Ο συγκερασμός του παραδοσιακού στοιχείου της διαμεσολάβησης με τις νέες τεχνολογίες, ο σωστός σχεδιασμός εργαλείων για τη φαρέτρα του σύγχρονου ασφαλιστή, η απλοποίηση-ψηφιοποίηση διαδικασιών και η χαρτογράφηση των αναγκών των καταναλωτών μέσα από τα data αποτελούν βασικούς άξονες στόχευσης της Generali για το 2018.
της Βίκυς Γερασίμου
Έχοντας διαγράψει ρεκόρ παραγωγικότητας και κερδοφορίας για το 2017 οι άνθρωποι της Generali πραγματοποίησαν στο Μέγαρο Μουσικής την ετήσια εκδήλωσή τους και αναφέρθηκαν στις παραμέτρους που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην πορεία της εταιρείας.
“Δεν πρέπει να φοβόμαστε το μέλλον” υπό το πρίσμα της έλευσης εξελιγμένων μορφών τεχνολογίας, που ήδη βλέπουμε την εφαρμογή τους στις ασφαλίσεις ανέφερε ο κ. Πάνος Δημητρίου, CEO της Generali. “Βλέπουμε μπροστά, δημιουργούμε ένα νέο σύστημα agency και σας παρέχουμε τα αναγκαία εργαλεία προκειμένου να αντιληφθείτε καλύτερα τον πελάτη.”
Το χρόνο που πέρασε η εταιρεία κατέγραψε το υψηλότερο επίπεδο στην παραγωγή της. Μιλώντας σχετικά ο CFO της εταιρείας, κ. Ηλίας Ρήγας, ανέφερε ότι “το 2017 η εταιρεία σημείωσε ρεκόρ στην παραγωγή της, μεγέθυνε το μερίδιο αγοράς της το οποίο ανήλθε στο 5,2% και ανέβηκε μία θέση στην κατάταξη στην αγορά”. Η ανάπτυξή της ήταν ισορροπημένη με την παραγωγή να ανέρχεται στις γενικές ασφαλίσεις στα 114 εκατ. και στους κλάδους ζωής τα 86 εκατ. Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 10% και η κερδοφορία προήλθε από όλους τους κλάδους. Η εταιρεία όπως τόνισε “επενδύει στους ανθρώπους της και σε εργαλεία και αυτό αποτυπώνεται και στα γενικά της έξοδα που αυξήθηκαν κατά 2 εκατ. το 2017”.
H Generali απλοποιεί συνεχώς προϊόντα και διαδικασίες και αξιοποιεί την τεχνολογία σε όποιους τομείς παρέχουν προστιθέμενη αξία στο δίκτυο και τους ασφαλισμένους της. Όπως εξήγησε ο κ . Τάκης Βασιλόπουλος, Chief Technical Manager, στο σχεδιασμό της η εταιρεία για το 2018 εστιάζει σε δύο βασικούς άξονες, την παροχή σύγχρονων εργαλείων στους συνεργάτες της και τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης του ασφαλισμένου σε όλο το φάσμα της διαδικασίας. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιεί νέες εφαρμογές και χρησιμοποιεί την ψηφιοποίηση για να περιορίσει γραφειοκρατικές διαδικασίες. Αναμορφώνονται τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, μέσω του e-approval καθίσταται δυνατό να υπογραφεί και να εγκριθεί ένα συμβόλαιο άμεσα, διεκπεραιώνονται άμεσα οι διαδικασίες στον κλάδο αυτοκινήτου, χωρίς να χρειαστεί ο πελάτης να παρέμβει, στην οδική βοήθεια το σύστημα που χρησιμοποιεί η Generali της δίνει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί κατά μέσο όρο σε 30 λεπτά από την κλήση του ασφαλισμένου και διεξάγεται project σχετικά με το underwriting στον κλάδο υγείας.
Στη συμβολή των ανθρώπων της διαμεσολάβησης στην πορεία της Generali αναφέρθηκε ο κ. Διονύσης Μοσχονάς, Chief Strategy Manager της εταιρείας. Μιλώντας για το μέλλον του κλάδου επισήμανε ότι το μοντέλο του καταναλωτή έχει μεταβληθεί και κατ’ επέκταση έχουν αλλάξει οι ανάγκες και οι απαιτήσεις του. “Πρέπει να σκεφτόμαστε τον πελάτη” είπε και “να αξιοποιούμε έρευνες και τα στοιχεία που μπορούμε πλέον να εξάγουμε από τα data αλλά και τη χρήση έξυπνων συσκευών και της τηλεματικής”. Σε αυτήν τη λογική κινείται και το πρόγραμμα Net Promoter System (NPS) του Ομίλου το οποίο έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως, ως ένα από τα πιο εκτενή και επιτυχημένα προγράμματα του είδους του, από τη Medallia και δίνει τη δυνατότητα άμεσου feedback στην εταιρεία τόσο από τους πελάτες όσο και από το δίκτυο. Μιλώντας σχετικά ο κ. Μοσχονάς εξήγησε ότι με τα δεδομένα από τέτοια συστήματα και την αξιοποίηση της τεχνολογίας των έξυπνων συσκευών θα μπορέσουμε να δούμε τι θέλουν οι πελάτες μας και πως θα τους παρέχουμε την καλύτερη εξυπηρέτηση.
Ειδικός προσκεκλημένος της βραδιάς ήταν ο κ. Kevin Surace, διεθνής ομιλητής σε θέματα καινοτομίας και τεχνολογίας, ο οποίος αναφέρθηκε στο πως ο αυτοματισμός στη ρομποτική, η τεχνητή νοημοσύνη και γενικότερα η τεχνολογία καθορίζει την τύχη των εταιρειών. Οι προκλήσεις είναι πολλές αλλά και οι ευκαιρίες ασφάλισης που ανοίγονται μέσα από την τεχνολογία αναμφίβολα μεγάλες.