Ο κλάδος των drones επεκτείνεται ραγδαία με τις παγκόσμιες δαπάνες για την αναδυόμενη αυτή τεχνολογία να εκτιμάται πως θα διπλασιαστούν στα 91 δισ. δολάρια την επόμενη δεκαετία.
Αυτό αναφέρει η Lloyds σε έκθεσή της για την «απογείωση» των drones και τα θέματα που προκύπτουν και αγγίζουν την ασφαλιστική αγορά.
Τα drones σήμερα χρησιμοποιούνται σε μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων ο στρατός, η γεωργία, οι δημόσιες υπηρεσίες, η προστασία της άγριας ζωής και η έρευνα.
Ωστόσο, η μελέτη της Lloyds επισημαίνει μία σειρά ανησυχιών που σχετίζονται με την ασφάλεια, την προστασία και την παρακολούθηση που θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντικούς κινδύνους για τους κατασκευαστές αλλά και τους χρήστες των drones και να περιορίσουν την ανάπτυξη του κλάδου.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι κατασκευαστές και οι χρήστες των drones ενδέχεται να αντιμετωπίσουν περίπλοκους και υψηλής σημαντικότητας κινδύνους όσο η αγορά συνεχίζει να επεκτείνεται και θα πρέπει να συνεργαστούν με τις ρυθμιστικές Αρχές και τις ασφαλιστικές εταιρείες για να διασφαλίσουν ότι η τεχνολογία χρησιμοποιείται υπεύθυνα και με ασφάλεια.
Η μελέτη αποτελεί μέρος μίας σειράς εκθέσεων της Lloyds για την καινοτομία που έχουν σκοπό να εντοπίσουν νέους και αναδυόμενους κινδύνους καθώς και τις ευκαιρίες για την ανάπτυξη νέων ασφαλιστικών προϊόντων.
Το καλό με κάποια περίεργα και ενδιασφέροντα δημοσιεύματα σαν το συγκεκριμένο, είναι πως στο πλαίσιο της ευρύτερης κρίσης που βιώνουμε, μας κάνουν να αισθανόμαστε περίεργα.
Εστιάζοντας στο ασφαλιστικό ενδιαφέρον γύρω από το θέμα, δύο σχόλια κρίνω σκόπιμο να κάνω.
– Ναι, ο θεσμός της Ασφάλισης πάντα εξελίσσεται και προσαρμόζεται στη διευθέτηση κινδύνων που συνδέονται με τη σύγχρονη εξέλιξη της κοινωνίας και της τεχνολογίας. Στην προκειμένη περίπτωση των τηλεκατευθυνόμενων μικρών αεροσκαφών (drones), που μπορεί να είναι πολύ μικρά ιδιωτικά έως και μεγάλα για ειδικούς σκοπούς, μπορούμε να φανταστούμε λύσεις στο θέμα της Ασφάλισής τους για ίδιες ζημιές και της Αστικής Ευθύνης έναντι Τρίτων. Βέβαια, είναι λογικό να φανταστούμε επίσης πως η αγορά δεν είναι μεγάλη και η σχετική εμπειρία περιορισμένη.
– Πόσο ρεαλιστικός είναι ο προβληματισμός και ποιό το παρακτικό ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά όπου υπάρχουν τόσες άλλες μεγάλες αδυναμίες και ελλείψεις στα κλασικά θέματα ασφάλισης (ανασφάλιστα οχήματα, ανασφάλιστες περιουσίες, αναφάλιστοι επαγγελματίες και επιχειρήσεις, ελάχιστα αναπτυγμένη ασφαλιστική κάλυψη υγείας και συντάξεων κλπ) …