Με τις πιο πρόσφατες νομοθεσίες στην Ευρωπαική Ένωση την IDD και τον GDPR να έχουν οδηγήσει σε ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και των διαμεσολαβητών, ευρωπαικά όργανα εκπροσώπησης της αγοράς, έρχονται τώρα να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου για “υπερρύθμιση” σε κάποιες περιπτώσεις που στρεσάρει τους ασφαλιστές και προκαλεί σύγχυση στους καταναλωτές.
της Βίκυς Γερασίμου
Αν και στην κοινή δήλωσή τους οι Insurance Europe, amice, bipar και uni δεν αναφέρονται σε συγκεκριμένη νομοθεσία, ωστόσο αναφέρουν ότι οι κανονιστικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει στην ασφαλιστική αγορά έχουν οδηγήσει σε κάποιες περιπτώσεις σε υπερβολικό φόρτο εργασίας και στρεσογόνες καταστάσεις τους επαγγελματίες ασφαλιστές και υπερβολική πληροφορία τους καταναλωτές.
Όπως αναφέρουν “η σημαντική αύξηση των κανονιστικών απαιτήσεων οδήγησε σε σημαντική αύξηση εργασιών των ανθρώπων στην ασφαλιστική αγορά και στρεσογόνες καταστάσεις”.
Εν συνεχεία εξηγούν ότι εν τέλει “η αποκάλυψη εκτεταμένων και τεχνικών πληροφοριών στους πελάτες είναι αντιπαραγωγική, καθώς εμποδίζει την ικανότητά τους να λαμβάνουν τις κατάλληλες αποφάσεις κατά τη σύγκριση και την αγορά προϊόντων. Ενώ ταυτόχρονα η υπερφόρτωση των πελατών με εκτενείς τεχνικές πληροφορίες μπορεί να τους προκαλέσει σύγχυση δημιουργώντας άγχος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων ακαι ενδεχομένως δυσαρεστημένους πελάτες”.
Τα όργανα εκπροσώπησης της ευρωπαικής ασφαλιστικής αγοράς, των εταιρειών και της διαμεσολάβησης αναφέρουν επίσης ότι οι προθεσμίες που δόθηκαν για να μπορέσουν όλες οι πλευρές να υιοθετήσουν τις αλλαγές ήταν μικρές και ότι χρειάζεται χρόνος για να μπορέσουν αφενός οι ασφαλιστικές επιχιερήσεις να ακολουθήσουν διαδικασίες συμμόρφωσης και αφετέρου οι ασφαλιστές να εκπαιδευτούν κατάλληλα. Για αυτό και εκφράζουν φόβους για αρνητικές συνέπειες στις επιχειρήσεις και κυρίως στις μικρομεσαίες.