Η International Life βράβευσε τον κ. Κωσταντίνο Φλόκα στην εκδήλωση των 22ων βραβεύσεων ενεργειών Ε.Κ.Ε και κορυφαίων ασφαλιστών “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΩΡΑΚΗΣ” 2013, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013 στο ξενοδοχείο Hilton Athens, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Moneyshow. Συγκεκριμένα ο κ. Φλόκας βραβεύτηκε στην Κατηγορία “Πρώτος Διευθυντής Καταστήματος”.
Στην φωτογραφία ο Γενικός Διευθυντής της International Life κ. Γ. Φουρλής παραδίδει το Βραβείο.
Το insurance daily αναγνωρίζοντας τη συμβολή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στην ανάπτυξη της αγοράς και πιστεύοντας παράλληλα ότι οι απόψεις των Πρώτων είναι χρήσιμες και επιβοηθητικές για το σύνολο των Διαμεσολαβητών, έθεσε στον κ. Φλόκα τις εξής ερωτήσεις:
Ποιά θεωρείτε ως απαραίτητα χαρακτηριστικά μιας εταιρείας Ζωής που θέλει να πρωταγωνιστήσει στη νέα ασφαλιστική αγορά που δημιουργείται?
Ένα βασικό χαρακτηριστικό που θα πρέπει να διακρίνει μια εταιρία ζωής είναι η αμεσότητα. Τόσο ως προς το δίκτυο της όσο και προς τους πελάτες της. Θα πρέπει να διαφοροποιεί το πελατολόγιο της αξιολογώντας τους μεγάλους, τους έμπιστους και τους συνεπείς πελάτες, προσφέροντας τους ειδικές παροχές, εκπτωτικά τιμολόγια και service υψηλού επιπέδου.
Βασικός άξονας είναι η υψηλή εκπαίδευση των συνεργατών της μέσα από παγκόσμιους διακεκριμένους οργανισμούς όπως η LIMRA, το MDRT και φυσικά η GAMA. Τέλος, ένα βασικό χαρακτηριστικό θα πρέπει να είναι η Εμπορική Πολιτική της κάθε εταιρίας, βασιζόμενη στις ανάγκες της χώρας μας και δίνοντας έμφαση στη δημιουργία καινοτόμων υπηρεσιών για αναπτυσσόμενες αγορές αλλά και ταυτόχρονα σε κλάδους που υποφέρουν και έχουν ανάγκη ασφαλιστικής κάλυψης.
Η στοχοθεσία αποτελεί γενεσιουργό παράγοντα ανάπτυξης του agency. Πως κατανέμονται οι ευθύνες σε περίπτωση μη επίτευξης του στόχου?
Κατά τη γνώμη μου, ο στόχος πρέπει να είναι λίγο προκλητικός για να κινεί κρυφές δυνάμεις των συνεργατών. Θα πρέπει να είναι μετρήσιμος, όχι μόνο σε παραγωγή αλλά και σε εισοδήματα. Εμείς έχουμε καθιερώσει ,με πολλούς συνεργάτες, να βάζουμε στόχους όχι σε αιτήσεις αλλά σε μηνιαίο εισόδημα. Σε περίπτωση μη επίτευξης του στόχου, συνήθως ο στόχος μεταφέρεται τον επόμενο μήνα.
Όμως, ο σκοπός μου δεν είναι να είμαι ένας διευθυντής ο οποίος να βλέπει στόχους και να ζητάει αιτήσεις αλλά να ανοίγει αγορές στους ασφαλιστές, να τους βοηθάει στην ανάπτυξη της καριέρας τους και των εισοδημάτων τους, να τους δίνει ιδέες, να τους παρακινεί στην καθημερινότητα τους, ακόμη να σκέφτεται επιχειρηματικά και να δίνει ευκαιρίες ανάπτυξης στους συνεργάτες του και τέλος, να δημιουργεί νέους Unit Managers και μα λειτουργεί με κάθετη ανάπτυξη παντός καιρού.
