Στο στόχαστρο των hackers βρέθηκε ο σταθμός του Ντέρμπαν στο Κέιπ Τάουν. Σύμφωνα με το reuters η επίθεση μπλόκαρε τις επιχειρήσεις μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι.
Στην πόλη Ντέρμπαν βρίκσεται ο πιο πολυσύχναστος τερματικός σταθμός στην υποσαχάρια Αφρική. Η Cape Town Harbour Carrier Association αναφέρει, κατά το ειδησεογραφικό δίκτυο, σε ένα email προς μέλη της, ότι «το λιμάνι λειτουργεί αλλά τα συστήματα έχουν δεχθεί επίθεση και δεν θα υπάρξει κίνηση φορτίου έως ότου αποκατασταθεί το σύστημα. ”
Ο επίσημος ιστότοπος της Transnet έκλεισε την Πέμπτη και εμφανίζει ένα μήνυμα σφάλματος.
Η Transnet, η οποία εκμεταλλεύεται μεγάλα λιμάνια της Νότιας Αφρικής, συμπεριλαμβανομένων των Ντέρμπαν και Κέιπ Τάουν, και ένα τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο που μεταφέρει ορυκτά και άλλα εμπορεύματα για εξαγωγές, επιβεβαίωσε ότι οι εφαρμογές πληροφορικής της αντιμετώπιζαν διαταραχές και ερευνά την αιτία.
Αρνήθηκε να σχολιάσει εάν το πρόβλημα προέκυψε από κυβερνοεπίθεση. Οι πηγές του reuters ωστόσο, οι οποίες ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή δεν είναι εξουσιοδοτημένα στελέχη να μιλήσουν στον Τύπο, ανέφεραν ότι υπήρξε επίθεση την Πέμπτη.
Η κρατική εταιρεία υπέστη ήδη σοβαρές διαταραχές στα λιμάνια και στην εθνική σιδηροδρομική γραμμή εμπορευμάτων την περασμένη εβδομάδα μετά από ημέρες αναταραχής και βίας σε μέρη της χώρας.
Σε απάντηση σε ερώτηση σχετικά με το εάν η επίθεση στον κυβερνοχώρο στο Transnet συνδέεται με την αναταραχή, ένας κυβερνητικός αξιωματούχος είπε: «Ερευνούμε και όταν αυτό επιβεβαιωθεί ή όχι θα κάνουμε και σχχετική ανακοίνωση”.
Η τελευταία διακοπή καθυστέρησε τα εμπορευματοκιβώτια και τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, αλλά τα εμπορεύματα δεν επηρεάστηκαν ως επί το πλείστον καθώς βρίσκονταν σε διαφορετικό μέρος του λιμανιού.
Η Transnet δήλωσε ότι οι τερματικοί σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων της είχαν διακοπεί, ενώ τα τμήματα εμπορευματικών σιδηροδρόμων, αγωγών, μηχανικών και ακινήτων είχαν κανονική δραστηριότητα.
Το μεγαλύτερο μέρος του χαλκού και του κοβαλτίου που εξορύσσεται στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και τη Ζάμπια, όπου λειτουργούν ανθρακωρύχοι όπως η Glencore και ο Barrick Gold, χρησιμοποιούν το σταθμό Durban για τη μεταφορά φορτίου εκτός Αφρικής.