Η ασφάλιση διακοπής εργασιών είναι η δικλείδα ασφαλείας που μπορεί να έχει μία επιχείρηση προκειμένου μετά από μία ζημιά ή μία φυσική καταστροφή να “ανακτήσει” το επιχειρηματικό εισόδημα που χάνει. Είναι στην ουσία αναγκαία πρόσθετη κάλυψη για να είναι σίγουρος ο επιχειρηματίας ότι δεν θα προκύψουν οικονομικές απώλειες από απροσδόκητη διακοπή εργασιών.
του Γιάννη Κιούκα, Γενικού Διευθυντή της Cover Insurance (Ειδική Έκδοση Μεσίτες και Πράκτορες 2024)
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι πολλές επιχειρήσεις που υπέστησαν μεγάλες ζημιές είτε από τις φωτιές του καλοκαιριού του στην Ελλάδα είτε από την καταιγίδα Daniel στη Θεσσαλία. Οι επιχειρήσεις που έπαθαν ζημιά και είχαν ασφαλιστήρια συμβόλαια αποζημιώθηκαν, έφτιαξαν τις εγκαταστάσεις τους και επαναλειτούργησαν, ωστόσο λόγω της γενικότερης κατάστασης από τις καταστροφές ή επειδή σε κάποιες περιπτώσεις οι επιχειρήσεις αυτές έχασαν παροδικά την “ελκυστικότητά” τους ή γιατί δεν υπήρχε πρόσβαση στις επιχειρήσεις λόγω πχ των ζημιών στο οδικό δίκτυο έχασαν εισόδημα, ενώ ήταν πλήρως λειτουργικές.
Στην πράξη οι επιχειρήσεις σε αυτή την κατάσταση χάνουν τα κεφάλαια που θα εισέρρεαν στα ταμεία τους τους υπό κανονικές συβθήκες, ενώ τρέχουν τα έξοδα που μπορεί να είναι μισθοί προσωπικού, παραγγελίες, δάνεια, ενοίκια κτιρίων – αποθηκών κ.ο.κ.
Τα παραδοσιακά συμβόλαια επιχειρήσεων είναι αναγκαία γιατί εξασφαλίζουν πως όποια ζημιά γίνει σε κτίρια και περιεχόμενο θα αποζημιωθεί, ωστόσο φαίνεται ότι είναι ανεπαρκή όταν θέλουμε να προστατεύσουμε ολιστικά μία επιχειρηματική μονάδα.
Τα συμβόλαια απώλειας κερδών, είναι επομένως ένα σημαντικό εργαλείο και έχουν πολλές μορφές. Απευθύνονται σε διάφορους κλάδους δραστηριοποίησης και κυρίως σε σημαντικού μεγέθους επιχειρήσεις. Βρίσκονται σαν πρόσθετη κάλυψη σε ασφαλιστήρια συμβόλαια πυρός και περιουσίας επιχειρήσεων αλλά και συμβόλαια για κυβερνοκινδύνους. Φανταστείτε μία επιχείρηση που πουλάει μόνο ηλεκτρονικά είδη οικιακού εξοπλισμού. Έχει γίνει επίθεση από χάκερς και ζητούν λύτρα, έχοντας “κατεβάσει” όλα τα συστήματα εξυπηρέτησης του διαδικτυακού τόπου της εταιρείας. Μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα το διαδικτυακό κατάστημα χάνει έσοδα, καθώς οι πελάτες δεν έχουν πρόσβαση σε αυτό και ενδεχομένως να απογοητεύονται και να αναζητούν σε κάποιον ανταγωνιστή να βρουν τα προιόντα που θέλουν να αγοράσουν. Η ασφάλιση εν προκειμένω έρχεται να καλύψει το λειτουργικό κέρδος που η ασφαλιζόμενη επιχείρηση δεν μπόρεσε να παράξει καθώς και τις σταθερές δαπάνες λειτουργίας που ο επιχειρηματίας δεν μπόρεσε να καλύψει ως αποτέλεσμα διακοπής ή/και παρεμπόδισης των εργασιών της λόγω συγκεκριμένων αιτίων που σχετίζονται με κινδύνους του κυβερνοχώρου.
Μία επιχείρηση σε όποιο κλάδο και εάν δραστηριοποιείται μέσα από ένα ένα ασφαλιστικό πλέγμα που είναι απόρροια μελέτης αναγκών και προσμέτρησης όλων των κινδύνων από τους οποίους μπορεί να κινδυνεύσει, μπορεί να έχει προστατευμένη τη λειτουργία της σε μεγάλο βαθμό, ούτως ώστε και μετά από δύσκολα γεγονότα να μπορέσει να ανακάμψει.