Όσοι διατηρείτε λογαριασμό στο Facebook σίγουρα έχετε και από έναν «φίλο» ο οποίος είναι γραφικός. Δημοσιεύει συνήθως fake news ή άρθρα που ξεκινάνε με τον τίτλο «Δε θα πιστεύετε στα μάτια σας» είναι συνέχεια online και ευχαριστεί δημόσια όταν κάποιος αποδέχεται ένα αίτημα φιλίας του (seriously, μην το κάνετε αυτό δεν χρειάζεται).
του Νίκου Μωράκη
Φτιάχνει group με 100 + άτομα για να κοινοποιήσει μια είδηση ή ένα video (με αποτέλεσμα περισσότεροι από τους μισούς να αποχωρούν κατευθείαν από το group) και όταν ξεκινάει «κουβέντα» κάτω από μια κοινοποίηση (φωτογραφίας, βίντεο, είδησης) γίνεται επιθετικός & ειρωνεύεται. Το Facebook είναι ένας κόσμος ο οποίος έχει δώσει την ευκαιρία σε οποιονδήποτε άνθρωπο να κοινωνικοποιηθεί. Να μάθει τι συμβαίνει γύρω του και να μοιραστεί με φίλους και γνωστούς χαρούμενες αλλά και δυσάρεστες στιγμές της ζωής του. Να πει την άποψή του ανοιχτά και να δηλώσει παρόν. Όταν μάλιστα αυτή η άποψη είναι κοινή από εκατοντάδες ή και χιλιάδες χρήστες τότε η δύναμή τους γίνεται μεγαλύτερη και από έκτακτη είδηση σε μεγάλης εμβέλειας κανάλι στην τηλεόραση. Μια πραγματικά χρήσιμη και έξυπνη πλατφόρμα η οποία έβαλε στη ζωή μας τα social media.
Αυτή η ελευθερία έκφρασης όμως έχει δώσει χώρο και στους γραφικούς ή και λαϊκιστές να κουράζουν με τις αναρτήσεις τους. Και αν και υπάρχει τρόπος να τους ξεφορτωθείτε (πάτε στο κουμπί following και πατάτε unfollow ή default ή πιο απλά πάτε στο κουμπί Friends και πατάτε unfriend) εμείς θα θέλαμε σήμερα να αναφερθούμε σε μια κατηγορία χρηστών – Ασφαλιστές στο επάγγελμα – που κουράζουν με τις αναρτήσεις τους και γίνονται γραφικοί. Να τους σκιαγραφήσουμε και να σας συμβουλέψουμε τι δεν πρέπει να κάνετε στο συγκεκριμένο μέσω κοινωνικής δικτύωσης για να αποφύγετε το χαρακτηρισμό «κουραστικός».
8 χρήσιμες συμβουλές για να σερφάρετε στο Facebook Like a Boss:
- Αποφασίστε αν θέλετε το συγκεκριμένο λογαριασμό στο Facebook για προσωπική ή επαγγελματική χρήση. Το να έχετε όνομα στο facebook π.χ. «Ασφάλειες Μωράκη» και στις φωτογραφίες σας να φαίνεστε ο ίδιος να σουβλίζεται αρνί το Πάσχα δεν περνάει το μήνυμα που θέλετε.
- Δραστηριότητα. Αν έχετε επιλέξει ένα επαγγελματικό profile θα πρέπει να κρατάτε μια ωραία ισορροπία. Όχι «Ασφάλειες Μωράκη» αλλά Νίκος Μωράκης και στο πεδίο επαγγέλματος να αναφέρετε τη δουλειά σας «Ασφαλιστικός Πράκτορας, Μεσίτης, Συντονιστής». Να προβάλετε τη δουλειά σας αλλά διακριτικά. Ναι, να κοινοποιείτε άρθρα σχετικά με τον κλάδο σας που μπορούν να ενισχύουν τα επιχειρήματά σας αλλά όχι να «σπαμάρετε» τους «φίλους» σας με ό,τι αφορά τη δουλειά σας.
- Κοινοποιήσεις. Ελέγχεται πάντα την πηγή του άρθρου ή του βίντεο που κοινοποιείτε στο profile σας. Πίσω από το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο έχει στηθεί ένα ολόκληρο εμπόριο «κίνησης» σε ιστοσελίδες. Όσο μεγαλύτερη η κίνηση αναγνωστών τόσο πιο πολλά τα κλικ που γίνονται, τα οποία στη συνέχεια μεταφράζονται σε αναγνώστες. Το facebook είναι η μεγαλύτερη αιτία που τα fake news έγιναν γνωστά. Μην παρασύρεστε από τους τίτλους που διαβάζεται. Λειτουργήστε έξυπνα.
