Ζούμε στην εποχή των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης (social media). Η πλειοψηφία από εμάς τα χρησιμοποιούμε είτε σαν εργαλεία δουλειάς είτε σαν μέσο για να επικοινωνούμε με περισσότερους ανθρώπους. Ωστόσο, μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Είναι μια επιστήμη. Και το κλειδί για κάθε επιστημονικό εγχείρημα είναι τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τις αναλύσεις των στατιστικών. Ευτυχώς, ο κορμός των κοινωνικών δικτύων είναι γεμάτος με εργαλεία και στατιστικά (analytics) που καταγράφουν τις προσπάθειες και τις στρατηγικές κινήσεις που κάνουμε. Για το λόγο αυτό σας παρουσιάζουμε πέντε τρόπους που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις στρατηγικές σας στο μάρκετινγκ των κοινωνικών δικτύων:
1. Google Analytics. Γνωρίζουμε ότι τα Google Analytics δεν είναι κάτι καινούργιο για εσάς που τρέχετε μια επιχείρηση. Όμως η σημασία αυτού του εργαλείου δεν μπορεί να αποκλειστεί. Με αυτό, μπορείτε να παρακολουθείτε από ποιες ιστοσελίδες οδηγούνται οι επισκέπτες της ηλεκτρονικής σας σελίδας, αλλά και ποιες σελίδες συγκριτικά χαίρουν προτίμησης των χρηστών τη στιγμή που σας επισκέπτονται. Για παράδειγμα, αν θέλετε να προωθήσετε ένα tweet στο Twitter, ενθαρρύνοντας τους χρήστες σας να ενημερωθούν για μια καινούργια προσφορά σας, μπορείτε να παρακολουθείτε το εάν ή όχι η εκστρατεία σας ήταν επιτυχής στο να προσελκύσει ενδιαφερόμενους στην ιστοσελίδα σας.
2. Facebook Analytics. Το Facebook πρόσφατα παρουσίασε μια νέα ενότητα με την ονομασία “page insights” για τις σελίδες των επιχειρήσεων. Η ενότητα είναι χωρισμένη σε πέντε διαφορετικά τμήματα: likes, reach, visits, posts και people. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του Facebook Analytics είναι ότι μπορείτε να δείτε τι ώρα της ημέρας είναι το κοινό σας στο Facebook, πόσο τους ενδιαφέρουν οι αναρτήσεις σας και από που προέρχονται τα Likes που σας κάνουν. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αυτές τις μετρήσεις ως αποδεικτικό στοιχείο ότι το κοινό σας έχει ενημερωθεί για το περιεχόμενό σας.
3. Facebook ad Analytics. Ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιείτε συχνά διαφημιστικές εκστρατείες μέσω του Facebook, τα στατιστικά από τέτοιες ενέργειες μπορεί να σας φανούν πολύ χρήσιμα. Ανάλογα με το σκοπό της διαφήμισής σας (περισσότερα likes, reaches ή επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας), το Facebook μπορεί να παρακολουθεί την πρόοδό σας.
4. LinkedIn Analytics. Όπως όλα τα υπόλοιπα analytics, έτσι και του LinkedIn καταγράφει την κινητικότητα στην σελίδα σας. Η μόνη διαφορά εδώ είναι ότι το LinkedIn προσφέρει στατιστικά που αφορούν τους οπαδούς σας. Με αυτήν τη δυνατότητα, μπορείτε να παρακολουθείτε τις αλλαγές στις θέσεις εργασίας, στη βιομηχανία, τους ρόλους και τις υποχρεώσεις τίτλων εργασίας καθώς και το μέγεθος εταιρειών. Τι καλύτερο από το να γνωρίζετε συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία και τα ενδιαφέροντα του κοινού σας;
5. Google Alerts. Ένας εξαιρετικός τρόπος για να παρακολουθείτε τους ανταγωνιστές σας ή ακόμα και τη αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας, όταν αυτή έχει παρουσία στο διαδίκτυο. Απλά ρυθμίζετε τις ειδοποιήσεις του Google Alert για τα ονόματα και τις λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρουν και στη συνέχεια απλά περιμένετε τα αποτελέσματα στην ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
Τώρα είναι η ευκαιρία να αποκτήσετε επιστημονική γνώση σχετικά με το Στρατηγικό Μάρκετινγκ στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Το πρώτο βήμα είναι να εκμεταλλευθείτε ορισμένα από αυτά τα εργαλεία.
Πολύ χρήσιμη η ανάλυση του άρθρου για τα analytics που μας δίνουν χρήσιμα στατιστικά στοιχεία για την απόδοση της online παρουσίας μας. Σε αυτά να προσθέσω και τα Google Webmaster Tools τα οποία δίνουν και αυτά πολύτιμα στατιστικά στοιχεία και επιπλέον επιτρέπουν παρεμβάσεις στην ιστοσελίδα μας για να την βελτιστοποιήσουμε και να εμφανίζεται σε υψηλότερες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα της Google.