Τα τελευταία χρόνια, λίγες είναι οι εταιρείες που τηρούν μια σταθερή μακροχρόνια τιμολογιακή πολιτική στον κλάδο αυτοκινήτων. Και όταν λέμε σταθερή τιμολογιακή πολιτική εννοούμε τη διατήρηση του επιπέδου του τιμολογίου τους, σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς. Είναι οι εταιρείες εκείνες, οι οποίες ή βρίσκονται αρκετά χαμηλά από τον μέσο όρο και διεισδύουν τιμολογιακά σε όλο και περισσότερα στρώματα πελατών ή βρίσκονται κοντά ή πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς και έχουν αποφασίσει να αναδεικνύουν άλλα στοιχεία τους, πέραν του τιμολογίου, ως συγκριτικά τους πλεονεκτήματα.
Αντίθετα, πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν την τελευταία διετία το τιμολόγιό τους ως εργαλείο προσέλκυσης ή απομάκρυνσης εργασιών. Η γενική τάση είναι βέβαια προς τα φθηνότερα ασφάλιστρα, αλλά υπάρχουν και εταιρείες οι οποίες δεν ήταν ιδιαίτερα εξειδικευμένες στον κλάδο αυτοκινήτων, είχαν «ισορροπήσει» σε μικρές παραγωγές, τηρούσαν χαμηλό προφίλ και οι οποίες, για κάποιους λόγους, ανοίχτηκαν τον προηγούμενο χρόνο στον κλάδο αυτοκινήτων, συνεργάστηκαν με μεγαλοπρακτορεία που τους έστειλαν παραγωγές, κέρδισαν κάποιο μερίδιο αγοράς, αλλά στην συνέχεια διαπίστωσαν ότι η διαχείριση αυτή ανέβαζε πολύ το κόστος και αύξησαν και πάλι το τιμολόγιό τους.
Οι εταιρείες που, σταδιακά και επιλεκτικά, συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να μειώνουν τα ασφάλιστρα, κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και επενδύουν πάνω στο πελατολόγιο αυτό. Δεν ισχύει πλέον το «μικρή και φθηνή εταιρεία» έναντι του «μεγάλη και ακριβή εταιρεία». Φθηνά και πολύ προσεγμένα ασφάλιστρα έχουν μεγάλες εταιρείες, «βαρειά ονόματα», ελληνικές και ξένες. Και παράλληλα, με διάφορες μεθόδους πέραν της βασικής παραμετροποίησης (συνδυαστική ασφάλιση, οικογενειακή ασφάλιση, εξειδίκευση των περιοχών ασφάλισης, προφίλ οδηγού κ.λπ.) παρέχονται δυνατότητες για περαιτέρω μειώσεις.
Τα στατιστικά στοιχεία των ζημιών και η μείωση του loss ratio σε όλα σχεδόν τα είδη των οχημάτων και σε όλων των ειδών τις ζημιές του κλάδου δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες να κινηθούν τιμολογιακά με ακόμα μεγαλύτερη άνεση. Οι μειώσεις των ασφαλίστρων όμως, θα ερχόντουσαν ακόμα και αν δεν υπήρχαν οι ευνοϊκοί σταστικοί δείκτες!
Όλα τα παραπάνω αναφέρονται στα κλασσικά τιμολόγια των εταιρειών και ουδεμία σχέση έχουν με direct πωλήσεις ή με εκπτωτικά πακέτα που συνδυάζουν την μείωση των ασφαλίστρων με την μείωση των προμηθειών προς τους διαμεσολαβούντες. Αποτέλεσμα όλων αυτών των κινήσεων είναι μεγάλες παραγωγές να μετακινούνται (πελάτη-πελάτη, συμβόλαιο-συμβόλαιο, όχι ως ομαδική μεταφορά) και να αλλάζει ο χάρτης των μεριδίων αγοράς. Τα στοιχεία που θα οριστικοποιηθούν στις 31-12-2013, στα οποία θα έχουν επίσης ενσωματωθεί και τα πελατολόγια των δύο εταιρειών των οποίων ανακλήθηκε η άδεια μέσα στο 2013 (Evima και Διεθνής Ένωσις) θα κρύβουν εκπλήξεις και ανακατατάξεις, κάποιες από τις οποίες δεν θα είναι αναμενόμενες.
Τέλος, ο σφοδρός ανταγωνισμός που δέχονται από τις εταιρείες ΕΠΥ θα λειτουργήσει ως ανάχωμα έναντι οποιασδήποτε σκέψης για συνολική αυξητική τάση στην αγορά, τουλάχιστον για το διάστημα της επόμενης διετίας.