- Αποφύγετε τα κεφαλαία γράμματα. Είναι κουραστικά για τον αναγνώστη και μεταφράζεται από τρίτους σαν να «φωνάζετε» ή έχετε επιθετικό τόνο.
- Σχόλια. Το Facebook είναι γνωστό για τις ανοιχτές συζητήσεις που γίνονται. Οι περισσότερες από αυτές όμως καταλήγουν σε κουτσομπολιό, δημόσια δικαστήρια ή ξεκατίνιασμα. Αν δεν είναι απαραίτητο μη συμμετέχετε σε τέτοιου είδους συζητήσεις. Κάποιοι ψοφάνε για “κους – κους” και θα σας προκαλέσουν δημόσια έτσι ώστε να ανοίξουν κουβέντα ενώ κάποιοι άλλοι επίτηδες λένε κάτι που θα προκαλέσει για να ξεκινήσει «πόλεμος» σχολίων. Να θυμάστε, όλοι παρακολουθούν τα πάντα και μπορεί να εκτεθείτε. Σίγουρα κάποιοι άλλοι – αυτοί που συνήθως προκαλούν – τρώνε pop corn παρακολουθώντας το show που εξελίσσεται.
- Ψαρεύοντας πελάτες. Όχι μη στέλνετε μηνύματα σε αγνώστους στο Facebook ότι είστε επαγγελματίας χρηματοοικονομικός σύμβουλος ή διακεκριμένος Ασφαλιστικός Πράκτορας και θέλετε να βοηθήσετε ή να ενημερώσετε για τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Συγγνώμη που σας το λέω αλλά είναι ξεπερασμένο και μπορεί να γίνεστε και ενοχλητικός. Κανείς δεν θα ασφαλίσει το αυτοκίνητό του, το σπίτι του ή πόσο μάλλον την υγεία του ή τη ζωή του μέσα από έναν random τύπο ή τύπισσα που γνώρισε στο Facebook. Αντιθέτως κάντε φίλους όλους τους γνωστούς σας και αργά αλλά μεθοδικά ενημερώστε τους μέσα από τις κοινοποιήσεις σας και τη δραστηριότητά σας ότι κάνετε αυτό το επάγγελμα. Αφηστε τους ίδιους να έρθουν σε εσάς. Δημοσιεύστε μια φωτογραφία από μια βράβευση σας, ανεβάστε story από το ασφαλιστικό συνέδριο που παρακολουθήσατε. Αν ο ασφαλισμένος σας συμφωνεί ανεβάστε μια φωτογραφία σας μαζί στο νοσοκομείο σχολιάζοντας ότι όλα πήγαν καλά με την επέμβαση και ότι είστε πολύ χαρούμενος που βοηθήσατε. Την αλήθεια λέτε. Μην το φοβάστε.
- Χρόνος. Μην έχετε την εφαρμογή του facebook κατεβασμένη στο κινητό σας. Το συγκεκριμένο μέσω κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να γίνει εθιστικό. Ή αν δε θέλετε να το αφαιρέσετε από το κινητό σας περιορίστε το χρόνο που το χρησιμοποιείτε. Εκτός από το ότι σπαταλάτε το χρόνο σας άδικα, κινδυνεύετε να χαρακτηριστείτε από τους «φίλους» σας ότι έχετε κατασκηνώσει εκεί μέσα και ότι δεν δουλεύετε.
- Τι σκέφτεστε; Καλό θα ήταν να μη λέτε σε όλους τι σκέφτεστε. Ή αν θέλετε να το κάνετε να μην το κάνετε συχνά. Να είστε συγκρατημένος/η καθώς όσο πιο πολύ ποστάρετε τόσο περισσότερο χάνεται η βαρύτητα των όσων λέτε. Ο κόσμος συνηθίζει στις αναρτήσεις σας και αρχίζει να αδιαφορεί για τα όσα θέλετε να μοιραστείτε στη συνέχεια.
- extra tip για εσάς που με διαβάσετε μέχρι τέλους: Αφήστε το Facebook. Η νέα μόδα είναι το instagram. Δημιουργήστε λογαριασμό και ακολουθήστε μας στο #insurancedaily_news