Τα δεδομένα που σχετίζονται με τα οχήματα είναι ο νέος χρυσός και μπορούν να οδηγήσουν σε μεγάλη ανάπτυξη την ευρωπαϊκή ψηφιακή οικονομία.
Ωστόσο υπάρχουν παράμετροι που πρέπει να ρυθμιστούν, προκειμένου η διαδικασία να γίνει με το βέλτιστο τρόπο και προς όφελος των καταναλωτών.
Ο νόμος για τα δεδομένα της ΕΕ θα μπορούσε να αλλάξει:
- την ασφάλιση αυτοκινήτου,
- τις υπηρεσίες που παρέχονται,
- την ασφάλεια,
- την τιμολόγηση.
Τα δεδομένα που προέρχονται από τα οχηματα μπορούν να έχουν σε πολλα επίπεδα θετικά αποτελέσματα από την άμεση ενημέρωση μίας σύγκρουσης και την άμεση κινητοποίηση σωστικών μέσων και οχημάτων ρυμούλκησης μέχρι σημαντική πληροφόρηση για τις αιτίες του ατυχήματος.
«Χαιρετίζουμε τον νόμο για τα δεδομένα της ΕΕ», δήλωσε ο Klaus-Peter Röhler, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE.
«Ο νέος νόμος σημαίνει καινοτομία και ανταγωνισμό – είναι μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ψηφιακής οικονομίας. Σε περίπτωση ατυχήματος, θα ήταν δυνατό να καταγραφεί αυτόματα η έκταση της ζημιάς σε πραγματικό χρόνο, αξιολογώντας δεδομένα θέσης και δεδομένα από αισθητήρες πρόσκρουσης. Η Allianz θα μπορούσε να ενημερώσει αμέσως μια υπηρεσία ρυμούλκησης, να κάνει κράτηση για ενοικίαση αυτοκινήτου, να παραγγείλει κατάλληλα ανταλλακτικά και να κλείσει ραντεβού συνεργείου για τον πελάτη μας. Σε περίπτωση σοβαρών ατυχημάτων, θα μπορούσε να παρασχεθεί ιατρική βοήθεια», είπε ο Röhler. «Στο παρελθόν, ο πελάτης έπρεπε να μας ενημερώσει. Στο μέλλον, θα επικοινωνούμε προληπτικά με τους πελάτες μας, παρέχοντας ανακούφιση όταν οι πελάτες μας χρειάζονται περισσότερο».
Ο Röhler επεσήμανε επίσης ότι χρησιμοποιώντας δεδομένα αυτοκινήτου, η Allianz μπορεί να προσφέρει τη δικαιότερη δυνατή τιμή σε κάθε πελάτη, είπε ο Röhler.
Τα δεδομένα που αποστέλλονται απευθείας από το όχημα θα αποκτήσουν ιδιαίτερη σημασία όταν αυτόνομα και υποστηριζόμενα από AI συστήματα ελέγχουν το όχημα στο μέλλον. «Όσοι επηρεάζονται – όπως και η κοινωνία – έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν αν ο άνθρωπος ή το μηχάνημα προκάλεσε το ατύχημα», είπε ο Röhler.
Μέχρι στιγμής πρόσβαση στα εν λόγω δεδομένα έχουν κατά κύριο λόγο οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Πρέπει να υπάρξει μια ρυθμιζόμενη αγορά για την ανταλλαγή δεδομένων και οι κατασκευαστές οχημάτων θα πρέπει στο πλαίσιο αυτό να απαιτούν δίκαιες τιμές. Άλλο σημαντικό σημείο είναι η πλήρης διαφάνεια προκειμένου να γνωρίζουν οι καταναλωτές ποια δεδομένα συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο.