Την επιστροφή της στην κερδοφορία πέτυχε η Interamerican το 2012, σημειώνοντας συνολικά κέρδη μετά από φόρους 22,6 εκατ. ευρώ. Και οι τρεις κλάδοι στους οποίους δραστηριοποιείται ήταν κερδοφόροι: στον κλάδο των γενικών ασφαλίσεων τα κέρδη ήταν 8,6 εκατ., της ζωής 9,3 εκατ. και της υγείας 5,3 εκατ. Αυξημένα είναι και τα καθαρά επαναλαμβανόμενα κέρδη της, που έφθασαν τα 12,9 εκατ. έναντι 11,6 εκατ. το 2011.
“Στην Interamerican, όλο το γραφείο ενός Διαμεσολαβούντα είναι στο τηλέφωνό του”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γ. Κώτσαλος (φωτό αριστερά), κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, που πραγματοποιήθηκε χτες στο Galaxy Bar του ξενοδοχείου Χίλτον, εννοώντας ότι οι Διαμεσολαβούντες της Interamerican έχουν πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες και σε όλα τα συμβόλαια οποιαδήποτε στιγμή θελήσουν, μέσω εφαρμογών που έχει υλοποιήσει η Εταιρεία στα κινητά τηλέφωνα. Ο κ. Κώτσαλος θέλησε να τονίσει τη σημασία που δίνει η Interamerican στα οφέλη και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία, γεγονός που αποδεικνύεται και από την πρόθεση συνολικής επένδυσης 20 εκ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες ως το 2015, όπως δήλωσε σχετικά. “Στις μέρες μας”, συμπλήρωσε, “ο πελάτης δεν αγοράζει απλά ένα συμβόλαιο, αλλά ένα σύστημα – αξιοπρέπεια, καθαρούς όρους, αξιοπιστία”. Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει ότι η τεχνολογία μπορεί να αντικαταστήσει τον “ανθρώπινο παράγοντα”, αλλά να τον συμπληρώσει και να τον βοηθήσει να τελειοποιήσει το έργο του. Πέρα από αυτό, η “διαφορά” για κάθε εταιρεία παίζεται στη διαχείριση, κατέληξε, και συγκεκριμένα, στη διαχείριση ζημιών. Στη φωτογραφία: ο Γ. Κώτσαλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Interamerican και τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής: από αριστερά, Ξ. Λιαπάκης, Γεν. Διευθυντής Μηχανογράφησης, Γ. Καντώρος, Γεν. Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing, C. Mousinho, Γεν. Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών, Γ. Μαυρέλης, Γεν. Διευθυντής, Ασφαλιστικών Εργασιών, Γ. Βελιώτης, Γεν. Διευθυντής Ζωής & Υγείας και Th. Brinkmann, Γεν. Διευθυντής Γενικών Ασφαλίσεων.
Συμβόλαια Νέας Γενιάς
Το 30% περίπου του Χαρτοφυλακίου Υγείας της Εταιρείας αποτελείται από τα Συμβόλαια “Νέας Γενιάς”, δηλαδή τα ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια τα οποία έχουν αντικαταστήσει τα ισόβια. Κάθε “παλαιός” πελάτης ωστόσο, μπορεί να μεταπηδήσει στο καινούργιο καθεστώς ασφάλισης. Όσοι θέλουν μπορούν να κρατήσουν το ήδη υπάρχον συμβόλαιο που υπόκειται στους προηγούμενους κανονισμούς αναπροσαρμογής ασφαλίστρων. Από τα 38,4 εκατ. νέας Παραγωγής, τα 15-16 εκατ. ευρώ ανήκουν στην Υγεία και τα υπόλοιπα σε Συμβόλαια Ζωής, επενδυτικά ή προστασίας.
Σύμπραξη με τα Επαγγελματικά Ασφαλιστικά Ταμεία του Δημοσίου
Παραπάνω από θετική είναι η Ιnteramerican στην συγκεκριμένη ενέργεια, αρκεί για όλες τις ιδιωτικές εταιρείες ασφάλισης να ισχύει ό,τι ισχύει και επί του παρόντος στην επαγγελματική ασφάλιση – δηλαδή η ίδια φορολογική μεταχείριση εκ μέρους της πολιτείας, και οι ίδιες υποχρεώσεις εκ μέρους των ασφαλισμένων (δέσμευση διάρκειας παραμονής και εισφορών στο ταμείο).
Ασφάλιση Ακινήτων
Παρών στην Συνέντευξη ήταν και ο Στράτος Παραδιάς, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων ο οποίος αναφέρθηκε στο Ομαδικό Πρόγραμμα Ασφάλισης Κτηρίων το οποίο προσφέρει η ΠΟΜΙΔΑ μέσω της Interamerican τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Σημειώνεται ότι η Κυβέρνηση έχει τελευταία ζητήσει εκ νέου τις προτάσεις της Ασφαλιστικής Αγοράς σχετικά με τις πιθανές συνθήκες και όρους δημιουργίας ενός οργανωμένου σχήματος για την κάλυψη από φυσικές καταστροφές και τρομοκρατικές ενέργειες, με την σύμπραξη Πολιτείας, Ασφαλιστικών & Αντασφαλιστικών Εταιρειών.
