Κάθε χρόνο κάνουμε λόγο για την εξωστρέφεια της Ασφαλιστικής Αγοράς. Συγκεκριμένα μιλάμε για την ανύπαρκτη εξωστρέφειά της. Δυστυχώς ενώ η αγορά καταρτίζεται από τους καλύτερους πωλητές της χώρας… σαν σύνολο δεν πουλάμε τις υπηρεσίες μας στον κόσμο. Δεν αφήνουμε τη φήμη μας να προηγηθεί, την κρατάμε τυπωμένη στην επιταγή που δίνουμε την ώρα της αποζημίωσης ή κλειδωμένη στο συρτάρι του γραφείου μας.
του Νίκου Μωράκη
Δεν βγαίνουμε να το φωνάξουμε στον κόσμο και να τους αποδείξουμε με στοιχεία ότι ο Ασφαλιστής είναι ο μόνος επαγγελματίας που μπορεί να δώσει λύσεις όταν όλοι οι άλλοι αδυνατούν. Η Ασφάλιση είναι το πολυτιμότερο αγαθό στη ζωή ενός ανθρώπου. Στο Περιοδικό αλλά και στο Insurancedaily.gr στην κυριολεξία «κυνηγάμε» εταιρείες και ασφαλιστές προκειμένου να μοιραστούν μαζί μας μια υπόθεση αποζημίωσης –χωρίς ονόματα και προσωπικά στοιχεία– για να την αναδείξουμε.
Και όμως για έναν ανεξήγητο λόγο αρνούνται! Φοβούνται, αδιαφορούν; Πραγματικά δεν μπορούμε να καταλάβουμε. Και μετά φτάνουμε στο συναίσθημα. Ο κλάδος μας, η Ασφαλιστική Αγορά, μπορεί να θεωρηθεί ως η πιο συναισθηματική αγορά. Και δικαιολογημένα. Όταν μιλάμε για τη ζωή, την υγεία, το εισόδημα ενός ανθρώπου τότε το συναίσθημα είναι επιτακτικό. Και ενώ το συναίσθημα είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της αγοράς μας όταν φτάνουμε ξανά στο σημείο της εξωστρέφειας δεν το χρησιμοποιούμε.
Πάρτε για παράδειγμα την πρόσφατη διαφήμιση της μπύρας Άλφα. Βουτηγμένη στο συναίσθημα! Συνδέει την κατανάλωση μπύρας με τις οικογενειακές και προσωπικές στιγμές της καθημερινότητας της ελληνικής οικογένειας. Η μπύρα! Δηλαδή αν μια μπύρα μπορεί να εγείρει τόσο έντονα συναισθήματα μέσω μιας τηλεοπτικής διαφήμισης τότε ένα συμβόλαιο Ζωής τι μπορεί να κάνει; Γιατί δεν έχει στην κυριολεξία βομβαρδιστεί η ελληνική τηλεόραση ή το ίντερνετ από τέτοιου είδους διαφημίσεις ασφαλιστικών εταιρειών ή της Ένωσης;
Γιατί δεν έχουμε στην Ελλάδα σποτάκια όπως αυτά του εξωτερικού που παρακολουθούμε από πολυεθνικές Ασφαλιστικές οι οποίες με τον πιο γλαφυρό τρόπο περιγράφουν την αξία της ασφάλισης; Είναι μήπως μεγάλη η δαπάνη; Μα αν δεν δαπανήσουμε χρόνο και χρήμα πώς θα ανέβει το ποσοστό επί του ΑΕΠ της Ασφαλιστικής Αγοράς;
Πώς θα εμπιστευτεί ο κόσμος την Ασφαλιστική Αγορά; Συναίσθημα στο μάρκετινγκ λοιπόν και πιστεύω πως έτσι θα φτάσουμε ένα βήμα πιο κοντά στη διάδοση της Ασφαλιστικής συνείδησης.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing/ Τεύχος Μαρτίου 2017