Στο «Ασφαλιστικό Marketing» ακούσαμε τους αναγνώστες μας, μιλήσαμε με τους ειδικούς της αγοράς, αναζητήσαμε στήλες και άρθρα, ακόμα και έξω από τους ασφαλιστικούς κύκλους, με σκοπό να βρούμε τις καλύτερες ιδέες για πωλήσεις και μάρκετινγκ για Μεσίτες, Πράκτορες και Ασφαλιστικούς Συμβούλους. Σας παρουσιάζουμε λοιπόν 25 ιδέες, χωρίς συγκεκριμένη σειρά, για να προσελκύσετε πελάτες!
1. Γνωρίστε τον πελάτη σας
Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις πληροφορίες που μας δίνει ο πελάτης μας αναγνωρίζοντας τι έχει σημασία για εκείνον. Θα πρέπει να κάνουμε την κάθε επαφή με τον πελάτη μοναδική. Δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους τονίζουμε τη διαφορετικότητα συντηρώντας τη θετική σχέση μαζί τους. Είναι σημαντικό να λέμε στον πελάτη αναλυτικά τις υπηρεσίες που του προσφέρουμε, που ίσως να μην τις γνωρίζουν, όπως και να δείχνουμε ενδιαφέρον για το επάγγελμά τους.
2. Δημιουργώντας Δίκτυο
Ένας έξυπνος τρόπος να δημιουργήσουμε το δικό μας δίκτυο είναι να ρωτήσουμε τους πελάτες κλειδιά μας, τους καλούς μας πελάτες, αν έχουμε την άδειά τους να περιλαμβάνουμε το link της ιστοσελίδας τους στην επίσημη σελίδα του γραφείου μας στο διαδίκτυο. Η προθυμία τους, κατα πάσα πιθανότητα θα είναι μεγάλη και εκτός των άλλων θα εκτιμήσουν την πίστη μας σε εκείνους επενδύοντας έτσι στις σχέσεις μας.
3. Μοιράζοντας τα Προβλήματα
Θα πρέπει να κάνουμε τα προβλήματα των πελατών μας… δικά μας προβλήματα.
4. Έξυπνες Ιστοσελίδες
Είναι σημαντικό οι ηλεκτρονικές μας ιστοσελίδες να είναι φιλικές προς τις έξυπνες συσκευές όπως τα smartphones και τα tablets, έτσι ώστε οι πελάτες μας να μπορούν να έχουν πρόσβαση όπου και να βρίσκονται.
5. Θέση του Πελάτη
Μπείτε στη θέση του πελάτη. Σκεφτείτε: « Αν ήμουν στη θέση τους, τι ερωτήσεις θα έκανα;»
6. Αμοιβαίες Συστάσεις
Ξεκινήστε μια αμοιβαία επωφελή συνεργασία με κάποιον εξωτερικό συνεργάτη (π.χ. λογιστή, αντιπροσωπεία αυτοκινήτων) με σκοπό να συστήνετε ο ένας στον άλλο σημαντικούς πελάτες.
7. Προσωποκεντρικότητα
Ο μελλοντικός πελάτης θέλει να ξέρει με ποιον μιλάει και ποιον να εμπιστευτεί. Η εταιρεία πρέπει να εμπνέει σιγουριά και να δείχνει το πρόσωπό της στον κόσμο. Φωτογραφηθείτε λοιπόν και δείξτε ότι επενδύετε στις ειλικρινείς ανθώπινες σχέσεις.
8. Λίστες
Χρησιμοποιήστε λίστες με τους πελάτες που έχετε καλύψει ή με τους πελάτες που έχουν εκτεθέι σε κάποιον κίνδυνο για να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας. Εκτός των άλλων θα κάνετε καλό και στη φήμη σας ως επαγγελματίας ασφαλιστής.
9. Κάνετε φίλους
Σταματήστε να προωθείτε προϊόντα και τιμές. Κάνετε φίλους και θα γίνουν οι καλύτεροι πελάτες σας
10. Σας ευχαριστούμε
Στείλτε μια χειρόγραφη ευχαριστήρια κάρτα στους πελάτες σας όταν σας στέλνουν συστημένους πελάτες και πείτε το εξής: «Η πιο ειλικρινής μορφή επιβράβευσης για την εταιρεία μου είναι μια σύσταση από εσάς, τον πελάτη μας. Σας ευχαριστούμε για την ψήφο εμπιστοσύνης σας και θα αντιμετωπίσουμε με ιδιαίτερη προσοχή τον πελάτη που μας συστήσατε», και στη συνέχεια προσθέστε δύο επαγγελματικές σας κάρτες στο φάκελο.
11. Μετρήσεις
Μετρήστε το συναίσθημα των πελατών με τη βοήθεια των social media. Αξιοποιήστε τους επαίνους των πελατών σας και ενημερώστε περισσότερο κόσμο για την άριστη εξυπηρέτηση που προσφέρετε.
12. Πρόσθετες πράξεις
Πουλήστε πρόσθετες πράξεις σε συμβόλαια αστικής ευθύνης. Προτείνετε στους πελάτες σας να αυξήσουν τα όρια του συμβολαίου τους με «πρόσθετες πράξεις». Πολλοί ασφαλιστές υπογράφουν ένα μικρό συμβόλαιο αστικής ευθύνης κάποια στιγμή, και μετά ξεχνούν να προτείνουν, σε βάθος χρόνου, τη στιγμή της ανανέωσης, μια «πρόσθετη πράξη».
