Περίπου 2,6 δισ. ευρώ ημερησίως σε αποζημιώσεις κατέβαλαν οι ευρωπαϊκοί ασφαλιστικοί όμιλοι το 2014 για να καλύψουν τις ανάγκες των ασφαλισμένων τους το 2014, ενώ συνολικά κατά τη διάρκεια του έτους οι εταιρείες πλήρωσαν 949 δισ. ευρώ για τα συμβόλαια στις γενικές ασφάλειες και τον κλάδο ζωής.
Αν και τα στοιχεία στην ετήσια έκθεση της Insurance Europe δείχνουν για άλλη μία χρονιά τον καθοριστικό ρόλο που έχει η ασφαλιστική βιομηχανία για την κοινωνία, την οικονομία και την επιχειρηματικότητα, ωστόσο οι επικεφαλής της – S.Balbinot (πρόεδρος) και Μ. Koller (Γενική Διευθύντρια)- εγείρουν ανησυχίες για το γεγονός ότι από ορισμένους πολιτικούς και ρυθμιστικούς φορείς η ιδιωτική ασφάλιση στην πράξη αντιμετωπίζεται ως ένα «πρόβλημα που πρέπει να λυθεί» και καταλήγει να διέπεται από δαιδαλώδεις κανονισμούς που τελικά δεν προστατεύουν τον καταναλωτή.
«Είναι σαφές, λοιπόν,» αναφέρουν «ότι χωρίς την ασφαλιστική βιομηχανία η Ευρώπη θα ήταν ένα πολύ διαφορετικό μέρος. Ωστόσο, εξακολουθούμε να έχουμε την εντύπωση ότι η βιομηχανία μας θεωρείται από ορισμένους φορείς χάραξης πολιτικής και των ρυθμιστικών αρχών ως ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, παρά ένα περιουσιακό στοιχείο που πρέπει να καλλιεργηθεί. Μην μας παρεξηγήσετε… βλέπουμε – και την υποστήριξη – πολλές καλοπροαίρετες ρυθμιστικές πρωτοβουλίες, τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε διεθνές επίπεδο. Η αποτελεσματική και αξιόπιστη ρύθμιση είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι οι αντισυμβαλλόμενοι μπορούν να αισθάνονται σίγουροι ότι η ασφαλιστική αγορά προϊόντων και η βιομηχανία μας μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστική και καινοτόμος. Επικροτούμε πολλά από τα νομοθετικά επιτεύγματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο της ηγεσίας του José Manuel Barroso».
Το Solvency των 3.300 σελίδων
Το νέο κανονιστικό καθεστώς της Ευρώπης, όπως ορίζεται μέσα από το Solvency II, κατέληξε σε ένα εγχειρίδιο που αριθμεί περισσότερες από 3.300 σελίδες, 650 σύνολα κατευθυντήριων γραμμών και πάνω από 180 πρότυπα εκθέσεων. «Η εφαρμογή και η τήρηση τους για τους ασφαλιστές είναι τεράστια, αλλά τελικά, αυτός που πληρώνει τις διαδικασίες είναι ο πελάτης. Κοιτώντας προς το μέλλον, η επανεξέταση του Solvency II αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2018. Γνωρίζουμε ότι οι εταιρείες περιμένουν πολλά από αυτήν την αξιολόγηση, συμπεριλαμβανομένης της απλούστευσης του πλαισίου, όπου είναι δυνατόν, να γίνει καλύτερη αντιστοίχιση των πραγματικών κινδύνων και των οικονομικών των μακροπρόθεσμων επενδύσεων της αγοράς».