Μερικά από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου μπορεί να είναι μη αξιοποιήσιμα μέχρι το 2050, καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας θα επηρεάσει καθοριστικά τη λειτουργία τους.
Στη Διώρυγα του Παναμά, η έντονη ξηρασία έχει προκαλέσει σοβαρές καθυστερήσεις και εντείνει τις πιέσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, δημιουργώντας εμπόδια σε μια κορυφαία υδάτινη οδό. Η έκθεση Global Maritime Trends 2050, που ανατέθηκε από τον κορυφαίο όμιλο ναυτιλιακών υπηρεσιών Lloyd’s Register και τον ανεξάρτητο φιλανθρωπικό βραχίονα Lloyd’s Register Foundation, αναφέρει τα εξής:
«Από τα 3.800 λιμάνια του κόσμου, το ένα τρίτο βρίσκεται σε τροπική ζώνη ευάλωτη στις πιο ισχυρές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής», σύμφωνα με εκπρόσωπο του Lloyd’s Register (LR).
«Τα λιμάνια της Σαγκάης, του Χιούστον και του Λάζαρο Καρντένας (στο Μεξικό), μερικά από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, θα μπορούσαν ενδεχομένως να μην λειτουργήσουν μέχρι το 2050 αν η άνοδος της στάθμης της θάλασσας φτάσει τα 40 εκατοστά.
Άλλα βασικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του Ρότερνταμ, βρίσκονται ήδη υπό πίεση, ανέφερε η έκθεση.
«Οι χώρες θα πρέπει να επενδύσουν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ανθεκτικότητας των λιμανιών τους και της υποδομής logistics για να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση για εισαγωγές και κατανάλωση», ανέφερε η έκθεση, η οποία συντάχθηκε από το think tank Economist Impact.
Λιμάνια που είναι πολύ ευαίσθητα στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας, όπως η Σαγκάη, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν αντιπλημμυρικά συστήματα παρόμοια με το φράγμα Maeslant της Ολλανδίας και το φράγμα Thames του Λονδίνου, δήλωσε ο εκπρόσωπος της LR.