“Αυτή τη στιγμή οι διαμεσολαβητές παίζουν σημαντικό ρόλο στη ιδιωτική ασφάλιση”. Αυτό απάντησε ο David Black, MD financial services στην Google UK, σε ερώτηση του δημοσιογράφου Laurence Eastham, αν οι μεσίτες και οι διαμεσολαβητές γενικότερα μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας θα χάσουν θέσεις εργασίας.
“Υπάρχουν” πρόσθεσε “ασφαλιστικές διαδικασίες που ψηφιοποιούνται. Πού ακριβώς θα καταλήξει αυτό; Είναι δύσκολο να το πούμε. Αυτό που όμως ξέρουμε είναι ότι οι εταιρείες που επενδύουν στην καινοτομία θα έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν. Για εμένα το disruption στον κλάδο θα προέλθει από τα data.
Οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται τη συμπεριφορά των καταναλωτών και καινοτομούν. Αυτό το έχουμε δει σε όλους τους κλάδους επιχειρήσεων”. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο insurance age o David Black εξήγησε ότι “ένας καταναλωτής που αγοράζει ασφάλιση, κατά μέσο όρο, χρησιμοποιεί τώρα 11,7 πηγές πληροφοριών για να αποφασίσει.
Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών χρειάζεται περίπου ένα μήνα για να λάβει αυτή την απόφαση. Η πραγματική ευκαιρία για τους ασφαλιστές έγκειται στο να κατανοήσουν πραγματικά ποια είναι η πορεία του καταναλωτή μέχρι να αγοράσει και, στη συνέχεια, να βρουν πώς μπορούν να τον επηρεάσουν.
Η συμβουλή που δίνω στις εταιρείες είναι να εστιάσουν στην εμφάνιση, τη γνώση και την ταχύτητα. Εμφάνιση: είστε εκεί σε όλες αυτές τις στιγμές για να φτάσετε στον καταναλωτή; Γνώση: καταλαβαίνετε τα δεδομένα; Και τέλος Ταχύτητα: Εάν η επιχείρησή σας δεν κινείται με την ταχύτητα στην καινοτομία στο διαδίκτυο, έχετε τον κίνδυνο μείνετε πίσω”.
Πηγή: .insuranceage.co.uk
Ο νόμος πρέπει εφαρμοστεί το ίδιο προς ΟΛΑ τα δίκτυα, όπως άλλωστε προβλέπεται. Δεν είναι δυνατόν οι ασφαλιστικές να κάνουν τα “στραβά μάτια” όταν πρόκειται για έκδοση ασφαλιστηρίου μέσω διαδικτύου και να είναι σχολαστικότατες στις διαδικασίες που τηρούν όταν πρόκειται για ΤΟ ΙΔΙΟ ασφαλιστήριο εκτός όμως internet αλλά μέσω διαμεσολαβητή συμβούλου! Ασφαλιστήριο αυτοκινήτου που από internet site ασφάλισης βγαίνει άμεσα, το ίδιο ακριβώς είναι ακόμη σε εκκρεμότητα έκδοσης μετά μια εβδομάδα, αφού η… “πρώτη” ασφαλιστική απαιτεί προασφαλιστικό έλεγχο γιατί περιλαμβάνεται η κάλυψη της κλοπής. Ή ασφαλιστήριο που ο πελάτης θα βγάλει στις διακοπές του από πρακτορείο της περιφέρειας βγαίνει χωρίς να ζητηθούν από πολλές ασφαλιστικές αποδεικτικά μόνιμης κατοικίας, ενώ όταν η αίτηση γίνει από πρακτορείο της Αθήνας ζητάνε “την μάνα τους και τον πατέρα τους”… Ήθελα να ήξερα τί σόι έλεγχο κάνει η ΤτΕ. Γιατί σε κάθε περίπτωση η ασφαλιστική κάνει αυτό που θέλει: “Πουλάει”. Στην ζημιά όμως θα ελέγξει! Για αυτό είναι απαραίτητος ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου που θα ενημερώσει και θα “εκπαιδεύσει” ασφαλιστικά τον πελάτη του, ώστε να αποφύγει τις “κακοτοπιές”. Όποιοι πελάτες το καταλαβαίνουν έχει καλώς. Οι υπόλοιποι ας τα βρουν την στιγμή της αποζημίωσης απ΄ευθείας με την ασφαλιστική και μάλιστα χωρίς βοήθεια από ασφαλιστικό σύμβουλο.