Η Bonnie Godsman πέρα από Διευθύνουσα Σύμβουλος της GAMA International και πετυχημένη manager σε παγκόσμιο επίπεδο στην Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση είναι και λάτρης της Ελλάδας. Κάτι που ομολογουμένως μας συμφέρει καθώς είναι η τρίτη φορά που επισκέπτεται τη χώρα μας και έχουμε την ευκαιρία να την ακούσουμε.
του Νίκου Μωράκη
Φέτος η Bonnie μας μίλησε, μεταξύ άλλων, και για την επανάσταση στην επικοινωνία με τους ασφαλισμένους όπως επίσης και για τον καταναλωτή και πώς πρέπει να τον προσεγγίζουμε τώρα που η ζυγαριά έχει γείρει προς το μέρος του.
Στη σημερινή εποχή δεν είμαστε σε θέση να λέμε στον πελάτη ποιο είναι το καλύτερο για εκείνον. Ο πελάτης είναι σε θέση να γνωρίζει τι πρέπει να κάνει και πώς έχοντας πρόσβαση σε αμέτρητες πληροφορίες online. Πλέον ο καταναλωτής μάς κατευθύνει και όχι το αντίθετο όπως συνέβαινε πριν μερικά χρόνια. Το μυστικό για την επιβίωση σε αυτό το επάγγελμα, σύμφωνα με την Bonnie, είναι να παρέχεις υπεραξία μέσα από τις υπηρεσίες σου. Ειδικά σήμερα που ο κόσμος είναι «καλά διαβασμένος». Σε άλλους κλάδους η παραδοσιακή διαμεσολάβηση εξαφανίστηκε γιατί αντικαταστάθηκε από αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Η δημιουργία εναλλακτικής σε επαγγέλματα που δεν παρείχαν προστιθέμενη αξία αλλά ήταν μονόδρομος στην κυριολεξία εξαφάνισε το επάγγελμά τους. Όπως για παράδειγμα στην αγορά αεροπορικών εισιτηρίων ή στο κλείσιμο δωματίων σε ξενοδοχεία όπου ο κόσμος φάνηκε πολύ έτοιμος να προσπεράσει τον παραδοσιακό τρόπο με τον οποίο τον εξυπηρετούσαν. Οι τεχνολογίες στον κόσμο της παροχής υπηρεσιών αλλάζουν ραγδαία και σημαντικός παράγοντας σε αυτό είναι και η επανάσταση στον τρόπο που ο κόσμος επικοινωνεί. Το 1970 ο κόσμος επικοινωνούσε μόνο διά ζώσης. Το 1980 ήταν της μόδας τα μηνύματα στους τηλεφωνητές. Τη δεκαετία του 90’ τα πρώτα κινητά έκαναν την εμφάνισή τους και από τότε το κοινό έμαθε τα e-mail, τα sms, το Facebook, το Whatsapp, το Viber, το messenger και η λίστα μεγαλώνει.
Αυτή η έκθεση σε αμέτρητη πληροφορία και εύκολη επικοινωνία έκανε τον καταναλωτή πολύ πιο ισχυρό μετατρέποντας αγορές ολόκληρες από product oriented σε consumer oriented. Ανάγκασαν δηλαδή τις εταιρείες οι καταναλωτές να ανταποκριθούν περισσότερο στις πραγματικές τους ανάγκες και μέσα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους να τους ικανοποιήσουν ανάγκες όπως επιβράβευση, λιγότερο άγχος, κίνητρα, ευζωία. Και εκεί είναι το μεγάλο παιχνίδι με τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες που «απειλούν» την παραδοσιακή διαμεσολάβηση καθώς η τεχνολογία μπορεί να φέρει «πελατεία» αλλά δεν μπορεί να χτίσει σχέσεις μαζί τους. Μπορεί να παραδώσει μια υπηρεσία, ένα προϊόν αλλά δεν μπορεί να λύσει προβλήματα. Μπορεί να παρέχει βασική εξυπηρέτηση αλλά όχι εξατομικευμένη. Και εκεί εντοπίζεται η ανάγκη για χαρισματικούς ηγέτες με μεταδοτικότητα οι οποίοι μπορούν να εξελίξουν παράλληλα την ομάδα τους, τον εαυτό τους αλλά και την εταιρεία μέσα στην οποία δραστηριοποιούνται.