Ποια θα ήταν η πρόταση σας σχετικά με την εκπαίδευση του Έλληνα καταναλωτή και την ανύψωση της ασφαλιστικής του συνείδησης? Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες θα υπήρχε ορατό αποτέλεσμα?
Πιστεύω ότι η ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών θα έπρεπε να διοργανώσει μια καμπάνια στον Κυριακάτικο τύπο με τις αποζημιώσεις που έχουν λάβει από τις ασφαλιστικές εταιρίες οι πληγέντες από διάφορους κλάδους όπως σεισμόπληκτοι, ασθενείς που αποζημιώθηκαν από σοβαρές παθήσεις κ.α.
Θα έπρεπε να τονωθεί η κοινωνική αξία της ιδιωτικής ασφάλισης στην ευρύτερη κοινωνία και πως διαμορφώνονται κάποιες υπεραξίες μέσα από τον υποστηρικτικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης.
Πιστεύω ότι με τη διοργάνωση κάποιων κοινωνικών εκδηλώσεων υπό την επίβλεψη της ΤΤΕ και του ΠΣΑΣ αλλά και σύσσωμης της ασφαλιστικής αγοράς, θα καταφέρουμε να δώσουμε ένα στίγμα της ποιότητας της δουλειάς μας αλλά και των καρπών που λαμβάνουν οι πολίτες.
Τέλος, πρέπει κάποια στιγμή και οι Έλληνες πολίτες να σκεφτούν λίγο ευρωπαϊκά, με γνώμονα τις εξελίξεις τόσο των ευρωπαϊκών κρατών όσο και της Αμερικής μέσω του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης.
Οι παρούσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες στη χώρα μας, ευνοούν τη στρατολόγηση νέων και μορφωμένων ανθρώπων? Αν όχι, τι πιστεύετε ότι φταίει? Είναι το επάγγελμα του “Ασφαλιστή” που δεν τους εμπνέει?
Οι συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας τον τελευταίο καιρό, ευνοούν πολύ το έργο μας στην στρατολόγηση. Έχουμε ήδη καταφέρει να προσλάβουμε 20 άτομα τα οποία πιστοποιήθηκαν μέσα στο 2013 και ένας από αυτούς κατάφερε να πιάσει και τα όρια του MDRT. Δουλεύουμε πολύ στη στρατολόγηση ποιοτικών ατόμων. Με κύριο γνώμονα την επιλογή, δημιουργώ μια εταιρική κουλτούρα βγαλμένη μέσα από τα σπλάχνα μας και δημιουργούμε γενίτσαρους ασφαλιστικούς συμβούλους, με υψηλά παραγωγικά πρότυπα.
Με τα επίπεδα της ανεργίας να κυμαίνονται σε ποσοστά ρεκόρ και πολλές εταιρίες άλλων κλάδων να αμείβουν χαμηλά, αξιόλογα στελέχη τους είναι η χρυσή μας ευκαιρία στην στρατολόγηση και γι’αυτό το λόγο δεν με ενδιαφέρει καθόλου ο ανταγωνισμός και δεν στρατολογώ συναδέλφους από άλλες εταιρίες.
Πιστεύω, ότι για να πετύχει κάποιος νέος με όνειρα και φιλοδοξίες, θα πρέπει να αγαπήσει ένα από τα δυο παρακάτω πράγματα: ή το θεσμό της ασφάλιση, διότι το επάγγελμα μας είναι λειτούργημα, ή το χρήμα που απορρέει του επαγγέλματος μας. Όποιο και να αγαπήσει από τα δύο είναι βέβαιο ότι θα γράψει ιστορία.
Τέλος, με έχουν βοηθήσει πάρα πολύ τα ταξίδια που κάνω κάθε χρόνο στην GAMA στην Αμερική, διότι μου δίνουν άλλο όραμα, άλλη δύναμη και τεράστιες γνώσεις να μεταφέρω στον ελληνικό χώρο.
