Οι πραγματικές επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 θα παραμείνουν ασαφείς τουλάχιστον μέχρι οι επιχειρήσεις να δημοσιεύσουν τα οικονομικά τους στοιχεία.
Η οικονομική ζημία που προκαλείται από την πανδημία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μείωση της ζήτησης, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν λιγότεροι καταναλωτές που επιθυμούν να αγοράσουν τα αγαθά και τις υπηρεσίες που βρίσκονται διαθέσιμα στην παγκόσμια οικονομία. Αυτή η δυναμική εμφανίζεται ξεκάθαρα σε βιομηχανίες –όπως ο τουρισμός και τα ταξίδια. Η ίδια δυναμική ισχύει και για άλλες βιομηχανίες, με τη μείωση της ζήτησης για πετρέλαιο και καινούργια αυτοκίνητα, καθώς οι καθημερινές μετακινήσεις, οι κοινωνικές εκδηλώσεις και οι εκδρομές δεν αποτελούν πλέον επιλογή. Καθώς οι εταιρείες αρχίζουν να μειώνουν την απασχόληση για να αντισταθμίσουν τα χαμένα έσοδα, η ανησυχία είναι ότι αυτό θα δημιουργήσει μια πτωτική οικονομική στροφή όταν αυτοί οι μέχρι προσφάτως εργαζόμενοι-άνεργοι δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν τόσα αγαθά και υπηρεσίες όπως πριν. Αυτή η δυναμική κάνει τους οικονομολόγους να συλλογιστούν εάν η πανδημία Covid-19 θα μπορούσε να οδηγήσει σε παγκόσμια ύφεση στην κλίμακα της Μεγάλης Ύφεσης. Παρά τον σαφή κίνδυνο στoν οποίo βρίσκεται η παγκόσμια οικονομία, υπάρχουν λόγοι να ελπίζουμε ότι αυτό το χειρότερο σενάριο μπορεί να αποφευχθεί. Οι κυβερνήσεις έμαθαν από προηγούμενες κρίσεις ότι οι επιπτώσεις μιας ύφεσης που βασίζεται στη ζήτηση μπορούν να αντιμετωπιστούν με τις κρατικές δαπάνες. Κατά συνέπεια, πολλές κυβερνήσεις αυξάνουν την παροχή χρηματικής ευημερίας στους πολίτες και διασφαλίζουν ότι οι επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση στα κεφάλαια που απαιτούνται για να διατηρήσουν το προσωπικό τους απασχολημένο σε όλη την πανδημία.
Επιπλέον, η ιδιαιτερότητα αυτής της κρίσης αποτυπώνεται στο γεγονός ότι ορισμένοι τομείς έχουν ήδη επωφεληθεί από αυτήν. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, το λιανικό εμπόριο τροφίμων και η βιομηχανία υγειονομικής περίθαλψης εμφανίζουν σημαντική οικονομική ανάπτυξη, που φαίνεται να αντισταθμίζει, κάπως, τη ζημία. Παρατηρήθηκε ένα ισχυρό ρεύμα που προκλήθηκε από την υγειονομική κρίση, για διαδικτυακές δραστηριότητες (εργασία από το σπίτι, αγορά αγαθών στο διαδίκτυο, επικοινωνία με την οικογένεια στην εστία, μαθήματα εξ αποστάσεως κ.λπ.), το οποίο έδωσε την ευκαιρία στους παρόχους λύσεων πληροφορικής να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους…