Ιδιαίτερα έντονη ήταν η δραστηριότητα που ανέπτυξε το 2009 η Interamerican στους τομείς της Άμεσης Ιατρικής και της Οδικής Βοήθειας. Συνολικά, η Εταιρεία ανταποκρίθηκε σε 180.183 περιστατικά, με μεγάλη αύξηση της κίνησης σε σχέση με το 2008 στην Οδική Βοήθεια (30,8%), ενώ αυξημένη ήταν η κίνηση και στην Άμεση Ιατρική Βοήθεια (3%).
Σε βάθος χρόνου η Interamerican έχει υποστηρίξει Ασφαλισμένους της από το 2004 έως το 2009 σε περισσότερες από 762.000 περιπτώσεις με Οδική και σε περισσότερα από 167.000 περιστατικά με Άμεση Ιατρική Βοήθεια, πλήθος που καταδεικνύει την ηγετική θέση της εταιρείας στις υπηρεσίες Βοήθειας.
Ειδικότερα, η Interamerican το 2009 στην Οδική Βοήθεια –όπου έχει αδειοδοτηθεί για όλες τις κατηγορίες οχημάτων κατά τις απαιτήσεις του νέου νόμου– ανταποκρίθηκε σε 153.055 κλήσεις. Η Εταιρεία προσέφερε υπηρεσίες επιτόπου επισκευής σε 60.539 περιπτώσεις, ρυμούλκησης σε 60.291 και επιστροφής στην έδρα σε 7.434 περιπτώσεις. Ακόμη, επιλήφθηκε της διαχείρισης 24.791 περιστατικών τροχαίου ατυχήματος με την ειδική υπηρεσία της Autohelp. Αξιοσημείωτη είναι η γεωγραφική κατανομή, με την Αττική να παρουσιάζει το 52,1% των περιστατικών, την περιοχή Θεσσαλονίκης το 24,3% και τις λοιπές περιφέρειες της χώρας το 23,6%.
Στον τομέα της Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας η Interamerican προσέφερε τις υπηρεσίες της σε 27.128 περιστατικά. Οι μεταφορές ασθενών ή τραυματιών με ασθενοφόρο έφτασαν τις 4.031, ενώ οι αεροδιακομιδές με ελικόπτερο ή αεροπλάνο –ορισμένες από αυτές κρίσιμες για τη ζωή των μεταφερθέντων– ήταν συνολικά 98, εκ των οποίων οι 89 από τη νησιωτική Ελλάδα. Καταγράφηκαν, ακόμη, 22.829 περιπτώσεις παροχής ιατρικών συμβουλών και πληροφοριών, ενώ η εταιρεία ανέλαβε έξοδα μεταφοράς συγγενούς του παθόντος και νοσοκομειακά έξοδα ή υποστήριξη στο εξωτερικό σε 170 περιπτώσεις.
Σήμερα οι υπηρεσίες Οδικής και Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας της Interamerican, που προσεγγίζουν τις τρεις δεκαετίες δράσης, είναι ενοποιημένες διοικητικά, συμπληρώνοντας τις ασφαλιστικές δραστηριότητες της εταιρείας στους κλάδους Αυτοκινήτου και Υγείας αντίστοιχα. Η εταιρεία διαθέτει 17 αυτόνομους σταθμούς εξυπηρέτησης Οδικής Βοήθειας σε όλη την επικράτεια, 350 εκπαιδευμένους υπαλλήλους/μηχανικούς και 280 ιδιόκτητα οχήματα παροχής βοήθειας, για κάθε τύπου αυτοκίνητο. Επιπλέον, συνεργάζεται με 45 επαγγελματίες παρόχους υπηρεσιών Οδικής Βοήθειας. Η Άμεση Ιατρική Βοήθεια έχει στη διάθεση των ασφαλισμένων της 17 ιδιόκτητα ασθενοφόρα και ακόμη 3 ελικόπτερα και 1 υγειονομικό αεροπλάνο αποκλειστικής χρήσης, καθώς και 70 εξειδικευμένους συνεργάτες.
Ο Γιώργος Βαλαής, Γενικός Διευθυντής Υπηρεσιών Βοήθειας της Interamerican, επισημαίνει: «Λειτουργούμε με υψηλό αίσθημα ευθύνης σε έναν πολύ ευαίσθητο τομέα υπηρεσιών, που απαιτεί αμεσότητα ανταπόκρισης και αποτελεσματικότητα. Η εταιρεία αριθμεί σήμερα 440.000 ασφαλισμένα αυτοκίνητα για οδική και 450.000 ασφαλισμένους για προσωπική βοήθεια, για τους οποίους προκύπτει από τις τακτικές μετρήσεις μας πολύ υψηλός δείκτης ικανοποίησης, σε απόδειξη της επάρκειας της υποδομής μας, του επαγγελματισμού των ανθρώπων μας και της πληρότητας των υπηρεσιών που παρέχουμε».
Αξιοσημείωτη η επίδοση της Interamerican Βοηθείας.
Μου δημιουργούνται βέβαια κάποια ερωτηματικά, από όσα διάβασα παραπάνω.
υπηρεσίες επιτόπου επισκευής σε 60.539 περιπτώσεις, ρυμούλκησης σε 60.291 και επιστροφής στην έδρα σε 7.434
– Εξυπηρετήθηκαν συνολικά 128,264 περιστατικα (60539+60291+7434) σε σύνολο ασφαλισμένων για Οδική 440,000 οχημάτων. Αυτό δίνει συντελεστή ζημιάς 29,15%. Με τα δεδομένα της αγοράς Βοηθείας το ποσοστό φαντάζει ιδανικό, όμως ταυτόχονα υψηλό για την Οικονομική Διευθυνση της Εταιρείας, άν συμπεριλάβουμε και τα έξοδα μισθοδοσίας, έξοδα σταθμών, απόσβεσης παγίων και συντήρησης εξοπλισμού, σύμφωνα με τα όσα το δελτίο τύπου περιγράφει.
– Το αντίστοιχο ποσοστό στη προσωπική βοήθεια 6.03% φαντάζει τερατώδες, αν αναλογιστεί κανείς το κόστος των παροχών.
Ενδιαφέροντα τα παραπάνω όμως στο βωμό του εντυπωσιασμού, μάλλον “αυξήθηκαν” τα νούμερα. Εκτός και άν υπάρχει Μαγική Συνταγή.
Αλήθεια τα ασθενοφόρα απο πότε και βάσει ποίου Νόμου μπορούν να ανήκουν σε Ασφαλιστικές? Γιατί απ’ ότι ξέρω, και μάλλον ξέρω, η σχετική νομοθεσία προβλέπει ότι τη πρωτοβάθμια υγειονομική μεταφορά τη πραγματοποιεί αποκλειστικά το ΕΚΑΒ, τις δευτεροβάθμιες μεταφορές εκτελεί ο καθένας.
Απο την άλλη 17 ασθενοφόρα stand by για 4,031 δευτεροβάθμιες υγειονομικές μεταφορές ή 11 περίπου το μήνα φαντάζουν πλεονασμός σε καιρούς χαλεπούς.
Ανευ ουδεμίας διάθεσης κακής κριτικής, εκφράζω ορισμένες μου απορίες.
Πολύ Φιλικά