Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το περιοδικό – Ιστότοπος Le Parisien Etudiant δημοσιεύει την έκδοση 2020 για τα Business Schools της Γαλλίας (26 Μαΐου 2020).
Οι προκλήσεις και φέτος είναι μεγάλες. Αντιμέτωπες με μια παγκόσμια κρίση, οι Σχολές πρέπει να ενσωματώσουν αυτό που διδάσκουν τόσο καλά στους φοιτητές τους: ευελιξία, δημιουργικότητα, ηγεσία. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των Σχολών για να προσελκύσουν όλο και περισσότερους φοιτητές και να ξεπεράσουν την κρίση; Ποιες είναι οι επιπτώσεις των μέτρων περιορισμού, της φυσικής απόστασης στην οργάνωση των μαθημάτων, της έρευνας, των διεθνών ανταλλαγών…
Γράφουν οι Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων, Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France & Υποψήφια Δρ Μαριάννα Εσκαντάρ, Μέλος του Εργαστηρίου Financial Engineering, Πολυτεχνείο Κρήτης
Με το ειδικό τεύχος αυτό, η Le Parisien επιθυμεί να βοηθήσει τους φοιτητές να βελτιώσουν τις επιλογές προσανατολισμού τους σε ένα βασικό σημείο της πορείας τους όταν επιλέγουν να εγγραφούν στο επόμενο έτος.
Μεθοδολογία 16 κριτηρίων
16 κριτήρια επιλέχθηκαν για να ταξινομήσουν τις Σχολές που παρέχουν το ΜΒΑ. Με βάση ένα ερωτηματολόγιο που στάλθηκε σε όλες τις Σχολές, LeParisien προχωρά στην τελική κατάταξη. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, τα ιδρύματα παρατίθενται με αλφαβητική σειρά.
Τα κριτήρια είναι τα ακόλουθα:
- Κύρος: διαπιστεύσεις – πιστοποιήσεις: Equis – AACSB – Amba.
- Δύναμη:προϋπολογισμός, προϋπολογισμός ανά φοιτητή, αριθμός ξένων φοιτητών.
- Ανάπτυξη: εξέλιξη του αριθμού των φοιτητών, προϋπολογισμοί προγράμματος και εγγραφές μεταξύ 2017-2019.
- Ελκυστικότητα:κατάταξη SIGEM (Σύστημα εισαγωγής στις Σχολές του Μάνατζμεντ).
- Υποδομή: μέγεθος της πανεπιστημιούπολης ανά φοιτητή, εξέλιξη του μεγέθους της πανεπιστημιούπολης μεταξύ 2017-2019, ποσοστό των αποφοίτων που πήγαν σε campus στο εξωτερικό της Σχολής, ποσοστό των φοιτητών σε ξένα campus το 2018-2019.
- Μέλη ΔΕΠ: ποσοστό καθηγητών έρευνας σε σχέση με το συνολικό αριθμό καθηγητών, ποσοστό των ξένων καθηγητών.
- Παιδαγωγική: ποσοστό ωρών διδασκαλίας που δίνεται από καθηγητές έρευνας, ποσοστό μαθημάτων στα αγγλικά.
- Έρευνα: ποσοστό άρθρων που δημοσιεύονται από καθηγητές ερευνητές. Ποσοστό δημοσιεύσεων σε περιοδικά 3 αστέρων και 4 αστέρων (σύστημα αξιολόγησης άρθρων) από καθηγητές έρευνας.
- Διεθνές δίκτυο: ποσοστό διπλών πτυχίων, μερίδιο ενεργών διαπιστευμένων συμφωνιών από το συνολικό αριθμό συμφωνιών.
- Διεθνής πολιτική: ποσοστό φοιτητών που πήγαν στο εξωτερικό για παρακολούθηση μαθημάτων, και φοιτητές που πήγαν σε πρακτική άσκηση.
- Μάθηση: ποσοστό ασκούμενων και εναλλακτικών.
- Ενσωμάτωση: ποσοστό τοποθέτησης φοιτητών πριν από την αποφοίτηση, μισθός εξόδου.
- Επιχειρηματικότητα: αριθμός επιχειρήσεων που επωάστηκαν το 2019-2020, αριθμός επιχειρήσεων που δημιουργήθηκαν από πτυχιούχους τα τελευταία τρία χρόνια, μερίδιο αποφοίτων που προέρχονται από επιχειρηματικό τομέα.
- Ψηφιακή τεχνολογία:δυναμισμός της ψηφιακής πολιτικής. Αριθμός υποστηρικτών Facebook και followers Twitter, συνδρομητών Instagram, μελών LinkedIn. Μερίδιο αποφοίτων από ψηφιακό τομέα.
- Κοινωνική πολιτική: μερίδιο των υπολογισμένων απαλλαγών, κατανομή των υποτροφιών σε σχέση με το κόστος κατάρτισης.
- Παιδαγωγική καινοτομία: Το τελευταίο κριτήριο υποδείχθηκε σύμφωνα με τη γνώμη της σύνταξης του Parisien Etudiant, σχετικά με την ποιότητα εργασίας των Σχολών μέσα στον τομέα των παιδαγωγικών προγραμμάτων και αυτών της ανάπτυξης.
Κατάταξη
Η κατάταξη αφορούσε 36 Σχολές, ενώ στο άρθρο αυτό παρουσιάζουμε τις δέκα πρώτες.
- HEC 74
- ESCP 73
- ESSEC 73
- EDHEC 71
- EMLyon 70
- SKEMA 69
- AUDENCIA 68
- GEM Grenoble 68
- NEOMA 68
- KEDGE 66
- RENNES 66
Κατάταξη SIGEM
Η κατάταξη αυτή βασίζεται στις προτιμήσεις των φοιτητών των προπαρασκευαστικών τάξεων και λαμβάνει υπόψη τις Σχολές μόνο μετά από δύο χρόνια προετοιμασίας. Πρόκειται για τα δύο κριτήρια: ελκυστικότητα και φήμη. Επίσης, σε συναισθήματα χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η εμπειρία που ζούσαν οι φοιτητές μέσα στην ίδια τη Σχολή.
- HEC
- ESSEC
- ESCP
- EMLyon
- EDHEC
- AUDENCIA
- GRENOBLE
- SKEMA
- NEOMA
- TOULOUSE
Κατάταξη των τριών πρώτων ανά κατηγορία κριτηρίων
Διεθνής ανάπτυξη
- RENNES
- IESEG
- NEOMA
Σχέσεις με επιχειρήσεις
- ICD
- ESC Clermont
- Brest Business School
Χρηματοοικονομική δύναμη
- Inseec / EBS Paris / ESCE
- EDHEC
- EDC Paris (Groupe Planeta)
Συμπερασματικά, στη μετέπειτα εποχή η παροχή ψηφιακών υπηρεσιών πρέπει να επεκταθεί. Οι φοιτητές, της γενιάς Covid θα είναι πολύ απαιτητικοί από τη Σχολή ως προς την ικανότητά της να προσφέρει ένα νέο μοντέλο διδασκαλίας. Η πρόκληση που σχετίζεται με τις νέες τεχνολογίας είναι τεράστια, οι καθηγητές θα πρέπει να πραγματοποιήσουν την επανάστασή τους.