Η πανδημική κρίση οδήγησε πολλές ασφαλιστικές στο να μην καλύπτουν πλέον ταινίες και ανεξάρτητες παραγωγές για ασθένειες.
Η εξέλιξη αυτή απειλεί την βιομηχανία του θεάματος και μπλοκάρει παραγωγές για το 2021. Χιλιάδες γυρίσματα σταμάτησαν σε όλο τον κόσμο τον Μάρτιο, όταν επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις lockdowns.
Και τώρα που οι παραγωγές ξεκινούν και πάλι βρίσκονται μπροστά στο εμπόδιο της έλλειψης ασφαλιστικής κάλυψης, που είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της χρηματοδότησης της ταινίας τους.
Κάποιες ασφαλιστικές σύμφωνα με όσα αναφέρει ο δικηγόρος Kirk Pasich στο Reuters προσθέτουν εξαιρέσεις για τον Covid-19 στα συμβόλαια που ήδη έχουν οι παραγωγοί ταινιών, βγάζοντας εκτός καλύψεων και τον έλεγχο για τον ιό σε casting κλπ.
Χωρίς την ασφαλιστική κάλυψη πολλοί παραγωγοί δεν θα μπορέσουν να πάρουν χρηματοδότηση από τις τράπεζες. Ο Robert Salerno, ανεξάρτητος παραγωγός ταινιών εξηγεί πως όσο δεν υπάρχει κάλυψη θα πρέπει να συνηθίσουμε σε φτωχότερο περιεχόμενο.
Από την άλλη πλευρά με δεδομένο ότι η πανδημία ενεργοποίησε συμβόλαια σε διάφορους κλάδους και από τη στιγμή που ο κίνδυνος δεν μπορεί να εκτιμηθεί η ασφαλιστική βιομηχανία αναφέρει ότι δεν μπορεί να αναλάβει το ρίσκο.
Πλέον πολύ λίγες ασφαλιστικές παρέχουν ασφαλιστήρια συμβόλαια στο Χόλιγουντ. Η Chubb Ltd και η Allianz SE, κορυφαίες εταιρείες στο χώρο, που δεν παρέχουν πλέον τέτοια κάλυψη, αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Η Media Guarantors Insurance Solutions, καταγράφει μείωση εργασιών 80% κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fred Milstein. Οι παραγωγοί παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις για τον COVID-19 στις ΗΠΑ.
Ενώ μεγάλα στούντιο μπορούν να αυτο-ασφαλιστούν οι ανεξάρτητοι παραγωγοί, οι οποίοι βγάζουν το 70% των νέων ταινιών και πολλές τηλεοπτικές εκπομπές στις ΗΠΑ κάθε χρόνο, αναζητούν εναλλακτικές λύσεις, δήλωσε ο Jean Prewitt, διευθύνων σύμβουλος της Independent Film & Television Alliance.
Οι προϋπολογισμοί αυξάνονται από 10% έως 30% καθώς οι παραγωγοί προσθέτουν μέτρα ασφαλείας και ξαναγράφουν σενάρια για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης, δήλωσε ο Prewitt.
Ο Nicolas Chartier, παραγωγός της βραβευμένης με την Ακαδημία ταινίας The Hurt Locker μιλά για τις επιπτώσεις στον κλάδο. Η εταιρεία παραγωγής του, Voltage Pictures, σχεδίαζε να γυρίσει τη συνέχεια στο ρομαντικό δράμα «After» τον Σεπτέμβριο. Και οι δύο βρίσκονται σε αναμονή επειδή η ασφάλιση δεν είναι εφικτή, είπε στο Reuters.
Τα έργα που κοστίζουν 1 εκατομμύριο δολάρια ή λιγότερο μπορούν να χρηματοδοτηθούν με μετρητά, αλλά εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν κινδύνους για την υγεία, ειδικά σε ρομαντικές ή πολεμικές σκηνές.
Οι ανεξάρτητοι παραγωγοί αναζητούν επίσης ιδιώτες επενδυτές για να παρέχουν ασφάλιση ή να μετακινούνται σε χώρες που έχουν κυβερνητική υποστήριξη για πανδημικό κίνδυνο, δήλωσε ο Brian O’Shea, διευθύνων σύμβουλος του The Exchange, μιας εταιρείας χρηματοδότησης και παραγωγής ταινιών. Ελπίζει ότι οι ΗΠΑ θα παρέχουν παρόμοια υποστήριξη.
Η O’Shea πούλησε δύο ταινίες – μία με πρωταγωνιστή τον Bruce Willis και την Olivia Munn – τον περασμένο μήνα στο “virtual Cannes”, μια διαδικτυακή έκδοση του διάσημου φεστιβάλ ταινιών Côte d’Azur.
Με 10 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοοικονομικές δεσμεύσεις για κάθε ταινία, θέλει να κάνει γυρίσματα φέτος και αναμένει στήριξη από την πολιτεία.