Το πλοίο «Brillante Virtuoso» φλέγεται στον κόλπο του Αντεν. Ποιός ευθύνεται; Οι πειρατές ισχυρίζεται ο εφοπλιστής και διεκδικεί αποζημίωση 77 εκατ. δολαρίων. Ευθύνες στον πλοιοκτήτη αποδίδει η ασφαλιστική εταιρεία η οποία τον μήνυσε και συνελήφθη…!
Σε φουρτούνες έπεσε ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος, αν και πολύ διαφορετικές από αυτές που αντιμετωπίζουν τα πλοία του στ’ ανοιχτά της θάλασσας, με αποτέλεσμα να συλληφθεί μόλις πριν από δύο εβδομάδες στο Λονδίνο έπειτα από μήνυση που κατέθεσε εις βάρος του ασφαλιστική εταιρεία για συνωμοσία σε διάπραξη απάτης ύψους 77 εκατ. δολαρίων.
Αυτό είναι το ποσό που αξιώνει ο Ελληνας πλοιοκτήτης για την καταστροφή του πλοίου «Brillante Virtuoso» από πειρατές στην Υεμένη το 2011, με την ασφαλιστική ωστόσο να ισχυρίζεται ότι υπήρξε δολιοφθορά εκ των έσω προκειμένου ο ίδιος να καρπωθεί την ασφάλεια. Μια ιστορία-θρίλερ που περιέχει και έναν νεκρό, και συγκεκριμένα τον επιθεωρητή που ερευνούσε υπό ποιες συνθήκες συνέβη το ναυτικό ατύχημα, ο οποίος σκοτώθηκε από έκρηξη βόμβας που είχε τοποθετηθεί στο αυτοκίνητό του στο Αντεν της Υεμένης.
Αν και αποφάσισε μόλις το 2012 να κολυμπήσει βαθιά στα νερά της ακτοπλοΐας, με τα ποντοπόρα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου ασχολείται από το 2004 μαζί με τα δύο αδέλφια του. Ενα από αυτά τα πλοία, λοιπόν, το «Brillante Virtuoso», καταστράφηκε το πρωινό της 6ης Ιουλίου 2011 καθώς περνούσε από τη διώρυγα του Σουέζ, 20 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του λιμανιού Αντεν της Υεμένης. Ο καπετάνιος έσπευσε να αναφέρει ότι δεχόταν επίθεση από πειρατές που κρατούσαν καλάσνικοφ και εκτοξευτή αντιαρματικών ρουκετών (RPG), το πλοίο εξέπεμψε σήμα SOS και το 26μελές πλήρωμά του αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το πλοίο μέσα σε βάρκες. Σε λίγα λεπτά το «Brillante Virtuoso», το οποίο μετέφερε μεγάλη ποσότητα πετρελαίου, παραδόθηκε στις φλόγες από τα πυρά των Σομαλών πειρατών. Να σημειωθεί ότι το καταδρομικό σκάφος «USS Philippine Sea» περισυνέλεξε από τη θάλασσα τους ναυτικούς και τους διέσωσε. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου, Suez Fortune Investments Ltd, της οποίας ο κ. Ηλιόπουλος δηλώνει ένας εκ των μετόχων, έστειλε δύο ρυμουλκά στο Αντεν για να σβήσουν τη φωτιά και να ρυμουλκήσουν το δεξαμενόπλοιο.
Κάπου εκεί ξεκίνησε και το θρίλερ. Σύμφωνα με την Εβδομαδιαία Εκθεση Πειρατείας (Ιούλιος 2011) του Αντριου Μβανγκούρα, επικεφαλής της Ναυτικής Ενωσης με έδρα τη Σομαλία και διαπραγματευτή μεταξύ των πειρατών και των ιδιοκτητών πλοίων στα ανοικτά των ακτών της Αφρικής, δεν βρέθηκε κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι το πλοίο και το εύφλεκτο φορτίο του επλήγησαν από ρουκέτα RPG ή πυρά μικρότερων όπλων. Αντίθετα η πλευρά, του Ελληνα εφοπλιστή υποστηρίζει ότι το πλοίο ελέγχθηκε από πέντε πραγματογνώμονες στο Ντουμπάι όπου μεταφέρθηκε, οι οποίοι βρήκαν σημάδια από σφαίρες, ενώ όσον αφορά στην έκρηξη, το συμπέρασμα που έβγαλαν, σύμφωνα πάντα με την πλευρά του κ. Ηλιόπουλου, είναι ότι η έκρηξη προκλήθηκε από μηχανισμό που προερχόταν από εξωγενείς παράγοντες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο Βρετανός επιθεωρητής και σύμβουλος ναυτιλίας Ντέιβιντ Μόκετ που ερευνούσε το περιστατικό σκοτώθηκε μετά από έναν μήνα από έκρηξη βόμβας που είχε τοποθετηθεί στο αυτοκίνητό του στο Αντεν της Υεμένης όπου ζούσε και εργαζόταν τα τελευταία δέκα χρόνια.
Η σύλληψη στο Λονδίνο
Η ασφάλεια που αξιώνει η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου φτάνει το ποσό των 77 εκατ. δολαρίων. Αν και έχουν περάσει περίπου πέντε χρόνια από το περιστατικό, τα χρήματα δεν έχουν καταβληθεί ακόμη. Αντιθέτως, η ασφαλιστική Talbot Underwriting Ltd, μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο στο είδος της, όχι μόνο δεν είναι διατεθειμένη να πληρώσει το ποσό, αλλά υπέβαλε και μήνυση κατά του Ελληνα εφοπλιστή για συνωμοσία σε διάπραξη απάτης. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιογραφικά πρακτορεία όπως το Bloomberg, ο κ. Ηλιόπουλος συνελήφθη πριν από μερικές ημέρες στο Λονδίνο τη στιγμή που έβγαινε από το κτίριο δικαστηρίων όπου συζητιόταν η συγκεκριμένη υπόθεση.
«Καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται», σημειώνει ο κ. Ηλιόπουλος, ο οποίος εξηγεί ότι πράγματι βρισκόταν στο Λονδίνο προκειμένου να καταθέσει σε δίκη για το αστικό μέρος της υπόθεσης, έπειτα από μήνυση όμως που είχε υποβάλει ο ίδιος.
Αν και διέμενε οκτώ ημέρες σε γνωστό ξενοδοχείο της πόλης, η αστυνομία τον αναζήτησε την τελευταία ημέρα της παραμονής του, τη 12η Απριλίου. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, από την κατάθεση των 90 λεπτών στους αστυνομικούς δεν προέκυψε οποιοδήποτε αδίκημα ή κατηγορία, ενώ οι ερωτήσεις που του έκαναν ήταν γενικές. Έτσι ο κ. Ηλιόπουλος αφέθηκε ελεύθερος και την ίδια ημέρα επέστρεψε στην Ελλάδα.
Ο ίδιος δηλώνει ότι όλα αυτά είναι τεχνάσματα της ασφαλιστικής προκειμένου να αποφύγει να καταβάλει την ιλιγγιώδη αποζημίωση των 77 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, όπως προσθέτει, σεβόμενος την έρευνα της Δικαιοσύνης, αποφεύγει να αποκαλύψει στοιχεία της δικογραφίας, η οποία, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, τον δικαιώνουν πλήρως.
Χα χα χα χα χα χα χα χα χα
τα γνωστά τερτίπια των αντασφαλιστιστικών εταιριών για να διαπραγματευτούν και να κατεβάσουν την ασφαλιστική αξία……..