Αποτελέσματα
Η Interamerican το 2011, λόγω της συμμετοχής της στο πρόγραμμα ανταλλαγής ελληνικών ομολόγων (PSI), είχε παρουσιάσει αρνητικό πρόσημο (-85 εκατ.). Ήταν, ωστόσο, από τις ελάχιστες εταιρείες που δεν χρειάστηκαν κεφαλαιακή ενίσχυση, καθώς είχε υψηλή κεφαλαιοποίηση. Παράλληλα, συγκράτησε κατά το 2012 σε υψηλό επίπεδο και την απόδοση των ασφαλιστικών εργασιών της, με τα μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα να φθάνουν συνολικά τα 428,3 εκατ. ευρώ έναντι 468,5 εκατ. ευρώ το 2011 (μείωση 8,5% έναντι μείωσης 10,7% του συνόλου της ασφαλιστικής αγοράς).
Ειδικότερα, στις γενικές ασφαλίσεις τα μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα ανήλθαν σε 224,2 εκατ., στον κλάδο ζωής στα 107 εκατ. και στον κλάδο υγείας στα 97,1 εκατ. Με αυτά τα αποτελέσματα, η Interamerican διατηρεί τη 2η θέση στην κατάταξη της ασφαλιστικής αγοράς, αυξάνοντας οριακά το μερίδιό της σε 9,9%.
Ο συνολικός δείκτης φερεγγυότητας της εταιρείας υπολογίζεται πάνω από 250%. Ακόμη, βελτιωμένα είναι τα combined ratios στις γενικές ασφάλειες και την υγεία –95,5% και 95,8% αντίστοιχα– σε σχέση με το 2011. Η εταιρεία συγκράτησε τα λειτουργικά έξοδα του 2012 στο επίπεδο του 2011 (93,5 εκατ. ευρώ). Τα εν λόγω στοιχεία είναι ενδεικτικά της συνετής διαχείρισης και του άριστου ελέγχου των λειτουργικών διαδικασιών.
Η Interamerican διατηρεί ένα ισορροπημένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο γενικών ασφαλειών, ζωής και υγείας με αναπτυσσόμενα όλα τα δίκτυά της. Το δίκτυο agency (αποκλειστικής διανομής) διακρίθηκε κυρίως στον κλάδο ζωής παραδίδοντας το 79% της παραγωγής, τα δίκτυα συνεργαζομένων πρακτόρων–μεσιτών και των τραπεζών είχαν σημαντική συνεισφορά στις γενικές ασφάλειες, ενώ οι απευθείας πωλήσεις με αιχμή την Anytime υπερέβησαν τους στόχους του έτους. Ειδικότερα, η Anytime αναπτύχθηκε με ρυθμό 60% κατά το 2012 κερδίζοντας περισσότερους από 180 χιλιάδες πελάτες, ενώ από τα τέλη του περασμένου έτους ξεκίνησε την προώθηση προγραμμάτων υγείας.
Η εταιρεία κατέβαλε στους ασφαλισμένους της πέρυσι το ποσόν των 353,8 εκατ. ευρώ, ελαχιστοποιώντας δραστικά τον χρόνο αποζημίωσης στο αυτοκίνητο και την υγεία και πληρώνοντας ή παρέχοντας υπηρεσίες καθημερινά, κατά μέσο όρο, σε 2.450 πελάτες.
Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός
Η απλοποίηση, τυποποίηση και ο αυτοματισμός αποτελούν βασικές στρατηγικές επιλογές με την περαιτέρω ανάπτυξη εφαρμογών σύγχρονης τεχνολογίας, e-mobile, με ενιαίο μηχανογραφικό σύστημα στους κλάδους ζωής και υγείας που ολοκληρώθηκε ήδη, ενώ ξεκίνησε να λειτουργεί για τον κλάδο πυρός και η ενιαία μηχανογραφική πλατφόρμα που σχεδιάστηκε για τους κλάδους γενικών ασφαλειών. Παράλληλα, έχουν υιοθετηθεί οι άριστες πρακτικές για το underwriting – την αξιολόγηση αναλαμβανομένων κινδύνων και τη διαχείριση αποζημιώσεων.
Στον κλάδο αυτοκινήτου, όπου η εταιρεία ανέπτυξε το 2012 νέο τιμολογιακό μοντέλο (“dynamic pricing”) και παρουσίασε νέο, πιο οικονομικό πακέτο ασφάλισης (“Auto Basic”), αναπτύχθηκε ένα νέο “one stop shop” μοντέλο διαχείρισης αποζημιώσεων, που κτίστηκε γύρω από τις υπηρεσίες οδικής βοήθειας όπου η Interamerican κατέχει μερίδιο ίσο 1/3 της αγοράς. Σε αυτή τη λογική δημιουργήθηκε το CarPoint, το πρώτο κέντρο αποζημιώσεων και αποκατάστασης ζημιών αυτοκινήτου από ασφαλιστικό όμιλο στην Ελλάδα.
Στο επίπεδο των επενδύσεων, η εταιρεία ακολουθεί συντηρητική επενδυτική πολιτική, με χαρτοφυλάκιο επενδύσεων κατά 95% σε τίτλους σταθερού εισοδήματος και περιορισμένη έκθεση σε ακίνητη περιουσία και μετοχικούς τίτλους.
Ο Μέτοχος
Τα αποτελέσματα του 2012 ανακοίνωσε και ο όμιλος Achmea, ο μέτοχος της Interamerican, που επίσης επανήλθε στην κερδοφορία με 453 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη.
Η Achmea παρουσίασε μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα 20,4 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 4% σε σχέση με το 2011. Τα ίδια κεφάλαιά της είναι αυξημένα κατά 6% φθάνοντας στα 10,4 δισ., ενώ ο ενοποιημένος δείκτης φερεγγυότητάς της φθάνει το 207%. Η Achmea, της οποίας η πιστοληπτική ικανότητα αξιολογείται με A+ από την Standard & Poor’s, αποτελεί τον μεγαλύτερο ασφαλιστή υγείας πανευρωπαϊκά.