Ο ασφαλιστικός τομέας εκτιμά την ανάγκη για σημαντική δράση στο πεδίο της βιωσιμότητας και ήταν πάντα πολύ υποστηρικτικός στους στόχους της ατζέντας βιώσιμης χρηματοδότησης.
Ωστόσο οι ασφαλιστικές στην Ευρώπη θεωρούν ότι δεν απαιτείται νέος κανονισμός για το greenwashing, προκειμένου το βιώσιμο χρηματοδοτικό πλαίσιο να ανταποκριθεί στις υψηλές φιλοδοξίες, αντιμετωπίζοντας παράλληλα τους κινδύνους.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση η Insurance Europe: “Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι καλά καθιερωμένοι και αποτελεσματικοί κανόνες προστατεύουν ήδη τους πελάτες από ασαφείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα (π.χ. η οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και η οδηγία για τους καταχρηστικούς όρους). Οι ασφαλιστικές εταιρείες λειτουργούν σε ένα περιβάλλον υψηλής ρύθμισης σε σχέση με τις αξιώσεις βιωσιμότητας, τη διαφάνεια και την εφαρμογή ισχυρών διαδικασιών και ελέγχων. Εάν σχεδιαστεί σωστά, οι νομοθεσίες στο πλαίσιο του βιώσιμου χρηματοδοτικού πλαισίου της ΕΕ έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν το greenwashing.
Ωστόσο, ένα σημαντικό μέρος του πλαισίου που αποσκοπεί στην αποτροπή της πράσινης έκπλυσης δεν έχει ακόμη πλήρως τεθεί σε ισχύ και απαιτούνται περαιτέρω διευκρινίσεις, συνοχή και καθοδήγηση για την επίτευξη βιώσιμων στόχων. Ειδικότερα, τα ακόλουθα βασικά ζητήματα στο ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τη βιώσιμη χρηματοδότηση ενδέχεται επί του παρόντος να οδηγήσουν σε ακούσια λανθασμένες πληροφορίες:
Η έλλειψη σαφήνειας και οι ασυνέπειες σε ορισμένους κανόνες της ΕΕ (συμπεριλαμβανομένων των αναντιστοιχιών στα χρονοδιαγράμματα και τις ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων). Οι περιπτώσεις διαφορετικών ερμηνειών που προκύπτουν πρέπει να διαφοροποιούνται σαφώς από τις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με τις υπάρχουσες κανονιστικές απαιτήσεις
Οι πολλοί και μερικές φορές αντιφατικοί ορισμοί του τι είναι «πράσινο».
- Η έλλειψη δεδομένων (ή η έλλειψη αξιόπιστων δεδομένων τρίτων).
- Η έλλειψη ωριμότητας μεθοδολογιών και μετρήσεων για τη μέτρηση των επιπτώσεων στους παράγοντες βιωσιμότητας.
- Οι ασφαλιστές πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρουν πολλά βιώσιμα προϊόντα που να ταιριάζουν με τις προσδοκίες των πελατών”.