Σημαντικές διατάξεις για την οδική βοήθεια περιλαμβάνει πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη βουλή, το οποίο φέρνει αλλαγές που θα επηρεάσουν τη λειτουργία των εταιρειών αλλά και τη σχέση τους με τον καταναλωτή.
της Βίκυς Γερασίμου
Βασική αλλαγή του σχεδίου είναι ότι καταργείται ο μέχρι τώρα διαχωρισμός “αυτόνομων πανελλαδικών εταιρειών” και “μεικτών επιχειρήσεων”, εξέλιξη που ενδεχομένως να οδηγήσει περισσότερους “παίκτες” να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο.
Δεύτερον όπως ορίζεται οι εταιρείες οδικής βοήθειας θα πρέπει “να βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα σε όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου και να παρέχουν άμεση και ποιοτική οδική βοήθεια, δηλαδή ανταπόκριση με το κατάλληλο προσωπικό και όχημα εντός μίας ώρας από την κλήση”. Όταν δεν εκπληρώνονται οι προϋποθέσεις του νόμου ή εκπληρώνονται κατά τρόπο πλημμελή τότε ο νομοθέτης προβλέπει πρόστιμα που ανέρχονται από 5.000 μέχρι 20.000 ευρώ. Ωστόσο, πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι αυτό είναι το σχέδιο νόμου που έχει κατατεθεί και όχι το τελικό ψηφισθέν κείμενο, το οποίο ενδέχεται να έχει αλλαγές.
Υπό την προϋπόθεση ότι το κείμενο που θα υιοθετηθεί δεν θα αλλάξει ορισμένες εταιρείες φαίνεται πως θα βρεθούν αντιμέτωπες με το εγχείρημα να ενισχύσουν τους στόλους τους ή τους συνεργάτες τους ή ακόμα και να αναδιαρθρώσουν την εσωτερική τους λειτουργία έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στον χρονικό περιορισμό της μίας ώρας. Είναι πιθανό στο τελικό κείμενο να υπάρξουν και κάποιες εξαιρέσεις σε περιπτώσεις που λόγω διαδηλώσεων ή φυσικών φαινομένων δεν είναι εφικτό να τηρηθεί το χρονικό όριο που έχει τεθεί, προκειμένου να μην υπάρξουν διοικητικά πρόστιμα για τις εταιρείες.
Τρίτη σημαντική αλλαγή που φέρνει το σχέδιο νόμου είναι ότι σε περίπτωση που υπάρξει υποτροπή της εταιρείας οδικής βοήθειας στην παραβίαση του νόμου τότε τα πρόστιμα που προβλέπονται διπλασιάζονται.
Τέταρτον ορίζεται ότι πρέπει να υφίσταται τηλεφωνικό κέντρο εικοσιτετράωρης λειτουργίας για την καταγραφή κλήσεων και όλα τα οχήματα να φέρουν GPS.
Το κείμενο του νομοσχεδίου μπορείτε να βρείτε εδώ (σελίδες 379-392)