Από τη θέση του Διευθυντή που βρίσκεστε σήμερα, νιώθετε Manager ή Πωλητής? Ποια ιδιότητα υπερτερεί και γιατί?
Καταρχήν, εγώ προσωπικά νιώθω Leader, διότι ο Manager πρέπει να κάνει τα σωστά πράγματα, ενώ ο Leader κάνει τα πράγματα σωστά. Στόχος μου, είναι να δίνω όραμα στους συνεργάτες μου, να τους κρατώ σε εγρήγορση με υψηλό ηθικό και να κυνηγάνε πάντα υψηλούς στόχους.
Ξέρετε, επειδή ήμουν ασφαλιστής με 6 συμμετοχές σε παγκόσμια συνέδρια του MDRT, με μια διάκριση Court of the table και επί 3 χρόνια πρώτος στην εταιρία μου, έχω ψηλά την ιδιότητα του πωλητή, γιατί ο ασφαλιστής καθημερινά κινεί βουνά για να πάρει μια αίτηση και τον θεωρώ ακρογωνιαίο λίθο του Agency System.
Ο σύγχρονος Manager στη GAMA χαρακτηρίζεται ως Frontline Manager, συνεπώς πρέπει να στρατολογεί, να πουλάει και να χαράζει δρόμους για να τον βλέπουν οι συνεργάτες του και να τον ακολουθούν με επιτυχία.
Έχουν περάσει ανεπιστρεπτεί οι εποχές των Managers που είχαν «μπάρμπα στη Κορώνη» πλέον για να έχεις αποδοχή από το δίκτυο σου αλλά και τον ανταγωνισμό, θα πρέπει να είσαι καινοτόμος, δημιουργικός, μεθοδικός, πωλησιακός αλλά και ταυτόχρονα απλός όπου είναι και το πιο δύσκολο πράγμα, διότι οι περισσότεροι Managers γρήγορα καβαλάνε καλάμι.
Εν τέλει, σαφέστατα λειτουργώ Διευθυντικά γιατί έχω τη δική μου αποστολή σ’αυτό το χώρο. Εμείς χτίζουμε καριέρες και αλλάζουμε τις ζωές των συνεργατών και των πελατών μας. Αυτό ακριβώς είναι το ερώτημα που πρέπει να απευθύνουμε σε νέους συνεργάτες : ποια είναι η αποστολή τους στο χώρο???
Η ηγεσία ασκείται από άτομα που μπορούν να προβλέψουν το μέλλον και να συνειδητοποιήσουν εκ των προτέρων το αποτέλεσμα των αποφάσεων τους. Συμφωνείτε? Αν ναι, τι ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγων στις σχέσεις με τους υφισταμένους σας και πως χειρίζεστε απρόσμενα γεγονότα?
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ηγεσία ασκείτε από άτομα που βλέπουν μπροστά, έχουν όνειρα για το μέλλον, έχουν σχέδια και παίρνουν τα ανάλογα ρίσκα έτσι ώστε τα αποτελέσματα να χαρακτηρίζονται αξιόλογα.
Στην παρούσα φάση που βρίσκεται η χώρα μας, με ένα τεράστιο συνταξιοδοτικό πρόβλημα αλλά και τη δημόσια υγεία να βρίσκεται ίσως στο κατώτερο σημείο της, σίγουρα ο ρόλος μας είναι να επιλέξουμε και να εκπαιδεύσουμε σωστά, αξιόλογα νέα άτομα ώστε να καλύψουμε μέσω των υπηρεσιών μας ένα τουλάχιστον μέρος από τις ανάγκες των συνανθρώπων μας.
Μέσα από τη τεράστια ανεργία που επικρατεί στη χώρα μας, είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να βρούμε αξιόλογα στελέχη, που θα επενδύσουμε πάνω τους μέσω της εκπαίδευσης αλλά και φυσικά μέσω των ανθρώπινων σχέσεων.
Ο ανθρώπινος παράγοντας για μένα είναι υψίστης σημασίας διότι είμαστε Έλληνες, έχουμε μάθει να έχουμε εμπιστοσύνη, να δεχόμαστε καλοπροαίρετη κριτική αλλά και βοήθεια για να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε τις επιθυμίες μας και τα όνειρά μας.
Εξάλλου, το Agency System βασίζεται στις ανθρώπινες σχέσεις και εγώ προσωπικά έχω δημιουργήσει ένα γραφείο που είμαστε όλοι φίλοι, έχουμε κοινούς στόχους, κοινά οράματα, έχουμε θέληση να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον και αυτό μας κάνει τη καθημερινότητα μας αλλά και την αποστολή μας πιο εύκολη.
Η αξιοποίηση του χρόνου είναι υψίστης σημασίας. Πόσο συνέβαλε για την επιτυχία σας? Τι θεωρείτε εσείς ως “χαμένο, αντιπαραγωγικό χρόνο” τόσο για εσάς, όσο και για το δίκτυο που διευθύνετε?
Η αξιοποίηση του χρόνου έχει υπέρτατη σημασία. Προσπαθώ να ιεραρχώ τα πράγματα και ξεκινάω να λύνω προβλήματα ή να αξιολογώ καταστάσεις από τις πιο σύνθετες στις πιο απλές. Προσπαθώ να αφιερώνω εξίσου τον ίδιο χρόνο σε όλους μου τους συνεργάτες, βέβαια αυτό είναι πολύ δύσκολο διότι κάποιοι που κινούνται πιο επιθετικά και συνάμα πιο αποδοτικά, χρήζουν μεγαλύτερης βοήθειας από τους υπολοίπους. Ποτέ δεν έχω αρνηθεί κάτι σε συνεργάτη μου, διότι δεν θέλω να γυρίσει να μου πει ποτέ ότι δεν ασχολήθηκα μαζί του. Βέβαια, θα πρέπει και οι συνεργάτες μου να μου δίνουν το ανάλογο κίνητρο, θέληση και πάθος για να ασχολούμαι μαζί τους συνέχεια.
Δουλεύω περίπου 15 ώρες την ημέρα και σιχαίνομαι τους ευκαιριακούς, δημόσιους υπαλλήλους συνεργάτες που έρχονται έως τις 16:00 στο γραφείο και μετά πάνε σπίτι τους γιατί θεωρούν ότι σχολάσανε. Εμείς είμαστε επιχειρηματίες, ο επιχειρηματίας πάει στο γραφείο πρώτος και φεύγει τελευταίος. Ακόμη και όταν ήμουν ασφαλιστής, πήγαινα στο γραφείο τέσσερις διαφορετικές στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είτε για να βάλω αιτήσεις, είτε για να δω τι έφταιξε και έχασα κάποια δουλειά. Στο τέλος της ημέρας πάντα έκανα ταμείο, κράταγα τα θετικά, καταλάβαινα τα αρνητικά και προσπαθούσα να μην τα ξανακάνω και ποτέ δεν κράταγα πάνω μου βάρη της δουλειάς. Οι ασφαλιστές θα πρέπει να καταλάβουν ότι είναι απλά διαμεσολαβούντες και ότι δεν είναι δική τους η εκάστοτε ασφαλιστική εταιρία.
Αντιπαραγωγικό χρόνο θεωρώ τις ώρες που αφιερώνουν όλοι στο να σχολιάζουν αρνητικές καταστάσεις. Πρέπει να κινούμαστε με γνώμονα τη θετική αύρα, πρέπει να σκεφτόμαστε θετικά και αναπτυξιακά διότι αυτή είναι η αποστολή μας, να αναπτυσσόμαστε τόσο προσωπικά οι ίδιοι, όσο και οι συνεργάτες μας.