Το πλαίσιο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιρειών και των διαμεσολαβητών επηρεάζεται από τους κανόνες που θεσπίζονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και εν συνεχεία ενσωματώνονται στις εθνικές τάξεις των κρατών μελών, με τους εθνικούς νομοθέτες να έχουν σε κάποιες περιπτώσεις -όπως στις οδηγίες – “χώρο” για να ρυθμίσουν ή να εξειδικεύσουν διατάξεις.
Σύμφωνα με την Insurance Europe κάθε ρύθμιση στην ασφαλιστική αγορά πρέπει να εξυπηρετεί τον καταναλωτή, να έχει φιλοσοφία πελατοκεντρική. Το κλειδί για την τήρηση των απαραίτητων ισορροπιών εν προκειμένω βρίσκεται στο σωστό έλεγχο κάθε επικείμενης ρύθμισης, την αντιδιαστολή της με υπάρχον νομικό πλαίσιο και τον υπολογισμό του κόστους που θα επιφέρει.
Σύμφωνα με την Insurance Europe τα βήματα πριν από την υιοθέτηση κάθε ρύθμισης πρέπει να είναι:
1. Ανάλυση κόστους οφέλους για τον καταναλωτή: Μέτρηση του άμεσου και του έμμεσου αποτελέσματος στην καθημερινή ζωή των ασφαλισμένων. Εξετάστε παραμέτρους όπως: η τιμή, η πρόσβαση, οι επιλογές, η καινοτομία, η ποιότητα, η χρηστικότητα, η δυνατότητα σύγκρισης κλπ
2. Εξετάστε τον σωρευτικό αντίκτυπο της ρύθμισης: Σκεφτείτε πως θα επηρεάσει τους καταναλωτές σε συνδυασμό με το υπάρχον πλαίσιο
3. Σκεφτείτε εάν πρέπει να εφαρμοστεί στην ΕΕ: Σκεφτείτε εάν οι διαφοροποιήσεις που υπάρχουν στις χώρες της ΕΕ καθιστούν εφικτή την εφαρμογή ενός νέου πλαισίου. Επίσης διασφαλίστε ότι το πλαίσιο που θα επιβάλετε θα κάνει τα πράγματα καλύτερα από ότι είναι μέχρι σήμερα
4. Διασφαλίστε ότι οι κανονισμοί μπορούν να σταθούν και μελλοντικά και πως τεχνολογικά μπορούν να εφαρμοστούν από τις εταιρείες
5. Κάντε έλεγχο στους καταναλωτές: Κάντε δειγματοληπτικά ερωτήσεις σε καταναλωτές για να τσεκάρετε και στην πράξη ότι θα τους ωφελήσετε.
Αν από Ψωμιαδοκεντρικοί γίνουμε ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΙ χαθήκαμε!!!!!!!!!!!!!!!!!!