Στην ανάγκη στενότερης συνεργασίας των ασφαλιστικών εταιρειών με τις διαμεσολαβητικές μέσω APIs ή μέσω κοινών data models, ώστε να μπορούν και οι μεσίτες να παρέχουν ορθότερα τις υπηρεσίες τους αναφέρθηκε κ. Μάνος Αλειφέρης, CEO της Marsh Insurance Brokers, μιλώντας στο 8ο Insurtech στο πάνελ “Πώς να βελτιστοποιήσετε τις εσωτερικές λειτουργίες για να μεγιστοποιήσετε την παραγωγικότητα”. Όπως εξήγησε οι περισσότερες ασφαλιστικές “λειτουργούν ως silo” δίνοντας λίγες μόνο πληροφορίες.
Ερωτηθείς από το συντονιστή της συζήτησης, Νίκο Μωράκη, για το πώς θα πρέπει να διαμορφωθούν οι εσωτερικές διεργασίες των διαμεσολαβητών ώστε να επιτυγχάνεται μια πιο στοχευμένη ανάλυση των αναγκών του πελάτη, ο κ. Αλειφέρης έκανε λόγο για δυνατότητα της εταιρείας του να μοντελοποιήσει τις ανάγκες αυτές και να κάνει benchmarking της αγοράς.
Παράλληλα, στάθηκε στην ύπαρξη εργαλείων τα οποία χρησιμοποιούνται από την Marsh για την ανάλυση του ασφαλιστήριου συμβολαίου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται ότι αυτό “ανταποκρίνεται σε όσα έχουμε ζητήσει από την ασφαλιστική”, διασαφηνίζοντας ότι πλέον εντοπίζονται λάθη με αυτόματο τρόπο χάρη στη χρήση των νέων τεχνολογιών.
Από την πλευρά του ο . κ. Τάσος Χατζηθεοδοσίου, CEO της Mega Brokers, συμμετέχοντας στο ίδιο πάνελ μίλησε για την υιοθέτηση ενός καινούργιου εργαλείου με αιχμή την Τεχνητή Νοημοσύνη και το οποίο θα αυξήσει τις ταχύτητες με τις οποίες θα μπορούν οι εργαζόμενοι να ενημερώνονται για το τι καλύπτει η κάθε ασφαλιστική. Έκανε ειδική μνεία σε τρόπους με τους οποίους μπορεί η τεχνολογία να βοηθήσει την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και ειδικότερα την πλευρά των πρακτόρων.
Σημείωσε ότι οι ασφαλιστικές “για άλλο λόγο ξεκίνησαν και αλλού έχουν καταλήξει”, τονίζοντας ότι έχοντας πλέον δημιουργήσει χαρτοφυλάκιο έχουν μείνει στο γραφείο και απασχολούνται ημερησίως με τις ανανεώσεις συμβολαίων και τη διαχείριση ζημιών. Με την έλευση όμως της Τεχνητής Νοημοσύνης, η ανανέωση γίνεται αυτόματα κάτι που -όπως εκτίμησε- θα συμβάλλει ώστε να αξιοποιήσουν πλέον διαφορετικά τον χρόνο τους οι ασφαλιστές. Έκανε λόγο παράλληλα για χρήση τριών εργαλείων από τη μεριά της εταιρείας του, ενός που σχετίζεται με ρομποτική για εργασίες που έχουν επαναληπτικότητα, ενός που αφορά σε business intelligence για managerial overview αλλά και συστήματος που συμβάλει στα θέματα compliance. Ταυτόχρονα, επισήμανε ότι έχει μπει η εταιρεία σε δρόμο εκμάθησης γύρω από το ΑΙ με το νομικό τμήμα αλλά και το τμήμα μάρκετινγκ να έχουν ήδη επωφεληθεί. “Τώρα όμως ο μεγάλος μας στόχος είναι να υιοθετήσουμε περισσότερα εργαλεία ΑΙ στην καθημερινότητά μας”, υπογράμμισε.
Κατέληξε λέγοντας ότι “η τεχνολογία από μόνη της δεν μπορεί να κάνει τίποτα”, εκτιμώντας ότι το πρώτο που έχει σημασία είναι το upskilling και το reskilling των ανθρώπων, ώστε “να καταλάβουν τι ανθρώπινες ανάγκες μπορούν να λυθούν”, ενώ τόνισε ότι στο τέλος “πρέπει να αντιμετωπίσουμε την τεχνολογία ως ένα εργαλείο για την επίλυση των αναγκών και όχι ως αυτοσκοπό, γιατί στο τέλος της ημέρας η ισορροπία μεταξύ ανθρώπου και τεχνολογίας θα είναι αυτή που θα εξελίξει την αγορά και θα την πάει στην επόμενη μέρα”.