13. Προωθήστε την ιστοσελίδα σας
Προωθήστε την ιστοσελίδα σας σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιείτε για μάρκετινγκ, όπως επαγγελματικές κάρτες, φυλλάδια, e-mails και social media. Βασικά, οπουδήποτε φαίνεται το λογότυπό σας, πρέπει να φαίνεται και η διεύθυνση της ιστοσελίδας σας.
14. Στραφείτε στους συλλόγους σας
Εάν αντιμετωπίζετε κάποια πρόκληση, πιθανώς να την έχει ήδη αντιμετωπίσει και κάποιος συνάδελφός σας και να την έχει λύσει. Απευθυνθείτε στο σύλλογο ασφαλιστών για να σας προτείνουν ένα ευρύ φάσμα λύσεων για προβλήματα που αντιμετωπίζετε ως ασφαλιστικός διαμεσολαβητής.
15. Ραντεβού εξ αποστάσεως
Δεν είναι πάντα εύκολο να κανονίσετε μια συνάντηση πρόσωπο με πρόσωπο. Χρησιμοποιώντας εύκολες εφαρμογές screen sharing ή Video call, όπως το Skype, μπορείτε εύκολα να κάνετε παρουσιάσεις ενώ μιλάτε με τον πιθανό πελάτη σας.
16. Εικονικές επιταγές
Χρησιμοποιήστε «κατάθεση εξ αποστάσεως» για να καταθέσετε ηλεκτρονικά τις επιταγές σας χωρίς να χρειαστεί να φύγετε από το γραφείο. Η «κατάθεση εξ αποστάσεως» παίρνει φωτογραφίες και απο τις δύο μεριές των επιταγών, αναλύει την ποιότητα της εικόνας και την αυθεντικότητά τους, και αυτόματα κάνει την κατάθεση. Το σύστημα αυτό κάνει την τράπεζα διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο, εξοικονομεί χρόνο και χρήμα και είναι και πιο ασφαλές. Η «κατάθεση εξ αποστάσεως» δεν απαιτεί λογισμικό, καθώς χρησιμοποιεί έναν σαρωτή (που συνήθως παρέχεται από την τράπεζα), καθώς και έναν υπολογιστή με σύνδεση στο διαδίκτυο.
17. Άριστη εξυπηρέτηση πελατών
Δεν είναι μυστική τακτική, είναι όμως η πιο αποτελεσματική. Όταν οι ασφαλιστές παρέχουν εξαιρετική εξυπηρέτηση στους πελάτες, εκείνοι με τη σειρά τους δείχνουν την εκτίμησή τους με το να κάνουν συστάσεις.
18. Δώστε τους κάτι
Ποτέ μην αφήνετε τον πελάτη ή τον πιθανό πελάτη με άδεια χέρια. Δώστε τους κάτι χρήσιμο και ενημερωτικό που θα τους κάνει να σας σκέφτονται κάθε φορά που το βλέπουν και το χρησιμοποιούν.
19. Εντοπίστε νέα επιχειρηματικά ραντεβού
Η δημιουργία νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι η απόλυτη ένδειξη απόδοσης πωλήσεων, όμως, η κατανόηση των ουσιαστικών δραστηριοτήτων από τις υπόλοιπες ίσως είναι το κομμάτι που λείπει από την πλατφόρμα εξυπηρέτησης των πωλήσεών σας.
20. Σχεδιασμός Ιστοσελίδας
Μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα θα γίνει το κομβικό σημείο για ολόκ ληρο το διαδικτυακό μάρκετινγκ της εταιρείας σας. Μπορεί να εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς: εξυπηρέτηση πελατών, εκπαίδευση, πωλήσεις, διατήρηση πελατολογίου.
21. Παρακολούθηση στατιστικών
Οι αναπτυσσόμενες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ένα κοινό σημείο: παρακολουθούν από πού προέρχεται η κάθε καινούργια τους επιχειρηματική δραστηριότητα, ώστε να ξέρουν ποιες ενέργειες μάρκετινγκ αποφέρουν καρπούς. Παρακολουθούν, επίσης, τον αριθμό συμβολαίων ανά πελάτη, ώστε να ξέρουν αν έχουν δημιουργήσει βαθιές σχέσεις.
22. Διάλεκτος
Σταματήστε να χρησιμοποιείτε ορολογία και μιλήστε στους πελάτες σας με λέξεις και φράσεις που μπορούν εύκολα να καταλάβουν.
23. Στρατηγική
Κάθε κίνηση μάρκετινγκ που κάνετε πρέπει να έχει στρατηγική και στόχο. Θα πρέπει να υπάρχει σκοπός πίσω από κάθε e-mail και newsletter που στέλνετε.
24. Διπλές συστάσεις
Δημιουργήστε ένα σύστημα συστάσεων που επιβραβεύει υπάρχοντες και νέους πελάτες. Αυτό δημιουργεί μια αμοιβαίως ωφέλιμη σχέση. Το Dropbox και το Uber έχουν πετυχημένα προγράμματα συστάσεων που επιβραβεύουν τους υπάρχοντες και νέους πελάτες με επιπλέον χώρο αποθήκευσης και μονάδες, όταν ο νέος πελάτης ολοκ ληρώσει την εγγραφή του.
25. Πιστέψτε στο όνομα της εταιρείας σας
Το πάθος είναι μεταδοτικό. Αν αγαπάς το χώρο εργασίας σου, φωνάξτε το δυνατά! Πείτε στους άλλους πως η εταιρεία σας είναι η καλύτερη. Έτσι είναι πολύ πιο πιθανό να δημιουργήσετε πραγματικό ενθουσιασμό, ο οποίος θα οδηγήσει περισσότερους πελάτες στο γραφείο σας.