«Παγωμένα» παραμένουν μέχρι και την εκπνοή του 2018 τα ασφάλιστρα του κλάδου Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, ενώ μέχρι και σήμερα στα δίκτυα πωλήσεων των ασφαλιστικών εταιρειών δεν έχουν κοινοποιηθεί εγκύκλιοι για το 2019 που να ενημερώνουν τους διαμεσολαβούντες για δρομολογημένες αυξήσεις.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Κι όλα αυτά ενώ, όπως προσφάτως είχε αναφέρει το ID, σε μέσα επίπεδα η αγορά εδώ και περίπου δύο χρόνια διακινεί τα ασφαλιστήρια αυτοκινήτων τιμολογώντας με ζημιά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2016 το μέσο ετήσιο ασφάλιστρο διαμορφώθηκε στα 192,56 ευρώ όταν με βάση τα κόστη πρόσκτησης, λειτουργίας και αποζημιώσεων θα έπρεπε να διαμορφωθεί στα 201,67 ευρώ, δηλαδή υψηλότερα κατά 9,12 ευρώ προκειμένου ο κλάδος να μην μετρήσει ζημιές και πολύ υψηλότερο προκειμένου να εξασφαλιστούν κέρδη.
Πάντως, παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ασφαλιστικές οι οποίες τιμολογούν παραμετροποιημένα, να έχουν περάσει κάποιες μικρές- διακριτικές ανατιμήσεις, που όμως σε κάθε περίπτωση δεν καλύπτουν τις ανάγκες αναπροσαρμογής που παρουσιάζει σε μέσα επίπεδα ο κλάδος Αστικής Ευθύνης Οχημάτων.
Οι ίδιοι προσθέτουν ότι το «κλείδωμα» των ασφαλίστρων σε επίπεδα χαμηλότερα έως και 47% σε σχέση με την προ κρίσης περίοδο, δεν αποδίδεται τόσο στην απαξίωση του μέσου οικογενειακού εισοδήματος, όσο στον σκληρό ανταγωνισμό που χαρακτηρίζει τον κλάδο, ανταγωνισμό ο οποίος πυροδοτήθηκε από την είσοδο των ΕΠΥ στον κλάδο, αλλά και την καθιέρωση, πλέον, της πώλησης ασφαλιστηρίων μέσω διαδικτύου.
Οι αδυσώπητες μάχες που δίνονται στην αγορά για την εξασφάλιση «νέας» παραγωγής από τα δίκτυα διαμεσολάβησης φαίνεται ότι δεν αφήνουν περιθώρια για ανατιμήσεις και το ζητούμενο είναι για πόσο ακόμη οι ασφαλιστικές εταιρείες θα αντέξουν σε αυτό τον εξαντλητικό ρυθμό.