Του Καθηγητή Vijay Govindarajan*
O Καθηγητής Vijay Govindarajan υποστηρίζει ότι για να μπορέσουμε να χαράξουμε μια νέα Στρατηγική Διοίκησης στην Εταιρεία που Διευθύνουμε δεν πρέπει να ξεχνάμε τον Αντικειμενικό Σκοπό της, ο οποίος σχεδόν πάντα στοχεύει στη βελτίωση της Παραγωγικότητας της Επιχείρησης. Αυτό κατ’επέκταση και καλώς εχόντων των πραγμάτων θα πρέπει να θεωρηθεί ως πλεονέκτημα απέναντι στον Ανταγωνισμό. Πρέπει να Καινοτομούμε και να λαμβάνουμε υπόψη συνεχώς τα νέα Δεδομένα που εμφανίζονται στην Αγορά συχνά πυκνά, χωρίς να τα αφήνουμε να περνάνε απαρατήρητα. Αυτός είναι από τους πιο σοβαρούς λόγους που επιβάλλουν τη Στρατηγική Διοίκηση και όχι τη Λειτουργική που Λειτουργεί σε βάρος της πρώτης.
Οι Καινοτομίες, ωστόσο, πάντα αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια, τα οποία συνοψίζονται στα εξής 5:
1. Μεγάλη Προσοχή στις Τρέχουσες Λειτουργίες
Οι Μηχανισμοί της Διοίκησης και της Οργάνωσης της Εταιρείας εμποδίζουν πάντα την Καινοτομία, γιατί αυτή είναι ασυμβίβαστη με τις Συνήθειες Εργασίας. Να θυμάστε πάντα τη φυσιολογική και πολύ ανθεκτική «Αντίσταση κατά της Αλλαγής».
2. Έλλειψη Υπομονής στις αρχικές Δυσκολίες
Το 95% των Επιχειρούμενων Αλλαγών της πρώτης Ημέρας είναι… Λανθασμένες και δεν Υλοποιούνται! Αντί να αντιδράτε θυμωμένα, προσπαθήστε να μάθετε τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους δεν μπόρεσαν να υλοποιηθούν οι καλά Σχεδιασμένες κατά τη γνώμη σας Αλλαγές και να ξαναπροσπαθήσετε με μεγαλύτερη Υπομονή και Κατανόηση. Αναγνωρίστε και Επιβραβεύστε τις Προσπάθειες που κατέβαλαν οι Εργαζόμενοι και ας μην προσπάθησαν καθόλου. Ο βαθμός της Υπομονής και της Κατανόησης που θα δείξετε θα προσδιορίσει την Επιτυχία της δεύτερης προσπάθειας για Αλλαγή.
3. Μη Χαρακτηρίζετε την «Καινοτομία» ως «Ικανότητα»
Η «Καινοτομία» πρέπει να Αντιμετωπίζεται ως μια Νέα Σημαντική Ευθύνη για κάθε Εργαζόμενο, ώστε οι Νέες Διαδικασίες, που υποτίθεται ότι είναι Προβλέψιμες και Αξιόπιστες, να μπορούν να επαναληφθούν.
4. Χειριστείτε το Χάσμα των Διαφορετικών Νοοτροπιών που υπάρχουν στα Τμήματα της Εταιρείας
Οι «Καινοτομίες» βρίσκονται συνήθως στη μέση. Γι’ αυτό είναι Απαραίτητο να τεθούν υπόψη όλων των Τμημάτων, να τους δοθεί η Ευκαιρία να Συμμετέχουν Ενεργά στη Διαμόρφωση της «Καινοτομίας», ώστε να εξασφαλιστεί η Συνεργασία μεταξύ τους.
5. Δεν υπάρχουν «Παγκόσμιες Νοοτροπίες»
Όταν ένα Προϊόν πωλείται σε ολόκληρο τον κόσμο, συχνά πυκνά οι Μάνατζερ υποθέτουν ότι καλύπτει μια Συγκριμένη Ανθρώπινη Ανάγκη. Όμως, ενώ πολλές Ανθρώπινες Ανάγκες είναι κοινές, οι τοπικές Νοοτροπίες των Λαών σε κάθε χώρα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη (Θρησκεία, Παραδόσεις, Κουλτούρα κ.ά.).
* Ο Vijay Govindarajan είναι Μόνιμος Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Tuck School of Business και Διευθύνων Σύμβουλος της Διεύθυνσης Καινοτομίας του Ομίλου G.E. Η πείρα του στο Μάνατζμεντ των λεπτών Ισορροπιών σε μια Εταιρεία όταν πρόκειται να υλοποιηθούν Καινοτόμες Πρακτικές είναι τεράστια. Θεωρεί ότι οι Εταιρείες που είναι επιτυχημένες εκμεταλλεύονται αυτή την ισορροπία έπειτα από Έρευνα και Μελέτη. Ο Καθηγητής Vijay Govindarajan υποστηρίζει ότι η Δυσκολία δε βρίσκεται στην Υλοποίηση μιας Καινοτομίας όσο βρίσκεται στην απομάκρυνση και τηνκατάργηση των Συνηθειών Εργασίας.