και κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα.
- Να καταστεί δυνατός ο καθημερινός ψηφιακός έλεγχος των οχημάτων, ο εντοπισμός των ανασφάλιστων να είναι συνεχείς και να μην αφήνονται περιθώρια στους επιτήδειους να κυκλοφορούν έστω και για μικρά διαστήματα τα οχήματά τους χωρίς σήμα ασφάλισης.
- Να επιδίδονται τα πρόστιμα ηλεκτρονικά μέσω της ΑΑΔΕ και όχι με τη φυσική παρουσία αστυνομικού οργάνου στο χώρο (κατοικία, γραφείο κ.α.) του κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου οχήματος.
Όπως τονίζει ο κ. Ι. Χατζηθεοδοσίου, στο βαθμό που το υπουργείο αποφασίσει να δώσει λύση σε ένα θέμα που εκκρεμεί για περισσότερα από επτά έτη, οφείλει να το αντιμετωπίσει, όχι φορολογικά, αλλά κοινωνικά, να σκεφθεί δηλαδή ότι κάθε ανασφάλιστος οδηγός λειτουργεί σε βάρος των συμπολιτών του τους οποίους πλήττει οικονομικά, αλλά και σε βάρος του δημοσίου, το οποίο ζημιώνει μη καταβάλλοντας φόρους τους οποίους στο τέλος της ημέρας τον πληρώνουν άλλοι και πιο συγκεκριμένα οι νομοταγείς πολίτες.